Volvo S80 2.5T -07: Göra den lite gubbiga bilen mer ungdomlig
Då var det dags att börja göra i ordning bilen så man själv vill ha den :) Jag har ägt bilen sedan våren 2012 och till en början var det bara sjukt skönt att bara ha en bil igen. Men sedan slog något slint i huvudet (som... Visa mer
Kom på att det var två olika för höger och vänster, ZZ 150 XL och ZZ 150 XR
Roder skrev:
Pulchi Jag kör med Ferrita tror att artikelnr är ZZ 150 XR. Dem jag har passar helt perfekt i hålen.
Jag var för övrigt uppe i Borlänge i helgen som va. Tänkte inte på det, men man hade ju kunnat dragit ett mail till dej så man hade fått sett din kärra.
Kom på att det var två olika för höger och vänster, ZZ 150 XL och ZZ 150 XR
Roder skrev:
Pulchi Jag kör med Ferrita tror att artikelnr är ZZ 150 XR. Dem jag har passar helt perfekt i hålen.
Jag var för övrigt uppe i Borlänge i helgen som va. Tänkte inte på det, men man hade ju kunnat dragit ett mail till dej så man hade fått sett din kärra.
Damn vilket pris det var på dom då Har du någon bild på hur dom ser ut på bilen?
Så, fram med en uppsättning sommardäck för rengöring.
Samt trycka på dom på bilen
Beställde hem fjädrar från H&R tidigare i veckan, DHL lyckades få dom till Sverige i fredags eftermiddags. Så förväntar mig att dom dyker upp här under veckan som kommer
En seriös fundering... vad tror du om att montera S80 bakspoilern på min baklucka... gillar inte att behöva sätta dit ett stort åbäke!!! Eller kanske evolisten med fenor
Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
En seriös fundering... vad tror du om att montera S80 bakspoilern på min baklucka... gillar inte att behöva sätta dit ett stort åbäke!!! Eller kanske evolisten med fenor
Vettefan hur det skulle se ut faktiskt Vill du prova så går det ju att ha dom där liggandes hemma i brevlådan för ~350 kronor.
Dom marknadsförs som en sänkning på 40mm runtom när dom säljs i Sverige. Men H&R själva specar dom till ca. 1,4" vilket är 35mm. Så någonstans däremellan lär det väl landa
Dom marknadsförs som en sänkning på 40mm runtom när dom säljs i Sverige. Men H&R själva specar dom till ca. 1,4" vilket är 35mm. Så någonstans däremellan lär det väl landa
okok.. blir nog lagom! Brorsan sänkte precis sin S60 med Lesjöfors 35mm fjädrarna, blev jävligt snyggt!
Dom marknadsförs som en sänkning på 40mm runtom när dom säljs i Sverige. Men H&R själva specar dom till ca. 1,4" vilket är 35mm. Så någonstans däremellan lär det väl landa
okok.. blir nog lagom! Brorsan sänkte precis sin S60 med Lesjöfors 35mm fjädrarna, blev jävligt snyggt!
Hoppas på att det blir snyggt i alla fall Men det borde det bli. Synd att man får vänta någon vecka bara.. Alltid lika tungt att ha grejer liggandes
Dom marknadsförs som en sänkning på 40mm runtom när dom säljs i Sverige. Men H&R själva specar dom till ca. 1,4" vilket är 35mm. Så någonstans däremellan lär det väl landa
okok.. blir nog lagom! Brorsan sänkte precis sin S60 med Lesjöfors 35mm fjädrarna, blev jävligt snyggt!
Hoppas på att det blir snyggt i alla fall Men det borde det bli. Synd att man får vänta någon vecka bara.. Alltid lika tungt att ha grejer liggandes
Haha! OFAN! Haft mina rör till avgaset liggandes i typ 1 år snart!
Igår var det äntligen dags att montera dom nya dämparna och sänkfjädrarna
Före bak
Före fram
Fjäder på bak
Och dämpare likaså.
So far so good. Fram var lite värre. Allt ville sitta fast, inget ville lossna, och när det väl lossnade så var det ett rent helvete att få i det nya Men så blir det ibland.
Framdämpare ihopmonterad med fjädern
Och på plats
Jämförelse mellan nya och gamla fjädern fram
När allt äntligen satt på plats så var man lov att göra något åt hjulvinklarna, dom var "lite" off.
Resultatet då? Vi kan använda den här bilden som före, den är från förra sommaren: