Hej igen!
Det var ett tag sen nu tyvärr
Det har hänt en del men har glömt att uppdatera så här kommer en megaupdate!
Jag ska börja med att säga att jag var redigt trött på min motorkåpa då den var ful, sliten och texten "VOLVO" hade ärgat som fan! Så bestämde mig för att fixa till den!
Ni kan se den gamla i tidigare inlägg
Här är den grundad och detaljmålad!
Sen ska det maskeras
Ny packning från Mekonomen fick den också! Trodde han gett mig fel då den var helt platt,
men visade sig att den skulle formas xD Nybörjarfail
Sjukt trixit att skära ut det där kan jag säga!
Eller knivigt värre
Så här blev den till slut
Är själv jävligt nöjd med resultatet!
Och så här såg det ut i motorrummet:
Passade även på att lacka locket till expansionskärlet och bromsvätskebehållaren. Ett litet lyft för motorrummet i alla fall!
Sen kommer tyvärr lite tråkiga nyheter
För någon vecka sedan lyckades jag låsa in bilnyckeln i bilen. Nyckeln låg i baksätet när bilen låste sig själv
Eftersom jag inte har någon extranyckel för tillfället och låssmeden skulle ha 1000 spänn för att öppna bilen så blev det till att panga en ruta
Jag har köpt ny ruta och satt in idag, men glömde fota det
Sen har jag ytterligare tråkiga nyheter men som dock ledde till något mycket bra!
Jag var trött på torkararmarna för strålkastarna då dom var rostiga och dessutom bara åkte halva vägen pga dåliga torkarmotorer, så bestämde mig för att ge mig på problemet!
Så här snyggt blev det:
Men sen blev jag förbannad på andra sidan som stannade halvvägs åter igen efter uppsmörjning av motorn
Så då bestämde jag mig för att skita i dom och lägga igen hålen i listerna istället!
Den som är hel är nu till salu, titta i mina prylannonser!
På bilen sitter också eftermonterad motorvärmare som är ditsatt av någon tattare som tyckte det var snyggt att göra ytterligare hål i listen så den plockade jag också bort.
Har aldrig sett maken till rost alltså
Så här blev det efter mycket plastsvetsning och lack!
Och så här ser det ut monterat på en nytvättad och nypolerad bil
Vad tycks?