2943
Sök

Svårt att sälja begagnade bilar?

Rumpmas
3 860 Inlägg
13 juli 2011
evilaudio skrev:
Ljepone skrev:
evilaudio skrev:

för mig e de helt tvärtom.. har blien dragkrok så köper ja den inte..

Instämmer. Dragkrok kostar mera

framförallt när man måste ta bort den å sen regga om bilen..  sååå jävla fult med dragkrok.

Med ditt kjolpaket tittar nog inte folk på dragkroken roll

16 197 Inlägg
13 juli 2011
Andromeda skrev:
evilaudio skrev:
Ljepone skrev:

framförallt när man måste ta bort den å sen regga om bilen..  sååå jävla fult med dragkrok.

Med ditt kjolpaket tittar nog inte folk på dragkroken roll

men nu e de inte min bil som ska säljas så..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

3 182 Inlägg
13 juli 2011
tycker inte att det är svårt att sälja bilar min 940 låg ute på blocket i 10min sen vart den såld smile

104 Inlägg
13 juli 2011
Får man inte sålt så är man för dyr helt enkelt.
En sak som jag har märkt är att många privatpersoner vill ha samma eller mer än firmor ska ha för liknande bilar.

v70 awd 2,5t -07
855R -97

886 Inlägg
13 juli 2011
Apropå det här med dragkrok så är det väl ganska självklart att det har att göra med vad man ska ha bilen till...

Behöver man en dragkrok(som många familjer osv ofta gör) så måste man ju köpa en med.

Behöver man inte dragkrok så vill man hellre köpa en utan, eftersom den då med nästintill all säkerhet inte kånkat runt på astunga släp 5 dagar i veckan i 2 år. Sånt sliter.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

8 156 Inlägg
14 juli 2011
pukan2 skrev:
tycker inte att det är svårt att sälja bilar min 940 låg ute på blocket i 10min sen vart den såld smile

Då hade du satt ett för lågt pris...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
14 juli 2011
Grovt generaliserat. Att köpa en bil gör man till hösten eller på våren. Antingen en glidarbil till sommaren, eller en pendlarbil till vintern. Under semestern och kring julen ligger man lågt. Det är iaf min analys. Sen är det fler som försöker sälja / byta bil under sommaren.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

3 182 Inlägg
14 juli 2011
Phaetoon skrev:
pukan2 skrev:

Då hade du satt ett för lågt pris...

priset va bra med tanke på mil och skick. samt att det fanns att göra på den.

886 Inlägg
14 juli 2011
Phaetoon skrev:
Grovt generaliserat. Att köpa en bil gör man till hösten eller på våren. Antingen en glidarbil till sommaren, eller en pendlarbil till vintern. Under semestern och kring julen ligger man lågt. Det är iaf min analys. Sen är det fler som försöker sälja / byta bil under sommaren.

Tvärt om menar du väl? Man vill ju köpa så billigt som möjligt, så sommarbilen köper man på hösten/vintern när folk vill bli av med sina sommarbilar inför vintern och pendlarbilen köper man på våren/sommarn när folk mest är ute efter att skaffa schyssta sommaråk. smile

Vill man sälja däremot, då ska man göra som du sa. wink

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

8 156 Inlägg
14 juli 2011
Wicca skrev:
Phaetoon skrev:

Tvärt om menar du väl? Man vill ju köpa så billigt som möjligt, så sommarbilen köper man på hösten/vintern när folk vill bli av med sina sommarbilar inför vintern och pendlarbilen köper man på våren/sommarn när folk mest är ute efter att skaffa schyssta sommaråk. smile

Vill man sälja däremot, då ska man göra som du sa. wink

Beror lite på. Är man bilintresserad och kan vänta en stund så kan man köpa en bil när som helst. En barnfamilj, eller någon som är i behov och som köper bilar på impuls gör det nog på det sättet som jag beskriver ovan.

En sommarbil skulle jag också gärna köpa på hösten, för att kunna fixa lite med den under vintern. Ett litet vinterprojekt att leka med alltså.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

6 632 Inlägg
14 juli 2011
StarShine skrev:
jo det är klart.... men vad tycker ni då? för högt pris?

http://www.blocket.se/malmo/Volvo_S40_2 … amp;last=1

Runt 34k hade varit bättre

De/Dem

1 327 Inlägg
14 juli 2011
evilaudio skrev:
Ljepone skrev:
evilaudio skrev:

för mig e de helt tvärtom.. har blien dragkrok så köper ja den inte..

Fult med dragkrok?

Jag kan förstå att man inte vill ha en ferrari med dragkrok men en vanlig svensson bil kan man väl inte säga att det är fult på. Det handlar ju om att det ska vara praktiskt.

Tror iaf att man har betydligt fler intresserade köpare av en komplett bil med dragkrok än en utan.

denkz
323 Inlägg
14 juli 2011
Försökte sälja min V40 t4 - 01 15000 mil i maj. Låg ute en månad ungefär. 1 ringde men kom aldrig och tittade och en mailade med kom aldrig och tittade.

Så jag böt in skiten istället.

Trucker
2 710 Inlägg
14 juli 2011
Läste om detta häromdan, om att begmarknaden går väldigt trögt medans nybilsmarkanden fortsätter stadig uppåt, speciellt för Volvo med XC60 smile

Idag är det läge för köpare, mindre roligt för säljare!
Precis som finanskrisen kan ingen svara på när trenden vänder

Ngt jag stör mig på är när folk ej ger ut sitt nr o heller ej svara på mejl!
Visst förstår jag att folk ej vill bli väckta kl 3 på natten, men isåfall kan du väl kolla mejlen lite oftare..
Senast redigerat av BMWgrabben (14 juli 2011)

Fart missbrukare

Trucker
2 710 Inlägg
14 juli 2011
Aero T16 skrev:
evilaudio skrev:
Ljepone skrev:

Fult med dragkrok?

Jag kan förstå att man inte vill ha en ferrari med dragkrok men en vanlig svensson bil kan man väl inte säga att det är fult på. Det handlar ju om att det ska vara praktiskt.

Tror iaf att man har betydligt fler intresserade köpare av en komplett bil med dragkrok än en utan.

Köper jag en bil så vill jag gärna ha dragkrok, o gärna avdragbar!

Håller med andromeda i varje mening smile

Fart missbrukare

Suksikaa vittuun "pomot" !
311 Inlägg
14 juli 2011
Har själv sålt många bilar via blocket, senast förra veckan.

Dom ggr jag prisat efter bilhandlare (dvs lägre än dom)  och i mitt tycke det bilen är "värd"
så har det varit trögt.
Sen när man dumpat priset (½priset) för att bli av med grejorna så har mejlen gått varm.

Priset, skicket och bilmodell är avgörande till 100%,
folk vill ha allt utan att behöva betala för det helt enkelt.

Holländska DAFar är inte så eftertraktade som folk tror, trots att det står Volvo på dom...

X-tra utrustning som tex fälgar, stereo mm som lagt till i efterhand höjer inte värdet,
fråga vilken bilhandlare som helst.
Bilmodell, skick (rost mm), ålder, mil, servicar avgör priset i deras lilla gröna bok.

************************************************************************************
Vill du sälja så måste du ligga LÅNGT under nuvarande pris,
i ditt fall skulle jag tippa på ett pris på ca 20-25tusen.

************************************************************************************

Ofta är det folk som har mindre pengar som köper bilar i detta prisläge.
Barnfamiljer med små marginaler (och då vill dom HA dragkrok mm)
eller fattiga ungdomar (som inte vill ha drag).

Vill du få mkt respons så måste du ha ett lågt pris och ett bra skick...

Forummoderator
18 009 Inlägg
14 juli 2011
Som folk redan påpekat. Runt 25 lappar så kanske den rullar iväg. Fast jag hade personligen köpt en originalbil framför din för den slanten så även där kanske det blir svårt.

Sålt några besiktigade "Vrak" fast fullt ok bilar för 5-15 tkr nu på senaste. Inga problem i den prisklassen. Fast jag håller på att prutar på en BMW 7-serie 96:a just nu. Han är snart beredd på att ge bort den för ingen ringer...

Mvh

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Trucker
2 710 Inlägg
14 juli 2011
Dieselsmurfen skrev:
Som folk redan påpekat. Runt 25 lappar så kanske den rullar iväg. Fast jag hade personligen köpt en originalbil framför din för den slanten så även där kanske det blir svårt.

Sålt några besiktigade "Vrak" fast fullt ok bilar för 5-15 tkr nu på senaste. Inga problem i den prisklassen. Fast jag håller på att prutar på en BMW 7-serie 96:a just nu. Han är snart beredd på att ge bort den för ingen ringer...

Mvh

Så sant! Köper jag bil så ska den va original, vissa lägger ju ut bilar man inte kan åka med till Willys med familjen. O begär självklart överpris pga all sk styling. Får gärna va tonade rutor o ha snygga fälgar, inge mer!! usa-blinkers, 3"tums avgasrör från turbo, blablabla. allt sånt skit går bort!

Lägger jag ner 50 på en bil, då ska den f*n INTE vara sönderstylad! Helst INTE alls!!

En vanlig svensson som ej har råd med en ny S40 eller 9-3 köper gärna en bil han/hon kan åka runt med på stan med barnen, INTE en sönderstylad med 3" avgasrör! Just därför ska man INTE sälja en svenssonbil med massa lullull, vill han/hon styla den, får den göra det.
Senast redigerat av BMWgrabben (14 juli 2011)

Fart missbrukare

130 Inlägg
14 juli 2011
har haft min s60 t5 på blocket i 2½ månad med extremt lite respons utöver skambud på 30tkr i stället för de 60-70 jag haft den ute för. fick den dock såld i fredags men det tog sin tid. verkar vara långsamt för flera av mina polare också..

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
14 juli 2011
Phaetoon skrev:

Helt fel enligt mig, är det sommarbil du ska köpa är det just under och efter semestern samt undervintertid du kan fynda rejält, när folk behöver snabba pengar, däremot så är det ju självklart så att det är då det är sämst som säljare att försöka sälja sin sommarbil.
Senast redigerat av Mrjockos (14 juli 2011)

V8 - 4 Life

Sök