Då jag inte kan presentera denna bil under "mina bilar" ännu så får det bli en projekttråd här.
Hur kom det sig att jag köpte denna bilen.
Jo jag satt och surfade efter snöskoter på en amerikanske annons sida då det dök upp en Charger -70 billigt.
Jag tog kontakt med Bosse på
http://www.arizonaclassic.com/ för att höra om dom kunde hjälpa mig och självklart kunde de göra det.
Han tog kontakt med tanten som annonserade ut bilen och talade om att vi/jag ville köpa bilen.
Pengarna överfördes till Målefors och sen var det bara att vänta.
Penga transaktionen tog dock 1 1/2 dag att genomföra och då hade tanten uppdaterat annonsen och sänkt priset ytterliggare.
Bosse gjorde vad han kunde och lämnade meddelande på hennes svarare att hon får pengarna bara hon hör av sig.
Hon ringde tillbaka och meddelade att bilen hade blivit såld redan dagen innan av hennes man:(
Så den missade jag tyvärr och pengarna överfördes till mitt konto igen.
Tänkte då att ja ska nog inte ha nån sån bil men kunde ändå inte släppa det så jag kollade runt lite och hittade på
http://www.dodgecharger.com/ en Charger -68 som en Paul i norra Colorado ville sälja då han skulle flytta till Alaska.
Blev lite bjudning hit och dit och den 2 maj 2011 gick han med på mitt bud.
Kontaktade återigen Målefors och han fick genomföra affären åt mig.
Skulle dock dröja ett par veckor innan de kunde få ner bilen till sig.
Lördag den 14 maj hämtades bilen hos Paul i Colorado och på söndagen kom den till Arizona för att stoppas i en container och skickas hit.
Skeppningsdatum är Onsdag veckan efter (18 maj 2011)
Om BilenHittade en Fender tag dekoder som sa följande
CAR: Dodge Charger 2 Door Sports Hardtop
ENGINE: 383cid 4-bbl HP V8
TRANSMISSION: 3-Speed Automatic
TIRES: 7.75x14 White Sidewall
MODEL YEAR: 1968
BUILD DATE: February 27.
AXLE: 3.23 Rear Axle Ratio
INTERIOR: Charger Trim Grade, Vinyl Bucket Seats. Gold Interior.
PAINT: Monotone Medium Gold Metallic Paint.
OTHER: Medium Gold Metallic Upper Door Frame Color.
MOLDINGS:
25: Drip Rail Mouldings
30: Body Belt Mouldings
78: Wheel Lip Mouldings
ABC OPTIONS:
R1: AM Radio
T7: Tachometer
X1: Tinted Glass (all)
Y7: White Vinyl Top
abc OPTIONS:
a6: Console
b4: Bucket Seats
h7: Fender or Hood Mounted Turn Signal Indicators
Har skapat ett album där bilder på denna bilen hamnar.
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=15761Några utav de bilder på bilen som jag fick av säljaren innan jag bestämde mig.
Planerna för denna bilJa skulle jätte gärna renovera denna till original skick så fort som möjligt men nåste lägga nivån lägre till att börja med.
Det första är att serva motorn och kolla hur den går, Tydligen läckte förgasaren soppa.
Bromsar bör antagligen renoveras
Funkar den och den verkar gå att köra skapligt blir det att laga rosten bakom bakhjulen och blåsa på en garagelack så jag kan åka denna sommaren i alla fall.
Vet inte hur golvet i skuffen ser ut men det kan vara rostigt.
Nya bakskärmar blir det antagligen så småningom och jag förmodar ett nytt golv i skuffen.
Lyckas jag inte med nått utav det jag tänkt så har jag i alla fall en Charger -68 stående hemma...