Thor Bil alarm. Söker hjälp med inkoppling

BLooDWISH
29 oktober 2006 · 15 Inlägg

Tjena jag sitter på ett nyinköpt Thor Professional caralarm. Bilen jag tänkte sätta det i är en SAAB 9000 CDE-94 för jag e så trött på alla inbrott jag har haft i bilen:( Någon som kopplat ett sådant larm i en Saab 9000 ?? Skulle vilja få lite hjälp eller ett sjyst kopplingschema till det. Verkar inte riktigt stämma med alla kablar som följer med...


Här är problemet.
*" CENTRAL LOCKING " KABLARNA ÖVERENSTÄMMER EJ MED SID.13, VET EJ 
HUR MAN KOPPLAR..
*" AIRCONDITION ON " SID. 10 FINNS EJ PÅ MIN SAAB.
*" THIN YELLOW/BLACK WIRE " SID. 12, JAAAA DU VAR KOPPLAR MAN IN 
DEN?????
*
Jag har bilder om någon duktig elmek e sugen att kolla på det ? Kan man skippa de funktionerna kanske ??

Senast redigerat av BLooDWISH (31 oktober 2006)

Jockecalibra
29 oktober 2006 · 356 Inlägg

har en liten fråga. fick du med ett koplingsschma med ditt larm? jag har ett sånt larm i min bil. som satt där när jag köpte det. men jag kan inte ändra något för jag har inget schema/manual till det.

Senast redigerat av Jockecalibra (29 oktober 2006)

Opel Calibra "Grönafaran" (1993)
Boije Audi S2, 11,07@402
9 november 2006 · 102 Inlägg

BLooDWISH skrev:
Tjena jag sitter på ett nyinköpt Thor Professional caralarm. Bilen jag tänkte sätta det i är en SAAB 9000 CDE-94 för jag e så trött på alla inbrott jag har haft i bilen:( Någon som kopplat ett sådant larm i en Saab 9000 ?? Skulle vilja få lite hjälp eller ett sjyst kopplingschema till det. Verkar inte riktigt stämma med alla kablar som följer med...


Här är problemet.
*" CENTRAL LOCKING " KABLARNA ÖVERENSTÄMMER EJ MED SID.13, VET EJ 
HUR MAN KOPPLAR..
*" AIRCONDITION ON " SID. 10 FINNS EJ PÅ MIN SAAB.
*" THIN YELLOW/BLACK WIRE " SID. 12, JAAAA DU VAR KOPPLAR MAN IN 
DEN?????
*
Jag har bilder om någon duktig elmek e sugen att kolla på det ? Kan man skippa de funktionerna kanske ??

Kopplade in en Thor larm i min gamla golf igårkväll.

ACC står för tändning, jag kikade inte på några andra sidor än kopplingsschemat på nån sida långt bak.

Ska inte spela nån roll om bilen är en SAAB eller gammal Golf, inkoppligen görs på likande sätt.

Vad står det att kablarna är på kopplingsschemat?

Senast redigerat av Boije (9 november 2006)

- "Fixade det som var trasigt men..." -
BLooDWISH
9 november 2006 · 15 Inlägg

Har tyvärr inte kopplingschemat hemma sad Men skall nog lösa sig bara jag vet var den gulsvarta skall kopplas in någonstans smile Fick ett svar att det var till + på batteriet så jag hoppas på det. Skall installera det på lördag så då får man se om det funkar... Hade ditt larm massa tjafs som att man kan starta det på fjärren ??

Boije Audi S2, 11,07@402
10 november 2006 · 102 Inlägg

BLooDWISH skrev:
Har tyvärr inte kopplingschemat hemma sad Men skall nog lösa sig bara jag vet var den gulsvarta skall kopplas in någonstans smile Fick ett svar att det var till + på batteriet så jag hoppas på det. Skall installera det på lördag så då får man se om det funkar... Hade ditt larm massa tjafs som att man kan starta det på fjärren ??

Jag köpte larmet utan fjärrstart, man behöver ju inte koppla in allt bara för att det finns. big_smile

Jag missförstod dig lite, trodde du menade kopplingsschema över larmet men det var ju bilen du menade.

- "Fixade det som var trasigt men..." -
hasse_bjork
12 mars 2007 · 2 Inlägg

BLooDWISH skrev:
*" CENTRAL LOCKING " KABLARNA ÖVERENSTÄMMER EJ MED SID.13, VET EJ 
HUR MAN KOPPLAR..

Beskrivningen på sid 13 har fel namn på kablarna till centrallåset, så här ska det vara:

orange/white = orange/svart
yellow/white = gul/svart
green/white = vit/svart
orange/black = orange
yellow/black = gul
green/black = vit

Koppling enligt alternativ 1 i beskrivningen blir då:
vit & vit/svart kopplas till +12 V (plusstyrt system) eller JORD (minusstyrt system)
gul kopplas till LÅS-signalen
gul/svart kopplas till LÅS UPP-signalen

Hoppas det hjälper någon...

Senast redigerat av hasse_bjork (15 mars 2007)

bmwolle S13 owner
15 november 2007 · 149 Inlägg

har kopplat in mitt larm och centrallås nu nykligen problemet jag har är att när jag kopplar som ovan så funkar lås funktionen men låsupp funkar inte då den låser upp men låser direkt .. nån som kanske kan ha nån ide va de kan vara ?!!

tacksam för svar

323:an
16 november 2007 · 22 Inlägg

Hur vet man om man har plusstyrt system eller minusstyrt? Är det nån som vet vad Skoda Octavia -98 har för system. Tacksam för svar!

bmwolle S13 owner
20 november 2007 · 149 Inlägg

bmwolle skrev:
har kopplat in mitt larm och centrallås nu nykligen problemet jag har är att när jag kopplar som ovan så funkar lås funktionen men låsupp funkar inte då den låser upp men låser direkt .. nån som kanske kan ha nån ide va de kan vara ?!!

tacksam för svar

chripopper
29 januari 2008 · 26 Inlägg

Har kopplat in ett sånt larm igår.. har kopplat allt utom kablarna till bromsljuset och det där relät.

Vad har dessa kablar för funktioner och måste jag koppla in alla?


Och larmet går när jag öppnar nån dörr fastän jag tryckt på lås upp knappen på larmdosan innan jag öppnar... -.-

Senast redigerat av chripopper (29 januari 2008)

Xyon_78 Volvo V70 2,4T Aut
31 januari 2008 · 147 Inlägg

Hej! har också nyss köppt ett Thor larm.Till min saab 9000 CSE -97 Har oxå problem med att koppla in det. Eller rättare sagt så har jag problem med att ansluta det till C-låset. enligt deras el shema så ska man ansluta "pulskablarna" Vi och en vit svart kabel till lock/unlock kablarna som sitter på c-lås motorn i förar dörren. Men jag får inte fram vilcka dessa kablar är. Någon som vet?

Är en glad skit som har paserat 30 streckt och som bor i Eskilstuna. Mer info kommer
add-e
5 mars 2012 · 27 Inlägg

Tjenare, håller också på att koppla in ett sånt larm på min bil, men det jag har problem med är vart jag ska sätta den blå kabeln (den som ger signal när dörr öppnas).

Tacksam för svar !

komentera gärna min bil :)
add-e
5 mars 2012 · 27 Inlägg

add-e skrev:
Tjenare, håller också på att koppla in ett sånt larm på min bil, men det jag har problem med är vart jag ska sätta den blå kabeln (den som ger signal när dörr öppnas).

Tacksam för svar !

Det är en volvo 744 gl - 88

komentera gärna min bil :)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 mars 2012 · 13 767 Inlägg

dörrkontekten så klart..kvittar vilken dörrkontakt bara att mäta så man ser att man får jord oavsätt vilken dörr som öppnas och det ska man få vilken kontakt man än väljer

men ett tips kasta larmhelvete så långt som går

det finns inget jobbigare skitlarm än dom där

hade ett sånt i en 745:a jag hade
och varje jävla gång man öppnade dörren så gick varningsblinkerserna igång osv sååå irreterande
onödigt krångligt larm att koppla in oxå

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
add-e
6 mars 2012 · 27 Inlägg

Growe skrev:
dörrkontekten så klart..kvittar vilken dörrkontakt bara att mäta så man ser att man får jord oavsätt vilken dörr som öppnas och det ska man få vilken kontakt man än väljer

men ett tips kasta larmhelvete så långt som går

det finns inget jobbigare skitlarm än dom där

hade ett sånt i en 745:a jag hade
och varje jävla gång man öppnade dörren så gick varningsblinkerserna igång osv sååå irreterande
onödigt krångligt larm att koppla in oxå

men det är ju plus jag behöver för att larmet ska regera  och det är jord det går igenom dörrknapparna

komentera gärna min bil :)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 mars 2012 · 13 767 Inlägg

add-e skrev:

Growe skrev:
dörrkontekten så klart..kvittar vilken dörrkontakt bara att mäta så man ser att man får jord oavsätt vilken dörr som öppnas och det ska man få vilken kontakt man än väljer

men ett tips kasta larmhelvete så långt som går

det finns inget jobbigare skitlarm än dom där

hade ett sånt i en 745:a jag hade
och varje jävla gång man öppnade dörren så gick varningsblinkerserna igång osv sååå irreterande
onödigt krångligt larm att koppla in oxå

men det är ju plus jag behöver för att larmet ska regera  och det är jord det går igenom dörrknapparna

fungerade utmärkt för mig att koppla den till jord
så körde jag på min finns väll både + och jordstyrd

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 mars 2012 · 13 767 Inlägg

om du inte hittar rätt kablar och måste välja +styrd trigger så monterar du ett relä som du styr med jord

så istället för att koppla som man gör med ett extraljus så kopplar du konstant ström istället för jord och styr med jorden och när relät sluts så får du en + ström

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang