2359
Sök

Insamling Unicef ADMIN TA BORT DENNA

dalmasens
10 januari 2012
Trådstartare
#1
Admin får gärna stänga denna. Ville göra en bra grej, men folk hade inte tydligen inte samma tankar som mig.
Bara att beklaga men så är det ibland.
Senast redigerat av dalmasens (29 januari 2012)

551 Inlägg
11 januari 2012
#2
En fråga som jag har undrat länge över: vet du möjligtvis hur stor andel av pengarna man skänker som faktiskt kommer till barnen? Hur mycket tar ni, UNICEF och hur mycket går bort via "administrativa avgifter" och skatter?

Haters gonna hate.

551 Inlägg
19 januari 2012
#3
Fick svar på min egen fråga.

Tydligen går ungeför 50% fram farm enligt FN. Det som kommer fram säljs ofta/alltid på marknader. vilket gör att bara de som har pengar i det fattiga landet får del av hjälpen. Tragiskt.

Källa:http://svtplay.se/v/2541316/korresponde … 501,2,f,-1

Haters gonna hate.

dalmasens
23 januari 2012
Trådstartare
#4
tack för en intressant länk. Håller helt med att de är tragiskt att allt inte kommer fram och att de som behöver de mest inte får den hjälp de behöver. Men jag tänker ändå att har jag skänkt en liten summa så kanske de i alla fall hjälper någon. Men helt klart skulle man ju vilja att alla pengar kommer fram. Men de är väl de i alla fall de flesta strävar efter, att så mycket som möjligt kommer fram. Tackar för att du i alla fall tagit dig tiden att läst. smile

4 005 Inlägg
23 januari 2012
#5
Du snackar om att hjälpa till, men har bara lagt 96 kr själv?


551 Inlägg
23 januari 2012
#6
Alltså, om man skulle låta evolutionen sköta sig själv så tror jag att vi skulle leva i en bättre värld. De i Afrika måste förstå att vi i väst inte alltid kommer att hjälpa dem. Jag kan låta sjuk nu, men man ska inte asfaltera kostigar. Med det menar jag att det kanse är dags för väst att släppa taget och låta dem börja om på nytt i stället för att vi ska försöka lappa ihop något som är så otroligt trasigt som till exempel Somalia.
Senast redigerat av p12 (25 januari 2012)

Haters gonna hate.

Delta_Rebel
25 januari 2012
Trådstartare
#7
dalmasens skrev:
Jag och min sambo har startat en insamling för barn via unicef. Gå gärna in på länken http://unicef.se/egna-insamlingar/madddetobbe och bidrag med något. Varje krona kan hjälpa ett barn. Går också bra r Ge 50 kr med SMS!
Skicka KÄMPA MADDDETOBBE till 72 900

Om ni inte skänker, se till att sprida denna vidare ändå och de går bra att kommentera i gästboken.

Tackar för hjälpen

/ Tobbe och Madde
Lägg ner för fasen,vi har nog med pengatiggeri i det här landet til s.k "välgörande" ändamål...

JFfoto
26 januari 2012
Trådstartare
#8
Jag ger iaf isbjörnarna 100kr i månaden

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
26 januari 2012
#9
Jag skänker en massa pengar och saker till mig själv, på så vis hjälper jag de fattiga länderna ännu mer genom att inte stödja den ofta utbredda korruption som i regel slår mynt av mitt bidrag.

Genom att slå ut korruptionen så kan jag bidra till att framtida bidrag faktiskt gör nytta. Sen känns det så jävla gott att kunna unna sig själv något i stället för att betala någon chefs fina livsstil.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

1 570 Inlägg
26 januari 2012
#10
96 spänn? Det är typ 10 öl på bolaget. Då kan man hjälpa en svensk knegare att bli glad en hel helg.

4 637 Inlägg
26 januari 2012
#11
M103 skrev:
96 spänn? Det är typ 10 öl på bolaget. Då kan man hjälpa en svensk knegare att bli glad en hel helg.
Eller 10 Wunderbaums!

551 Inlägg
27 januari 2012
#12
Navkapsel skrev:
M103 skrev:
96 spänn? Det är typ 10 öl på bolaget. Då kan man hjälpa en svensk knegare att bli glad en hel helg.
Eller 10 Wunderbaums!
Eller en bärs på krogen sad

Haters gonna hate.

551 Inlägg
27 januari 2012
#13
Paused skrev:
Jag ger iaf isbjörnarna 100kr i månaden
hahah klimatkompencerar du för alla jävla strålkastare på din volvo?

Haters gonna hate.

6 617 Inlägg
27 januari 2012
#14
p12 skrev:
Navkapsel skrev:
M103 skrev:
96 spänn? Det är typ 10 öl på bolaget. Då kan man hjälpa en svensk knegare att bli glad en hel helg.
Eller 10 Wunderbaums!
Eller en bärs på krogen sad
Eller 6liter bensin..

De/Dem

dalmasens
29 januari 2012
Trådstartare
#15
Får kommentarerna 96kr har jag bara skänkt osv. 96kr bättre än inget, plus att jag har ett fadderbarn, skänker pengar till rädda barnen, barncancerfonden med-. Div betydligt mera än 96kr. Jag väljer att ta en eller två öl mindre  på krogen för att skänka dem till bättre behövande. Jag menar inte att alla ska skänka pengar eller att man kan hjälpa alla, eller att man måste tycka de är rätt.

4 637 Inlägg
29 januari 2012
#16
lol
p12 skrev:
Paused skrev:
Jag ger iaf isbjörnarna 100kr i månaden
hahah klimatkompencerar du för alla jävla strålkastare på din volvo?

12 086 Inlägg
29 januari 2012
#17
Det är samma sak vilket uland man än väljer, det i särklass största problemet är att länderna styrs av idioter som tar alla pengarna. Det är ett helvete, helt bortom vår kontroll. Bättre att koncentrera sig på mer lokala problem isåfall.


Sök