3445
Sök

StåhlgrenDesign's Evo 8, Widebody TimeAttack

Efter att hela mitt liv strävat efter att köpa mig en Mitsubishi Lancer Evolution så blev jag äntligen ägare till en svart Evo 8:a den 10/12 2011. Och sedan dess har bilen gått igenom diverse modifikationer. Det har varit en resa... Visa mer

Virtuell Designer
383 516 Visningar
Uppdaterades senast 3 maj 2016
Virtuell Designer
545 Inlägg
5 oktober 2013
Trådstartare
2013-2014, ett nytt kapitel öppnar sig

Hej på er smile
När man har varit i en svacka ett tag, en djup svacka. Så djup att bilen till och med sitter ute på blocket för intressekoll och man överväger starkt ett underpris bara för att få sålt den och slippa se den.
Då vänder det lika plötsligt som en blixt från klar himmel.
Det är spännande hur det där fungerar med positiva/negativa tankar emellanåt.

Men här står man nu återigen, med inspiration större än någonsin.
Vad som triggat mig?

Jag besökte garaget förra helgen för första gången på mycket länge, städade då ur och gick igenom precis allt jag hade.
Det slutade med att jag befann mig bakom ratten på Evon, kramandes om ratten hårt med båda händerna. Torrväxlade, drömde mig bort och slöt ögonen.

När jag öppnade dem igen så sa jag högt för mig själv: "Vafan håller jag på med?"
Ingen kan ta detta ifrån mig, hon kommer fortsätta att vara min, om ingen kommer och viftar med en gigantisk bunt med pengar de närmsta dagarna..

Detta är vad jag verkligen älskar att göra, helt idiotiskt att slänga ut så gränslöst mycket pengar på det egentligen. Men varför skall man samla pengar på hög när man kan dö vilken dag som helst?
Nej, nu öppnar sig ett nytt kapitel för mig och min Evo.
Hädanefter kommer allt vara så mycket mer genomtänkt och planerat än någonsin förut. Så det är dags att kliva upp ett par divisioner nu. Och det börjar nu med detta inlägget.

Det är kanske inte jättemånga som vet om det, men mitt yrke som jag sitter med minst 8 timmar/dag med är 3D. Min officiella jobbtitel är 3D-Artist/Designer, jag gör ALLT i 3D, från små enkla produktbilder till avancerade ombyggnationer av hus/gator mm.
Och jag har länge haft en tanke om hur jag skulle kunna använda detta med 3D till min fördel i bilbyggandet på min fritid.
Så nu är jag äntligen på gång med det som kommer att ge mig en riktigt stor fördel i design-processen och planeringen för framtiden av min Evo.

En tidsödande process med uppbyggnaden av modellen är i slutfasen och det "roliga" kan snart börja.
Här nedan kommer ni få se grunden utav vad som kommer att vara framtiden för min Evo, jag kommer inte avslöja mycket nu i startskedet, men mer info kommer att släppas allt eftersom bygget fortskrider.
Men jag kan där emot avslöja att en del saker kommer att designas om med ledorden, funktion, aerodynamik och form.
Jag har mycket tankar vad beträffar allt, inkluderar motor, mer väghållning, säkerhet mm. Men en sak i taget!
Så, håll utkik efter kommande uppdateringar!

//Anton

https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91827/91827-716805aaf00c08fe31d038e546b7ec0a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91827/91827-3d409bc1ee850cbd4836f45193da326d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91827/91827-0a487c0375955ac07be9ead3317761dc.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91827/91827-d67f36e4f85edc0ba0c578532346c5a7.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91827/91827-837bd956a89ff2516729de1ccab4a4cc.jpg

Fixare
284 Inlägg
5 oktober 2013
SPÄNNANDE!!!!!!!! Tyvärr så är min Evo dock till salu nu pga husköpartankar.... Men nog om det! Kommer hålla ögonen öppna i denna tråd ändå kan jag lova!!!! Go go go Anton!!!

---<Softishman>----

100 Inlägg
5 oktober 2013
Hej igen sugen kan man tappa lite då och då helt naturligt men kul att du kom på bättre tankar har varit kul att följa din tråd.
STÅ PÅ DIG VI ÄR NOG MÅNGA SOM FÖLJER DETTA MED SPÄNNING

904 Inlägg
5 oktober 2013
Ja det kan man nog säga intresset går upp å ner satsa järnet nu :-)

AUTOTECH S60 power

2 038 Inlägg
5 oktober 2013
Fasen va gött att du kom på bättre tankar! Var ju trevligt förra träffen vi var på ihop!

71 Inlägg
6 oktober 2013
Shit va kul!!! Welcome back!!! smile

Virtuell Designer
545 Inlägg
6 oktober 2013
Trådstartare
Softishman skrev:
SPÄNNANDE!!!!!!!! Tyvärr så är min Evo dock till salu nu pga husköpartankar.... Men nog om det! Kommer hålla ögonen öppna i denna tråd ändå kan jag lova!!!! Go go go Anton!!!

Tråkigt att höra Fredrik.. Men det kommer ju vissa tidpunkter i livet man måste göra ett val tyvärr.
Tack för supporten! smile

JIMMY85 skrev:
Hej igen sugen kan man tappa lite då och då helt naturligt men kul att du kom på bättre tankar har varit kul att följa din tråd.
STÅ PÅ DIG VI ÄR NOG MÅNGA SOM FÖLJER DETTA MED SPÄNNING

Jo det är ju så, det känns skönt nu när man kommit till rätta igen! smile
Tack så mycket!

Blyfot_Racing skrev:
Ja det kan man nog säga intresset går upp å ner satsa järnet nu :-)

Det skall jag göra! smile

Nosliwe skrev:
Fasen va gött att du kom på bättre tankar! Var ju trevligt förra träffen vi var på ihop!

Jo det var en trevlig avslutning på Sommarland! Ska bli kul att se vad framtiden har att ge nu framöver smile

Forget_It skrev:
Shit va kul!!! Welcome back!!! smile

Kul att du tycker det! Tack så mycket! smile

4 663 Inlägg
6 oktober 2013
låter as gött big_smile

Tunnelmaster
348 Inlägg
6 oktober 2013
Såg du den svarta WB Evon på Stancenation @ Instagram idag?

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771

1 391 Inlägg
6 oktober 2013
Fy fan så spännande anton smile kommer följas slaviskt då jag älskade allt du gjorde innan smile keep up the good work wink

Meeee

Mitsubitchi
26 Inlägg
8 oktober 2013
Grymt! Har du gjort hela den 3D-modellen från grunden? Riktigt imponerande isåfall! Kommer såklart följa detta, vad du nu än kan hitta på smile

Virtuell Designer
545 Inlägg
8 oktober 2013
Trådstartare
Supra_robin skrev:
låter as gött big_smile

Jo nu är det på gång! big_smile

MKarlsson skrev:
Såg du den svarta WB Evon på Stancenation @ Instagram idag?

Ja den gick inte att missa.. Hade jag bara haft pengarna hade min bil sett ut mer eller mindre exakt sådär.. Det var bara ren och skär porr..!
Och om ni andra lyckats missa denna underbara skapelse så kommer här en bild på hur den ser ut:
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91827/91827-ddebd56222575ecd1aa6dfef1ccc282d.jpg

robin_civic skrev:
Fy fan så spännande anton smile kommer följas slaviskt då jag älskade allt du gjorde innan smile keep up the good work wink

Kul att höra! big_smile
Jag ska göra mitt bästa!

TurboEmil skrev:
Grymt! Har du gjort hela den 3D-modellen från grunden? Riktigt imponerande isåfall! Kommer såklart följa detta, vad du nu än kan hitta på smile

Tack Emil! smile
Yes, jag har gjort allt ifrån grunden smile Försökte hitta en bra modell för att spara in lite tid, men då jag inte hittade någon bra (och inte ville hosta upp flera 1000kr för en 3D modell.) Så bestämde jag mig för att göra en egen, som jag vet är hyfsat så exakt.
Dock hade jag helst velat scanna in min bil för att kunna modellera utifrån bilens exakta former för att enkelt sedan kunna printa/fräsa ut allt från 3D filerna.
Men har varken verktyg eller pengar till det.
Så det får bli design i 3D och sedan gammalt hederligt handarbete wink

12 Inlägg
9 oktober 2013
Lycka till! Kommer definitivt bli intressant att följa smile

27 Inlägg
9 oktober 2013
Brukar inte vara nån jättefan av att style'a sönder bilar, men den där är jag allt lite svag för... Vingen gör sjuuukt mycket för utseendet på den bilen. I approve! big_smile

Mitsubishi Lancer Evolution VIII FQ300 '03

555 Inlägg
10 oktober 2013
Det är klart du ska behålla bilen, du har en fantastisk bil och uppenbarligen många som följer den! big_smile

Vill du berätta om din bil på Passionforcars.org? Konkta mig via mail nedan.
PassionForCars.org
robin@passionforcars.org

2 077 Inlägg
10 oktober 2013
Ja anton detta kommer bli mega najs big_smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

904 Inlägg
14 oktober 2013
Godspeaker skrev:
Haha, fan vad man avskyr de där gubbarna, de som gör allt för att verkligen hitta ett fel tongue
Grattis till besiktningen iaf, alltid lika skönt att få det avklarat big_smile

Den besiktnings gubben på bilden han ä extrem klagar på allt gnällig å tjurig

AUTOTECH S60 power

Evo raggare
386 Inlägg
15 oktober 2013
Mycket spännande detta! smile

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed

Virtuell Designer
545 Inlägg
22 oktober 2013
Trådstartare
MrPe skrev:
Lycka till! Kommer definitivt bli intressant att följa smile

Tack! Kul att du vill följa smile

rasssta skrev:
Brukar inte vara nån jättefan av att style'a sönder bilar, men den där är jag allt lite svag för... Vingen gör sjuuukt mycket för utseendet på den bilen. I approve! big_smile

Haha! big_smile Jag är inte heller något fan av sönderpimpade bilar, men när allt som man gör har en funktion och tanke, och det dessutom ser så jäkla bra ut kan man inte annat än att älska det!

Wonderboy_ skrev:
Det är klart du ska behålla bilen, du har en fantastisk bil och uppenbarligen många som följer den! big_smile

Tack för dom värmande orden! smile
Ja nu är annonsen borttagen från blocket och saker och ting har nu påbörjats lite smått! (Se inlägg nedan)
Så bilen kommer definitivt behållas! smile

JDMCRAZE skrev:
Ja anton detta kommer bli mega najs big_smile

Tack så mycket Adam! Det får vi hoppas på att det blir! smile

Blyfot_Racing skrev:
Godspeaker skrev:
Haha, fan vad man avskyr de där gubbarna, de som gör allt för att verkligen hitta ett fel tongue
Grattis till besiktningen iaf, alltid lika skönt att få det avklarat big_smile

Den besiktnings gubben på bilden han ä extrem klagar på allt gnällig å tjurig

Hmm, nu var du nog på rätt många sidor bakåt va Karl..? wink (typ besiktningen förra året?)

EvoTre skrev:
Mycket spännande detta! smile

Tack Kong! smile Ditt projekt är också galet spännande! Fick ju aldrig chansen att se den live nu i somras. Så hoppas man kan få se och uppleva besten nästa år! smile (Tips till er andra här, kika in Kongs projekttråd om ni inte redan gjort det!)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=267663

-----------------

Jag var någon timme i garaget i söndags, har börjat strippa ner bilen lite smått.
Tog inte jättelång tid att riva ner interiören nu när man vet vart och hur allt sitter.. smile
Näst ut är instrumentbrädan som skall strippas och sågas ner samt flockas!
Skall även koppla ur passagerarens airbag och lokalisera immobilisern för att koppla ur den skiten..
Så om någon har erfarenhet av det så får ni gärna komma med tips!
(Importerad UK och förmodat eftermonterat med en röd blinkande lampa i rattkåpan) Tror inte det är kopplat till och kodat i ECUn då va..?

Bjuder också givetvis på en liten bild från söndagens pill smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91827/91827-299589af66e23b5bf3cff06b3b0eb975.jpg

//Anton

105 Inlägg
22 oktober 2013
Trevligt att du är igång igen! ser verkligen fram emot att se vad du kommer hitta på i vinter smile
när man ser bilderna så känner jag att jag måste sätta igång själv hmm

Sök