940 ftt -93 b230ft

mikkep
29 januari 2011 · 147 Inlägg

Hejsan! köpt mig en 940. Felet på bilen jag har fått nu är att när den börjar blir varm bluddrar den och går ojämnt tills man får upp lite varv då kan den gå. (kall så går den som den skall)
Sen om man åker en sträcka sen stannar bilen för ett tag så startar inte bilen vad är det för fel?
Lambda lampan lyser men hittar ingen lambdasond så tänkte köpa en ny men vart ska jag koppla in den då?
Den glöder lite lätt enligt mig, grenrör turbo och downpipen efter 1-2 repor (kanske är normalt)

Det är bra tändstift soppa pumparna båda och filter är bytt, LMM är ok och filtret med.

Snälla hjälp mig!!!

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
29 januari 2011 · 3 180 Inlägg

varför lyser "lambdalampan" då?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
mikkep
29 januari 2011 · 147 Inlägg

NITROUS skrev:
varför lyser "lambdalampan" då?

Inte en aning det var OK avgasvärden i november. Hittar ingen på grenröret eller vid katten så vet inte om jag köper en ny vart jag ska koppla in den!

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
29 januari 2011 · 3 180 Inlägg

börja med att kolla varför lampan lyser innan du börjar byta massa saker.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
mikkep
29 januari 2011 · 147 Inlägg

NITROUS skrev:
börja med att kolla varför lampan lyser innan du börjar byta massa saker.

Hur ska jag göra det??

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
29 januari 2011 · 3 180 Inlägg

läs felkoder, sök om du inte vet hur man gör. står i tredje klistrade tråden i motorteknikforumet också.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
mikkep
29 januari 2011 · 147 Inlägg

NITROUS skrev:
läs felkoder, sök om du inte vet hur man gör. står i tredje klistrade tråden i motorteknikforumet också.

Okeyj!

BearNewstrom
30 januari 2011 · 84 Inlägg

Du frågar mej hur man gör så kan jag komma över och titta på det elelr så ringer du till din kära bror så kan han hjälpa dej smile Inge vidare svårt att kolla felkoder hehe smile

Audi Q7 (2012)
Volkswagen Bubbla "Zwittzy" (1961)
Audi A4 b7 "Then GOOe" (2008)
mikkep
30 januari 2011 · 147 Inlägg

Volvo_Racing_ skrev:
Du frågar mej hur man gör så kan jag komma över och titta på det elelr så ringer du till din kära bror så kan han hjälpa dej smile Inge vidare svårt att kolla felkoder hehe smile

ja jo iof sant:P men bror min hade bara till 850.

BearNewstrom
30 januari 2011 · 84 Inlägg

mikkep skrev:

Volvo_Racing_ skrev:
Du frågar mej hur man gör så kan jag komma över och titta på det elelr så ringer du till din kära bror så kan han hjälpa dej smile Inge vidare svårt att kolla felkoder hehe smile

ja jo iof sant:P men bror min hade bara till 850.

Hade bara till 850? Vad pratar du om? Du har ett diagnos uttag i motorrummet eller i mittenfacket mellan stolarna.

Har du det i motorrummet så kollar du det genom att sätta ner kontakten i 2an, 3an 6an nån av dom har jag för mej, Sen trycker du på knappen och håller den nere nån sek. Sen kollar du hur den blinkar, Räknar blinkningarna och sen kollar på internet eller i en diagons bok smile Där står det vad blinkarna betyder smile

Annars om du har en nyare 945 har du diagons uttaget mellan stolarna i mitten facket. Då behöver du en data för att kolla felkoderna. Min bror har dom datorerna du behöver smile

Audi A4 b7 "Then GOOe" (2008)
Volkswagen Bubbla "Zwittzy" (1961)
Audi Q7 (2012)
mikkep
30 januari 2011 · 147 Inlägg

Ahaa:P nej jag har det vid motorn:) menade att han bara hade koderna för 850 eller något sådant ! du vet väl hur han är med att komma till skott med att börja skruva ?tongue Jag har 2 små "lådor" vilken ska jag stoppa ner pinnen i samt vilket hål???

BearNewstrom
31 januari 2011 · 84 Inlägg

mikkep skrev:
Ahaa:P nej jag har det vid motorn:) menade att han bara hade koderna för 850 eller något sådant ! du vet väl hur han är med att komma till skott med att börja skruva ?tongue Jag har 2 små "lådor" vilken ska jag stoppa ner pinnen i samt vilket hål???

Lät kinky haha men okej ^^ Joo precis. Men om du tar en fick lamp och lyser ner i hålet xD Så ser du vilka du har stift i. I dom sätter du ner och sen trycker på knappen. Då gör du en felkods läsning smile hehe

Men har för mej att 6an är bränsle och 2an är tändning eller nått sånt hehe ^^ okej men koderna kan du hitta på internet super lätt smile Skriv bara på google tex. B230FT felkoder. Så hittar du garanterat. smile

Kan komma förbi nån dag och hjälpa om du inte löser det smile hehe

Mvh!

Volkswagen Bubbla "Zwittzy" (1961)
Audi Q7 (2012)
Audi A4 b7 "Then GOOe" (2008)
mikkep
31 januari 2011 · 147 Inlägg

Volvo_Racing_ skrev:

mikkep skrev:
Ahaa:P nej jag har det vid motorn:) menade att han bara hade koderna för 850 eller något sådant ! du vet väl hur han är med att komma till skott med att börja skruva ?tongue Jag har 2 små "lådor" vilken ska jag stoppa ner pinnen i samt vilket hål???

Lät kinky haha men okej ^^ Joo precis. Men om du tar en fick lamp och lyser ner i hålet xD Så ser du vilka du har stift i. I dom sätter du ner och sen trycker på knappen. Då gör du en felkods läsning smile hehe

Men har för mej att 6an är bränsle och 2an är tändning eller nått sånt hehe ^^ okej men koderna kan du hitta på internet super lätt smile Skriv bara på google tex. B230FT felkoder. Så hittar du garanterat. smile

Kan komma förbi nån dag och hjälpa om du inte löser det smile hehe

Mvh!

okej okej soft:) Ska byta vevaxelgivarn idag sen felkåderna om jag hinner , har stort jävla elprov imorgon:P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang