Update: Sound of a new Generation
Började med att skaffa rätt verktyg. Då gick det snabbare än vinden att få ut AC-panelen.
Sen bort med 2 skruvar.
Då hamnar den här lika snabbt på ett säte.
Här har vi då det lilla original kablaget. Fan vad smidigt.
Sen gick det inte lika snabbt.
Lågnivån genomförd till under rattstången, lades bakom mattan hela vägen till bagaget.
Och här har den hittat fram till bagageutrymmet.
Rekommenderar starkt att man skaffar sig en sån här
Den har gjort hela arbetet sjukt mycket enklare.
Sen kom det till lite mera kablar.
Inte lika smidigt längre. Inte på långa vägar.
Sen ska ni få ett tips.
Ser ni den röda kabeln uppe till höger av härvan. Det är 12v permanent ström som stereon behöver för att hålla sitt minne igång. Tro inte för ert liv att det finns något permanent i hålan där stereon bor.
Jag trodde det, jag mätte upp 12v på en kabel när bilen var avstängd och nyckeln var ur. Men dom är luriga på BMW engineering. Det finns 12v som är igång upp till ca 3 timmar, sen stängs den av, fråga mig inte varför. Men så är det. Så det hela slutat med en till upprivning av inredningen, och då såklart ett trasigt klipps som fick bytas ut (höll första vändan). Ur med baslådan som jag parkerat i skuffen. Ja ni förstår.
Hursomhelst. Back on track.
Alla kablarna som fanns på bilden ovan lirkades in i olika håligheter och stereon fick till slut vakna till liv (detta var alltså före jag fick ta lös allt igen dagen efter o göra om 12v strömmen... fyfan)
Och såhär ser den ut i mörkret.
Sen fick jag modda lite.
Den här sitter längst in i skuffen under inredningen där jag vill före igenom kablarna.
Så den fick smaka lite avbitare.
Med ca 1.5 cm avklippt från ändan så rymdes ström/jord och den förbannade 12v kabeln.
Öch äntligen, baslådan hemma. Och arbetet som sträckt sig över 2 dagar är avklarat.
Man kan se till höger där inne vart jag valde att ta ut ström/jord. Framtida plan är att fixa det lite snyggare, men ingen som ska glo i mitt bagage ändå.
Trött. Ska se tecknat.