Har försökt ett tag i dag att få igång 164an. tankade i ca 6 liter i tom tank, kollade igenom alla stift & att dessa har gnista vilket dom har, startmotorn fungerar men jag vet inte om soppa pumpen fungerar?
Vill inte gå igång utan startar bara till lite när man använder startgas så det är fullt liv i den.
Tog bort båda soppa slangarna fram i motorn och testade "starta" den för att se om den pumpar fram nå bensin, var bensin i slangarna men det kom inge mer när man startade.
Testade även bak precis vid pumpen där det var lite mer bensin som kom ut men det kom ingenting när man startade.
Bilen har stått i ca 10 år och utan bensin så jag tvekar på att bensinen som var framme vid motorn är 10 år gammal? Det låter till eller surrar lite från pumpen kanske 1,5 sekunder när man vrider på tänningen sen när man försöker starta bilar låter ett annat tystare ljud från den.
Är den kanske trasig/dålig eller vad kan det annars vara för fel? drog slut på batteriet oxå efter att man kört ett tag med start motorn
Har plockat ner soppa pumpen nu för att kolla lite närmare på den men jag har ingen aning. kan det kanske vara att det är lite för lite bensin? kom inget ur slangen från tanken när jag tog bort själva pumpen. det bör det väll göra om det är bensin över "hålet" där den slangen går ut? fast 6 liter bör väll räcka eller?
Vart förresten en rejäl jävla smäll när jag sprutade i startgas och en rätt skaplig låga for upp haha, var nära ett byx byte :S
Ingen som vet vad det kan vara eller vad man kan göra/testa?