Jå det är så att G-Bruno här på Graget ville veta hur man gör en bild till svartvitt och nu bestämt mig att göra en snabb genom gång på hur man gör detta i Photoshop.
Vad behöver jag ?Det ända du behöver är en bild på en bil eller liknande. Jag kommer att använda mig av en bil från 2 fast 2 furious filmen.
Min bildSteg 1Gå till file och öppna upp din bild så vi kan börja jobba med den. Nu är det så att jag har ett lås på min bild vid layers rutan och för att ta bort den dubbel klickar du på den. så här gör du.
börja med att leta fram layers rutan och sedan så kommer det se ut typ såhär för dig.
Då jag vill nu är att du dubbel klickar på låset och denna rutan kommer upp.
Här kan du döpa din layer till något men jag låter den vara som den är, nu vill trycker du på ok och sedan ser det ut såhär.
Nu finns det inget lås och du kan nu följa steg 2
Steg 2Marker din layer där du har din bil eller bild och sedan letar du fram IMAGE som finns i huvud menyn högst upp till vänster.
Nu letar du fram något som heter Adjustments och sedan letar du fram Black & White och klickar på den. (Funkar med att använda Alt+Shift+Ctrl+B), följ bilden om du inte förtår.
Nu kommer du märka att en helt ny ruta kommer upp i Photoshop som är just Black & white, här inne kan vi leka med alla 6 bars som det kallas och se vilken vi tycker är snyggast.
Steg 3Nu har jag fixat till det lite och detta är vad jag har valt ut för att det skall se riktigt bra ut
När du är färdig trycker du ok sedan sparar du bilen.
Mitt resultatHave fun ax5
Här finns alla mina guider samladehttp://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=235734