Volvo S80 2.5T -07: Göra den lite gubbiga bilen mer ungdomlig
Då var det dags att börja göra i ordning bilen så man själv vill ha den :) Jag har ägt bilen sedan våren 2012 och till en början var det bara sjukt skönt att bara ha en bil igen. Men sedan slog något slint i huvudet (som... Visa mer
Tänkte bara fråga.. är det inte se på Volvo S80 2007 att man lossar 2 sorts "lås" till framlyktorna och sedan lyfter ut kompletta framlyktan ?
För mig flickvännens fader prata om det.. dem har en exakt likadan, fast diesel men tror ej det skiljer på lyktorna
För övrigt ser det bra ut!
Jo, det är det. Man rycker ut två slags spärrar rakt upp, drar ut hela strålkastaren och kopplar loss elen till den. Sen byter man lampor från baksidan av strålkastaren. Problemet med p-ljuset är bara att den lampan sitter ~10cm in i strålkastaren
Tänkte bara fråga.. är det inte se på Volvo S80 2007 att man lossar 2 sorts "lås" till framlyktorna och sedan lyfter ut kompletta framlyktan ?
För mig flickvännens fader prata om det.. dem har en exakt likadan, fast diesel men tror ej det skiljer på lyktorna
Jo, det är det. Man rycker ut två slags spärrar rakt upp, drar ut hela strålkastaren och kopplar loss elen till den. Sen byter man lampor från baksidan av strålkastaren. Problemet med p-ljuset är bara att den lampan sitter ~10cm in i strålkastaren
Aha.. tänk vad dåligt dem gjort p-ljuset på bara ett år från vår Volvo v70 -06.. må vara en annan serie.. men tar max 2 min att byta p-ljus..
Ta en mejsel å pilla ut den först, sen är det bara fiska upp den
Ja man måste ju få till kärran innan Örebro träffen
Ptja, få till och få till Klart det är roligt att ha en fin bil, men det får ta den tid det tar
Ja så gör det med allting Det finns ju alltid någonting att göra också. Vad händer med din nu framöver då?
Finns alltid hur mycket som helst att göra, men man har väl en plånbok som inte blir så glad på en
Finns en del grejer jag skulle vilja göra nu på direkten, men finns väl inte riktigt pengarna till det om man ska ha råd att göra nått annat än att sitta hemma under semestern..
Det jag antar kommer hända härnäst är vita lampor i dimljusen, göra klart med emblemen på bakluckan (när jag bestämt mig hur jag ska ha det). Efter det vet jag inte riktigt om jag ska satsa på att facelifta fronten, tona rutorna eller fixa synliga utblås. Får väl se vad man blir sugen på helt enkelt
I övrigt så blir det nog lite småfix, byta ut all innerbelysning och dylikt