Rattfylla

TS_quattro fyrkrafsare
16 januari 2012 · 1 443 Inlägg

Noxxer skrev:
Har 2 polare som gjort liknande fast värre.
Ena hade körkort, andra hade inte. Den som hade körtkort va helt borta med vinden, han satt inte bakom ratten.

Hurs somhellst så hade dom ca 2 promille i blodet 3 timmar efter dom kört.
Domen blev indraget kort för personen med körkort och spärrtid på 2år.
Andra personen fick spärrtid på ca 3år ( minns ej ).
Båda fick 30dagars sammhällstjänst som straff. Inga böter eller fängelse.
Villkorligt i flera år.

Därimot tog det ju 13 månader innan länstyrelsen plockade kortet av polarn så han fick ju köra 13 månader efter brottet.. något skevt tycker jag.

Edit: något skrev om få blåskontroller? Jag kör nästan enbart bil i stockholm och jag tycker det är kontroller var och varrannan dag. Ser väll ca 5 kontroller i månaden och åker väll in i en 1gång i månaden som snitt.

stockholm är ju ett "litet" undantag då stockholm mig veterligen är enda länet som har en särskild LTG?

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
PHrnfeldt Sheik Yerbouti
16 januari 2012 · 1 899 Inlägg

Noxxer skrev:
Därimot tog det ju 13 månader innan länstyrelsen plockade kortet av polarn så han fick ju köra 13 månader efter brottet.. något skevt tycker jag.

Edit: något skrev om få blåskontroller? Jag kör nästan enbart bil i stockholm och jag tycker det är kontroller var och varrannan dag. Ser väll ca 5 kontroller i månaden och åker väll in i en 1gång i månaden som snitt.

Var någon idiot härikring som körde av vägen p g a grov rattfylla, men var ju samma sak där. Han fick ju fortsätta köra bilfan i ett och ett halvt år efter att han hade åkt dit på det.

Ang, blåskontroller. Här uppe märker man enbart av blåskontroller vid storhelgerna. Tycker nog det är lite väl sällan, men istället kan de stå med den där jävla lasern och plocka folk som kör 5km/h för fort på någon vältrafikerad 90 väg.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
Mane_Attraction Totalt okunnig
16 januari 2012 · 413 Inlägg

TAr dom inte körkortet på plats längre? Det gjorde dom förr.

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
Hilmer
16 januari 2012 · 1 790 Inlägg

Mane_Attraction skrev:
TAr dom inte körkortet på plats längre? Det gjorde dom förr.

Undrar detsamma!??

Stefan Varberg Supraman
16 januari 2012 · 2 300 Inlägg

Hilmer skrev:

Mane_Attraction skrev:
TAr dom inte körkortet på plats längre? Det gjorde dom förr.

Undrar detsamma!??

Nu vet jag inte exakt prodecbur men polisen tar hand om körkortet på plats och du får förbud att köra men det är länsstyrelsen som drar in de permanent fortfarande

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
16 januari 2012 · 13 777 Inlägg

Stefan Varberg skrev:

Hilmer skrev:

Mane_Attraction skrev:
TAr dom inte körkortet på plats längre? Det gjorde dom förr.

Undrar detsamma!??

Nu vet jag inte exakt prodecbur men polisen tar hand om körkortet på plats och du får förbud att köra men det är länsstyrelsen som drar in de permanent fortfarande

det handlar väll lite om hur det gått till

men stoppar dom en person och tar med dom på provtagning så ryker kortet direkt

men är det någon tvekan så är det inte säkert

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang