Nu har jag iofs inte kollat på filmerna ni länkat till men hur står det emot fälgrengöring och andra lite starkare rengöringsmedel?
Hur hårt fastnar smutsen om man lackar fälgar tex? Där brukar smutsen fasta som f*n på riktigt lackerade fälgar. Ser ofta folk som åker runt med "vita" (läs gula) fälgar. måste vara ännu värre på matta fälgar..
Nu har jag iofs inte kollat på filmerna ni länkat till men hur står det emot fälgrengöring och andra lite starkare rengöringsmedel?
Hur hårt fastnar smutsen om man lackar fälgar tex? Där brukar smutsen fasta som f*n på riktigt lackerade fälgar. Ser ofta folk som åker runt med "vita" (läs gula) fälgar. måste vara ännu värre på matta fälgar..
ja du vad jag kan säga för min del så håller det emot avfettning och mot högtryck vilket är helt otroligt med tanke på att det är så lätt att dra av den
Nån som har nån liten aning om vad det kan tänkas kosta att lämna bilen till nån som kan och spraya hela bilen till vintern? Perfekt skydd mot salt ju, då får man även se hur den ser ut i mattvit så, vad tror ni?
Jag har vit plastidip på fälgarna på focusen, jag skitade ner dom (regn+osopad väg) och sen fick den stå och torka nån vecka, efter det är det då omöjligt att få fälgarna helt rena. Så ska du lacka hela bilen vit så spola då av den ofta :-) Den svarta färgen har jag inte haft nå problem med dock.
Är riktigt kul. har lackat 2 hela bilar & ett par fälgar plus våra crome lister runt rutorna fungerar helt ok när man väl lärt sig kör med spruta & kompressor. vad har ni kört med? vanliga sprayburkar eller med elspruta eller kompressor?
före audi a3
Efter matt svart plastidip första gångs lack.
Vart dock lite halvt misslyckat men ska köras ett lager till
Sen en A4 avant före
efter med lite bättre resultat. 3,75 liter gick åt till 2 vändor så ska beställa mer och köra minst ett lager till
Är riktigt kul. har lackat 2 hela bilar & ett par fälgar plus våra crome lister runt rutorna fungerar helt ok när man väl lärt sig kör med spruta & kompressor. vad har ni kört med? vanliga sprayburkar eller med elspruta eller kompressor?
var först när jag gjorde fälgarna jag kom underfull med hur man på bästa sätt får på den med biltemas kompressor & spruta så nu blir det att plasta bilar & fälgar framöver kan lägga upp bild på den röda nästa vecka när det plastas ett lager till