2656
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

510 Inlägg
13 december 2012
hehe okej, ja den kostar ju inte så mycket så kanske värt att testa wink Använder du deras blästersand också eller kör du blästermedel ?

Henkix skrev:
Hakiki skrev:
Vet inte om de har diskuterats tidigare om denna produkt, man jag har lite saker som jag ska blästra till min Bubbla, styrstag,framvagn och lite smått.. någon som har testat denna ? Tänkte om de är nått att ha istället för att köpa sig en stor bläster tank!

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckl … ter-17354/

jag har den! big_smile dock de första ja råka göra var att ha sönder gängorna till behållaren men de va ju bara o göra nya sen så har den funkar kanon tycker ja, dock blästrar inte jag me munstyckerna utan ha tagit bort det o använder den som bläster pistol, skvätter möe sand men bra blir det! tongue tyckte den tog lite dåligt med munstyckerna

510 Inlägg
13 december 2012
Hur funkar den då? Vart har man sanden ?

Volvofarfar skrev:
Hakiki skrev:
Vet inte om de har diskuterats tidigare om denna produkt, man jag har lite saker som jag ska blästra till min Bubbla, styrstag,framvagn och lite smått.. någon som har testat denna ? Tänkte om de är nått att ha istället för att köpa sig en stor bläster tank!

Rekommenderar denna istället http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckl … tol-17355/

6 738 Inlägg
13 december 2012
Hakiki skrev:
hehe okej, ja den kostar ju inte så mycket så kanske värt att testa wink Använder du deras blästersand också eller kör du blästermedel ?

Henkix skrev:
Hakiki skrev:

jag har den! big_smile dock de första ja råka göra var att ha sönder gängorna till behållaren men de va ju bara o göra nya sen så har den funkar kanon tycker ja, dock blästrar inte jag me munstyckerna utan ha tagit bort det o använder den som bläster pistol, skvätter möe sand men bra blir det! tongue tyckte den tog lite dåligt med munstyckerna

jag kör med vanlig blästersand. men som ja såg i ett inlägg nu, ja tror du ska köra blästerpistolen istället. hade jag stått inne på biltema idag för o köpa bläster så hade ja tagit blästerpistolen tongue dock får man räkna med att det kommer bli väldigt sandigt wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

510 Inlägg
13 december 2012
Okej, fattade dock inte riktigt hur den funka ? Joo de får man räkna med, men man får väl hållas ute eller ha en jäkligt bra soppborste wink

Henkix skrev:
Hakiki skrev:

Henkix skrev:

jag kör med vanlig blästersand. men som ja såg i ett inlägg nu, ja tror du ska köra blästerpistolen istället. hade jag stått inne på biltema idag för o köpa bläster så hade ja tagit blästerpistolen tongue dock får man räkna med att det kommer bli väldigt sandigt wink

6 738 Inlägg
13 december 2012
Hakiki skrev:
Okej, fattade dock inte riktigt hur den funka ? Joo de får man räkna med, men man får väl hållas ute eller ha en jäkligt bra soppborste wink

Henkix skrev:
Hakiki skrev:

o ett bra ansiktskydd & andningskydd tongue

Du är liv

510 Inlägg
13 december 2012
Stoppar man bara ner den där slangen i en påse med sand ? Eller är ja helt ute och cyklar wink

Henkix skrev:
Hakiki skrev:

Henkix skrev:

6 738 Inlägg
13 december 2012
Hakiki skrev:
Stoppar man bara ner den där slangen i en påse med sand ? Eller är ja helt ute och cyklar wink

Henkix skrev:
Hakiki skrev:

japp ska bara va o stoppa ner slangen i en påse eller hink med sand sen ska de bara va o blästra på! tongue

Du är liv

510 Inlägg
13 december 2012
Sån blir de att testa smile

Henkix skrev:
Hakiki skrev:

Henkix skrev:

japp ska bara va o stoppa ner slangen i en påse eller hink med sand sen ska de bara va o blästra på! tongue

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
15 december 2012
Hakiki skrev:
Sån blir de att testa smile

Henkix skrev:
Hakiki skrev:

Blästring på firma äe billigt! Så har man inget skåp så tycker jag att man bör lämna in allt som är mindre än en tom kaross! smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

5 721 Inlägg
26 december 2012
Hur är Biltemas vattenpumpar? Är det bra kvalitet och håller dem lika länge som en dyrare?

Tänkte främst till Volvo B23.

309 Inlägg
26 december 2012
simlar skrev:
Hur är Biltemas vattenpumpar? Är det bra kvalitet och håller dem lika länge som en dyrare?

Tänkte främst till Volvo B23.

Jag satte i en pump från biltema i min 240 för ett par månader sen o den funkar iaf än, Har kört me deras pumpar tidigare o har väl inget o klaga på.

1 938 Inlägg
1 januari 2013
Är det någon som testat plåtnibblern av tryckluftsdriven modell?
1.2mm svart plåt står det, orkar den, kontra orkar den värre plåt kanske? big_smile

BASS GLAD
1 381 Inlägg
1 januari 2013
Glesmark skrev:
1.2mm svart plåt står det, orkar den, kontra orkar den värre plåt kanske? big_smile

den funkar jätte bra till den plåten vi har i verkstan smile

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
3 januari 2013
birka76 skrev:
Glesmark skrev:

den funkar jätte bra till den plåten vi har i verkstan smile

Jag tror att min är en biltema? Minns faktiskt inte, men det är en billig iaf. Fungerar ypperligt till 1,2 om man bara har rejält med luft.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Dumpersförare.
970 Inlägg
3 januari 2013
http://www.biltema.se/sv/Hem/Stad-och-t … -W-191541/

Någon som testat detta? har inte sett detta innan. är det något som är lönt att skaffa.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

613 Inlägg
3 januari 2013
hur är deras rostätare och deras färg man penslar mot rost?

Dumpersförare.
970 Inlägg
3 januari 2013
Anderholm skrev:

Bägge är bra. rekomenderas.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

6 738 Inlägg
4 januari 2013
gjorde precis ett litet test på rummet. biltema värvräknare VS original mätare, biltemas varvräknare vissar ungefär 600varv för lite
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-ac0a6fe4235d41d83f4b97f9bb153db0.jpg

Du är liv

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
4 januari 2013
VolvoCoffe skrev:
Anderholm skrev:

Bägge är bra. rekomenderas.

Kan också ge tummen upp! fungerar klockrent. tycker till och med bättre om temas än turle wax

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
4 januari 2013
Håller på och målar garaget invändigt och köpte Biltemas Tak och vägg färg, Matt vit 129:- för 5L
Är helnöjd med den. Täcker riktigt bra och behövde bara 2 st rollningar för att den skulle täcka helt.

Helt klart prisvärt!
Senast redigerat av LuCiiifer (4 januari 2013)

Sök