2013-2014, ett nytt kapitel öppnar sigHej på er
När man har varit i en svacka ett tag, en djup svacka. Så djup att bilen till och med sitter ute på blocket för intressekoll och man överväger starkt ett underpris bara för att få sålt den och slippa se den.
Då vänder det lika plötsligt som en blixt från klar himmel.
Det är spännande hur det där fungerar med positiva/negativa tankar emellanåt.
Men här står man nu återigen, med inspiration större än någonsin.
Vad som triggat mig?
Jag besökte garaget förra helgen för första gången på mycket länge, städade då ur och gick igenom precis allt jag hade.
Det slutade med att jag befann mig bakom ratten på Evon, kramandes om ratten hårt med båda händerna. Torrväxlade, drömde mig bort och slöt ögonen.
När jag öppnade dem igen så sa jag högt för mig själv: "Vafan håller jag på med?"
Ingen kan ta detta ifrån mig, hon kommer fortsätta att vara min, om ingen kommer och viftar med en gigantisk bunt med pengar de närmsta dagarna..
Detta är vad jag verkligen älskar att göra, helt idiotiskt att slänga ut så gränslöst mycket pengar på det egentligen. Men varför skall man samla pengar på hög när man kan dö vilken dag som helst?
Nej, nu öppnar sig ett nytt kapitel för mig och min Evo.
Hädanefter kommer allt vara så mycket mer genomtänkt och planerat än någonsin förut. Så det är dags att kliva upp ett par divisioner nu. Och det börjar nu med detta inlägget.
Det är kanske inte jättemånga som vet om det, men mitt yrke som jag sitter med minst 8 timmar/dag med är 3D. Min officiella jobbtitel är 3D-Artist/Designer, jag gör ALLT i 3D, från små enkla produktbilder till avancerade ombyggnationer av hus/gator mm.
Och jag har länge haft en tanke om hur jag skulle kunna använda detta med 3D till min fördel i bilbyggandet på min fritid.
Så nu är jag äntligen på gång med det som kommer att ge mig en riktigt stor fördel i design-processen och planeringen för framtiden av min Evo.
En tidsödande process med uppbyggnaden av modellen är i slutfasen och det "roliga" kan snart börja.
Här nedan kommer ni få se grunden utav vad som kommer att vara framtiden för min Evo, jag kommer inte avslöja mycket nu i startskedet, men mer info kommer att släppas allt eftersom bygget fortskrider.
Men jag kan där emot avslöja att en del saker kommer att designas om med ledorden, funktion, aerodynamik och form.
Jag har mycket tankar vad beträffar allt, inkluderar motor, mer väghållning, säkerhet mm. Men en sak i taget!
Så, håll utkik efter kommande uppdateringar!
//Anton