2877
Sök

Turbokonvertering B230F

73 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
#21
okej,

får väl köra på returen ner i tråget och matningen från oljetrycksgivaren borde väl funka vad jag förstått mig på.

har en 945 ltt och ta delar ifrån var o plockade av alla delar idag men glömde spridarslutsteget det du menar enchz?

kör nog på dubbla packningar tillsvidare..

347 Inlägg
24 januari 2011
#22
Ptrr skrev:
okej,

får väl köra på returen ner i tråget och matningen från oljetrycksgivaren borde väl funka vad jag förstått mig på.

har en 945 ltt och ta delar ifrån var o plockade av alla delar idag men glömde spridarslutsteget det du menar enchz?

kör nog på dubbla packningar tillsvidare..

Ja det fungerar. smile Provade min turbokonverterade 745a igår för första gången med t-kors vid oljetrycksgivaren och returen borrad i blocket och det fungerar klockrent. smile
Spridarmotståndet eller förkopplingsmotståndet som det också kallas menar jag.
Ser ut så här:
http://www.forumbilder.se/thumbs/E981B2CE.jpg


73 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
#23
Enchzzz skrev:
Ptrr skrev:
okej,

får väl köra på returen ner i tråget och matningen från oljetrycksgivaren borde väl funka vad jag förstått mig på.

har en 945 ltt och ta delar ifrån var o plockade av alla delar idag men glömde spridarslutsteget det du menar enchz?

kör nog på dubbla packningar tillsvidare..

Ja det fungerar. smile Provade min turbokonverterade 745a igår för första gången med t-kors vid oljetrycksgivaren och returen borrad i blocket och det fungerar klockrent. smile
Spridarmotståndet eller förkopplingsmotståndet som det också kallas menar jag.
Ser ut så här:
http://www.forumbilder.se/thumbs/E981B2CE.jpg

ja då var jag inte ute o cyklade då smile måste skruva av de oxå hehe smile

men vad kan man köra med för ladd då?

73 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
#24
Ptrr skrev:
Enchzzz skrev:
Ptrr skrev:
okej,

får väl köra på returen ner i tråget och matningen från oljetrycksgivaren borde väl funka vad jag förstått mig på.

har en 945 ltt och ta delar ifrån var o plockade av alla delar idag men glömde spridarslutsteget det du menar enchz?

kör nog på dubbla packningar tillsvidare..

Ja det fungerar. smile Provade min turbokonverterade 745a igår för första gången med t-kors vid oljetrycksgivaren och returen borrad i blocket och det fungerar klockrent. smile
Spridarmotståndet eller förkopplingsmotståndet som det också kallas menar jag.
Ser ut så här:
http://www.forumbilder.se/thumbs/E981B2CE.jpg

ja då var jag inte ute o cyklade då smile måste skruva av de oxå hehe smile

men vad kan man köra med för ladd då?

har du lust o lägga till mig på msn och skicka lite bilder hur du gått till väga? är mitt första konverteringsprojekt smile vill kunna göra de över en helg hehe smile

347 Inlägg
24 januari 2011
#25
Ptrr skrev:
Enchzzz skrev:
Ptrr skrev:
okej,

får väl köra på returen ner i tråget och matningen från oljetrycksgivaren borde väl funka vad jag förstått mig på.

har en 945 ltt och ta delar ifrån var o plockade av alla delar idag men glömde spridarslutsteget det du menar enchz?

kör nog på dubbla packningar tillsvidare..

Ja det fungerar. smile Provade min turbokonverterade 745a igår för första gången med t-kors vid oljetrycksgivaren och returen borrad i blocket och det fungerar klockrent. smile
Spridarmotståndet eller förkopplingsmotståndet som det också kallas menar jag.
Ser ut så här:
http://www.forumbilder.se/thumbs/E981B2CE.jpg

ja då var jag inte ute o cyklade då smile måste skruva av de oxå hehe smile

men vad kan man köra med för ladd då?

Skulle inte tro att dubbla toppackningar håller för så mycket ladd. Men nån här borde ju provat det och kan svara.


73 Inlägg
24 januari 2011
Trådstartare
#26
Enchzzz skrev:
Ptrr skrev:
Enchzzz skrev:

Ja det fungerar. smile Provade min turbokonverterade 745a igår för första gången med t-kors vid oljetrycksgivaren och returen borrad i blocket och det fungerar klockrent. smile
Spridarmotståndet eller förkopplingsmotståndet som det också kallas menar jag.
Ser ut så här:
http://www.forumbilder.se/thumbs/E981B2CE.jpg

ja då var jag inte ute o cyklade då smile måste skruva av de oxå hehe smile

men vad kan man köra med för ladd då?

Skulle inte tro att dubbla toppackningar håller för så mycket ladd. Men nån här borde ju provat det och kan svara.

haha instämmer, gäller bara att någon svarar oxå smile

357 Inlägg
24 januari 2011
#27
Jag körde med dubbla packningar och laddtryck på 1.2bar i lite över 1500mil med min silvriga 740. Funkade fint för mig iaf.


73 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
#28
aF skrev:
Jag körde med dubbla packningar och laddtryck på 1.2bar i lite över 1500mil med min silvriga 740. Funkade fint för mig iaf.

haha 1.2 bar kanske var lite mer än jag räknat med hade tänkt mig runt 0.6-0.8 typ hehe smile så då borde de ju hålla smile

557 Inlägg
25 januari 2011
#29
Detta ska följas. Fundera på samma sak. Kan man inte bara ta från 940ins FK motor saker? För FK:n använder ju samma topp som i en b230f från -87 vad jag har förstått som är 530 toppen.

347 Inlägg
25 januari 2011
#30
TeamNorrland skrev:
Detta ska följas. Fundera på samma sak. Kan man inte bara ta från 940ins FK motor saker? För FK:n använder ju samma topp som i en b230f från -87 vad jag har förstått som är 530 toppen.

Ska du ladda något så måste du kompsänka på något vis. Sitter andra kolvar i turbon. Boxarna kan du antagligen inte flytta från fk:n eftersom det sitter Lh 2.4 till den och du har lh 2.2 i din -87a.


557 Inlägg
25 januari 2011
#31
Kan man inte bara ta kabelhärvan? Eller är den anorlunda?

Performance meck
342 Inlägg
25 januari 2011
#32
olja till turbo  T kors på oljetyksgivaren
retur går att borra i blocket (provat själv) tar lite tid men bra blir det eller så svetsar man i tråget jag finner detta jobbigare.

bränsle funkar med 850 turbo spridare (bara bulta på samma ohm tal)

tänk på att sätta lmm på sug sidan och inte för nära turbon (värme)

och bygg avgas som slutar utanför bilen sidepipe funkar men turbo bils avgaser är betydligt varmare än vanliga.

vatten tar man enklast via tkors från behållaren o sen kylar slangen.

tips du kommer behöva ny koppling orginal tryckplatta hänger inte med länge en timme om du köra lungt;)
lycka till mvh

347 Inlägg
25 januari 2011
#33
TeamNorrland skrev:
Kan man inte bara ta kabelhärvan? Eller är den anorlunda?

Jo visst går det men är en hel del jobb vad jag har hört.


73 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
#34
Tack för alla råd o tips men behövs inte längre smile sprang på en ypperligt billig väl fungerande 940 fulltryckare idag smile så var och hämtade den i västerås haha smile kul o spinna i 100+ när man åker ut på motorvägen hahah länge leve slitna däck big_smile

228 Inlägg
7 oktober 2011
#35
Enchzzz skrev:
Ptrr skrev:
okej,

får väl köra på returen ner i tråget och matningen från oljetrycksgivaren borde väl funka vad jag förstått mig på.

har en 945 ltt och ta delar ifrån var o plockade av alla delar idag men glömde spridarslutsteget det du menar enchz?

kör nog på dubbla packningar tillsvidare..

Ja det fungerar. smile Provade min turbokonverterade 745a igår för första gången med t-kors vid oljetrycksgivaren och returen borrad i blocket och det fungerar klockrent. smile
Spridarmotståndet eller förkopplingsmotståndet som det också kallas menar jag.
Ser ut så här:
http://www.forumbilder.se/thumbs/E981B2CE.jpg

hur kopplar jag in det då? ^^ har en 740 b230f med lh2.2  som jag ska montera turbo på! och behöver veta hur de ska kopplas de där spridarmotståndet..

Forummoderator
26 342 Inlägg
7 oktober 2011
#36
Ptrr skrev:
Tack för alla råd o tips men behövs inte längre smile sprang på en ypperligt billig väl fungerande 940 fulltryckare idag smile så var och hämtade den i västerås haha smile kul o spinna i 100+ när man åker ut på motorvägen hahah länge leve slitna däck big_smile

Tror hellre på slirande koppling..
Nog för att en fulltryckare har hästkrafter men för att det ska spinna i 100km/h tror jag det krävs lite mer än vad en fulltryckare ger..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.


Sök