Jaha, liten update här då...
Fick min framskärm idag, dock vänster (höger som behövs bytas) Tog bara två månader innan jag fick den
Sen måste jag berätta om hur det gick i lördags... Ca 16.00 åker jag från Nykvarn (Södertälje) och kommer ut på motorvägen och efter ca en minut så smäller det under bilen och det kommer små svarta rester från något efter mig...
Stannar och kollar, märker att högerfram däck har förlorat otroligt mycket gummi.
SHIT tänker jag, jag ska ju vara i Västerås senast kl sex.
Småputtrar i 30 på motorvägen (ja, ballongen höll och skyddsväven verkade intakt).
Kör av mot Strängnäs och ser så småningom en bilskrot på höger sida. Mitt leende skiner upp och jag kutar in. I samma vända så ser jag ägaren fiffla med skylten utanför och säger att de stänger kl fem. Klockan var då 16.40 typ. efter några minuter hör jag hur någon drämmer igen grinden och att en bil åker iväg. Jag hade självfallet inte hittat något hjul med rätt bultmönster. 4x114.3 alltså.
Går mot grinden och ser att de har låst och jag som är rätt kort ser hur stängslet runt hela gården plötsligt känns mycket högre. Ser en hög med ihoptryckta bilar och lyckas klättra upp på dem för att sedan slunga mig själv ner i diket (läs vallgraven) runt skroten. Sätter mig i bilen och åker ca 200 meter och stannar vid vägrenen och tar mig en funderare på hur jag ska göra och ser plötsligt solens strålar spegla mot något som ligger i diket.
Där ligger ett hjul med ett bultmönster som ser ut att kunna passa, och däcket ser hyffsat fint ut.
Självfallet så plockade jag ur min domkraft och fälgkors dagen innan... Så det är bara att fortsätta rulla mot Västerås.
När jag kommer fram till Hälla i Västerås ca18.30 (ca 10mils körning med trasigt däck) så möter jag upp resten av folket och Får låna ett fälgkors av erik samt en domkraft av en av träffdeltagarna. Byter hjulet och blir glad över att bultmönstret var rätt! MEN några timmar senare när jag ska flytta på bilen så märker jag att bilen släpas framåt. självfallet så ligger fälgen emot bromsen fram... Skiftar då fram/bakhjulen och sedan var allt löst!
Detta gör jag inte om på ett tag...