2912
Sök

Webasto vw telestart T91 Någon som kan inkopplingen???

2 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
Har en Fabriksmonterad tillsatsvärmare Thermo top v i min VW Touran som jag håller på att uppgradera till en parkeringsvärmare. Någon som vet vilka av dom 6 kablar från T91 styrenheten man ska koppla in i Y-kableln och vart?

Besserwisser.
9 Inlägg
22 november 2011
Jag kopplade in min i söndags.. röd mot röd, ööh sen kommer jag inte ihåg ;D
Det var grön mot brun, brun mot svart, eller något sådant. Skrev upp det på en lapp som ligger i verkstan.
Jag kopplade in det på kablarna som sitter till tiduret i kupen alltså. (Caddy 1.9tdi 2004)

//Erik

[ www.thasaint.com ] uppdaterad senast: Aldrig
Kör: Turbobilar. Men vad vet jag, jobbar bara med skiten.

1 Inlägg
22 november 2011
Med all säkerhet så har nog TS löst problemet vid det här laget, får man hoppas i alla fall... smile Buurrr, vintern är på väg för Er i Norden.

För alla medlemmar med T91 kan detta vara av nytta.
http://www.motor-talk.de/forum/webasto- … 68135.html
-------------------
Note. W-Bus = Webastos "egen" bus (egentligen, helt utan intresse i sammanhanget!).

På mottagarmodulen är det anslutningar 1, 6 och 3 som gäller.
I klarspråk så styrs värmaren bara av en 12v signal. Färger på kablar varierar beroende vart du köpt "flätan".
(BTW, vet inte vad ThaSaint menar med ovan post. Bättre att vara tyst än att prata #BS#, imho.)

BTW2, i nyare bilar [2005>] skall även CAN ledningar kopplas till SH [StandHeizung, aka värmaren] eller rättare sagt för VW ägare till "HF" för att VAG diagnostiken skall fungera. wink

{Detta månde vara mitt första svar i detta forum men jag är mer aktiv på tyska och engelska VAG forumen i dessa frågor. Tack.}

[Edited spelling]
Senast redigerat av pinto2 (23 november 2011)

Besserwisser.
9 Inlägg
27 november 2011
Jag tänkte om han hade samma värmarinstalaltion som jag och om han kopplar in ett T91kitt samma som jag beställt på nätet, isf ska man koppla  från tit till urets kablage
Grön - Svart
Röd - Röd
Svart - Brun
W-Bus är Om han kör samma kitt i högsta grad aktuellt, då man via fjärren ställer värmarens gångtid åxå, inte bara på och av, samt om den ska värma eller gå i ventilationsläge. antar att det går via W-Bus då ?

Jag har inte så mycket koll på webasto annars, då jag är eber-utbildad tongue men det satt webasto färdigt i bilen jag köpte så ..

EDIT: Stavfel

//Erik
Senast redigerat av ThaSaint (27 november 2011)

[ www.thasaint.com ] uppdaterad senast: Aldrig
Kör: Turbobilar. Men vad vet jag, jobbar bara med skiten.

Sök