#4 2014-10-14 Invändig rekondDet som händer just nu är en storrekond av inredningen. Har tagit ur stolar och samtliga golvmattor, dammsugit hela bilen, skurat golv med vatten & såpa. Kastade den gamla ljudisolering och la i ny, tog ur strömkablar och lågnivåkablar från någon tidigare ägare. Inget att spara på då jag ska ha original stereo-setup i denna.
Nyskurad!
Nu har jag inga bra före bilder, men golvmattorna och stolarna fick sig en omgång av
Daniel aka saabputte ,jag försökte själv först att rengöra dom med nån enligt macken grym produkt. Blev knappt nån skillnad, så åkte till Daniel och fick det rengjort på riktigt vis. Först blåsa ur mattorna med en "Tornado", som löser upp all skit. Sen en omgång med en klädseltvätt. Stolarna fick sig också en omgång med klädseltvätten. Resultatet blev skitbra! Stolarna har även fått sig lite lädervård.
Svårt att få plyschet bra på bild, men det är rent!
Knapparna på golvmattorna fram var så fula så jag kunde inte låta bli att fixa.
Slipper man störa sig på den iaf.
Lite flådigare mittkonsol nu, tar sån tid att fixa till såna här smågrejer. Leta upp grejer som är trasiga, skruva isär allt, tvätta rent m.m. Ser ju inte mycket ut till världen denna.
Denna panelen är ny..
..såhär brukar det inte se ut..
..såhär brukar det heller inte se ut, mer skit och rost i skruvhålen brukar vara standard.
Och en ny spak åker dit, knappen hade utgått.
Och slutligen fick jag leta upp en sån här som låser fast armstödet.
Ska göra ett försök med blå inredning och trä också, sett bild på det och det såg riktigt bra ut. Har även inlägg till dörrarna, 2 olika modeller. Får se vilken variant det blir.
Har satt i mattor och alla säten utom förarstolen, kommer bild på detta när det är mer klart.
Till helgen ska jag åka och hämta en helt ny instrumentbräda, Maxwell köpte den ju åt mig på GCPs träff i September. Jag var borta på jobb så kunde inte närvara då. Gör nog en hel del för helheten.
Betalade långt ifrån fullpris som är närmare 11 000:-.
Har även köpt på mig en snowcap och ett Turbo+ kit.
MEN det jag är mest nöjd över just nu, trodde seriöst aldrig jag skulle hitta detta. Kom för ett tag sen över helt nya dimljus till bodykitet som såldes till 740 90-92. Sånt ser man garanterat aldrig igen så jag köpte det direkt, sen har man väl letat till och från efter bodykitet utan nånsomhelst framgång. Pratade med en från 7/900 klubben som letat i 2 år efter det. Jag har lyckats hitta ett! Ska importeras från USA, tar det med hem i en container så frakten blir inte så farlig. Med detta blir ju bilen rätt unik sen.
Kitet jag köpt:
Kjolarna är väl samma som på de s.k "dyrkjolarna"?
Fram & bakspoiler.
Såhär ser det ut på en vit bil: