Blir som så avundsjuk när jag ser sådana här bilder Min pärla står 30 mil ifrån mig och kan inte göra något alls i sommar. Hoppas på att byta turbo någon helg jag är upp så jag får den rullandes före vintern iaf.
Fast mer till din tråd och bort från mitt bölande
Bygga coilovers? Passar dem där rakt på eller behövs det lite modifikation? Du får gärna berätta om bilen blev för stötig, vill gärna själv ha något mer "sportig" väghållning men vill inte slå sönder njurana, (inte så bra vägar på många ställen här i norr)
Blir som så avundsjuk när jag ser sådana här bilder Min pärla står 30 mil ifrån mig och kan inte göra något alls i sommar. Hoppas på att byta turbo någon helg jag är upp så jag får den rullandes före vintern iaf.
Fast mer till din tråd och bort från mitt bölande
Bygga coilovers? Passar dem där rakt på eller behövs det lite modifikation? Du får gärna berätta om bilen blev för stötig, vill gärna själv ha något mer "sportig" väghållning men vill inte slå sönder njurana, (inte så bra vägar på många ställen här i norr)
Okej segt
Man kapar bort fjädertallriken och svetsar dit det gängade röret istället. Kommer såklart bilder när jag har börjat med det
im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Två bultar va riktigt envisa så dom fick jag borra ur och gänga om:
Av med fjädern:
Ur med oljan:
Kapat bort fjädertallriken:
Svetsar på det gängade röret:
Lack:
Nya och gamla fjädern
Passade på och lacka oken när allt va löst:
Ny ATF olja i benen:
Snyggade till skivan lite med hammarlack, innan:
Efter:
Ihopmonterat:
Monterat på bilen igen:
Resultatet:
Innan:
Efter:
Riktigt nöjd
Ett litet problem är dock att jag har sänkt så mycket att fjädern är lös när dämparen är utfjädrad. Men ska beställa ett par hjälpfjädrar och montera så ska det problemet vara löst!
im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D