Navigator med Backkamera, tips mottages tacksamt.

Beatdiz
7 februari 2015 · 32 Inlägg

Hej!
Har i dagarna kommit överens om att frugan hade rätt, vi ska dra till Norge i sommar med alla barnen.
Har suttit och kikat igenom guider och liknande för att kunna planera en bra resa.

Kom på att jag är en sån där som ska ha allt till bilen. Satte solfilm , frontbåge och extraljus redan efter 1 vecka på nya bussen.
Men till saken, jag söker en GPS med backkamerafunktion. Inget billigt och inget jättedyrt.
Trådlöst system är önskvärt.
Det som gör mig lite fundersam är hur tillverkarna av GPSer går ut med otroligt dålig fakta om till exempel om det finns backkamera som tillval.

Jag vill inte ha något okänt märke utan TomTom eller Garmin. Där det finns livetrafik, och livstidskartor och alla de funktioner man kan tänka sig att det behövs.

Jag är inte intresserad av att det finns GPS i mobilen, det är det jag vill undvika i detta fallet.

Finns det någon här som kan ge mig konkreta svar så skulle jag bli tacksam, snälla, undvik att gissa.

Jag har sökt men inte funnit direkta bevis för att de olika navigatorerna har den funktionen tillgänglig.

Tack på förhand.

Goffen Administratör
7 februari 2015 · 2 975 Inlägg

Vad är det för bil du ska ha den i? Är det dubbeldin stereo så du kan tänka dig byta hela stereon?

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Beatdiz
7 februari 2015 · 32 Inlägg

Det är en OPEL Vivaro 2014

Den har ett lustigt utseende på konsollen men har ändå bestämt oss för en lös modell. De modeller jag kikat på gäller fram till 2010-års modell. Och har därför struntat i att leta efter DIN-2 till exempel.
Tanken är god men vi väljer en löstagbar för att kunna flytta mellan bilarna när så behövs.
Tack för återkoppling smile

Goffen Administratör
7 februari 2015 · 2 975 Inlägg

http://www.pricerunner.se/cl/288/GPS-mo … +navigator  Jag vet inte om det funkar att göra såhär men det verkar ju vara väldigt begränsat med handhållna gpser med backkamera funktion lättare med dubbeldin då !

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Beatdiz
7 februari 2015 · 32 Inlägg

2597lmt från garmin saknar utgång för backkamera. Men enligt en representant från Garmin så kommer det en kamera som är kompatibel med just den modellen. Den ser suverän ut och har 7" skärm med alla funktioner. Men då är vi uppe i 4000kr då kameran kommer kosta 1599kr när den släpps om 2 månader.

Jag har givetvis sett detta innan, men ingen spec på att den kan ha backkamera.
En modellanpassad för bilen får man nog hosta upp en 6-7000kr om man vill ha något vettigt?

Jag ser endast Garmin camper 770 som det enda alternativet?
Jag får liknande träffar med Tom Tom, men samma där. ingen spec på att någon backkamera är kompatibel alls.

Så du kanske förstår lite hur svårt det kan vara?

Goffen Administratör
7 februari 2015 · 2 975 Inlägg

Dom Garmin i länken har video in vad jag kan se så det borde ju gå att göra nån form av fullösning men....

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Beatdiz
7 februari 2015 · 32 Inlägg

Ja det är jag medveten om, men om man kontaktar t.ex netonnet så kan de inte svara på det om det går att använda någon form av backkamera, trådlös som trådbunden.

Får försöka göra en ny sökning i morgon och söka på annorlunda sätt smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang