Hejsan.
Har alltid hållt på med BMW och då sladdat runt på parkeringar och i rondeller mm men känner nu att suget efter en bil med schysst väghållning som man kan ta på banträffar ökar hela tiden..
Så Om två veckor åker jag iväg och hämtar en gammal drömbil kan man nästan säga.. En Opel Manta A från -74..
Här är skönheten, kommer lägga ut mer bilder när jag fått hem bilen..
Jag köper den utan motor och låda, utöver det så är den orginal... Så vad har jag för planer med denna då?
Jo, självklart ska den få sig en respektabel lack, färg har jag inte ens tänkt på, vore kanske häftigt och sikta på och få den som en gammal banbil utseendemässigt??
Det ska svetsas i helbur och monteras svängvänliga stolar och bälten..
Monteras Coilover och större bromsar, bättre krängningshämmare etc..
Har hört att bakvagn från Manta B GSI passar bolt-on så kanske blir en sådan..
Ja jag vill ha bra väghållning! Ska inte tävla med bilen men för en glad amatör ska grejerna funka för..
Nu är det som sagt 2 veckor ungefär tills jag hämtar bilen men är så jäkla taggad till att börja med den så därför lägger jag ut denna tråd lite i förskott och hoppas på att jag får in mycket matnyttig information om hur jag ska gå till väga.. Kanske även lite rolig information om bilmodellen och breddningen?
Och om själva hjärtat i bilen då? Motor och låda??
Motorn är tänkt och bli en M42B18 från 318is med Turbo! Bilen ska reggas med turbo och bur, ja allt som monteras i bilen..
Har fått lite bilder på hur bilen ser ut just nu..
Fronten ska plastas lite.
Här ska allt ur och förstärkas sen lackas.
Kommer riva ur hela instrumentpanelen och bygga en egen i alu..
Bilen är redan rostlagad så det är väldigt skönt och slippa!
Så jävla kaxig!!
Motor kommer jag köpa färdig då jag inte orkar skruva från grunden med en motor.. Väghållning ska ses över totalt och jag nöjer mig inte förän det blir riktig gokart känsla i den!
Kommer svetsas helbur i bilen också innan den lackas..
Kommer komma nya bilder på bilen så fort jag hämtar hem den.
Mvh Christian