Bmw e46 camber

sneddarn
13 augusti 2015 · 27 Inlägg

tjena någon som vet ungefär hur mycket negativ camber det blir på bilen ifall jag skulle sänka den ca 55mm runt om? +är det då värt att göra en 4 hjuls inställning för att änndra toe så man får så lite slitage på insidan som möjligt?

ToP Anything But Ordinary..
13 augusti 2015 · 80 Inlägg

Jag kör cirka 80mm fram och 70mm bak utan någon värre camber mer än lite fram.
så kan inte tänka mig att de ska bli någon värre. Skulle dock ställa toe iaf.

Kan dock inte svara på exakt grader tyvärr sad

_Thor_
13 augusti 2015 · 512 Inlägg

sneddarn skrev:
tjena någon som vet ungefär hur mycket negativ camber det blir på bilen ifall jag skulle sänka den ca 55mm runt om? +är det då värt att göra en 4 hjuls inställning för att änndra toe så man får så lite slitage på insidan som möjligt?

Den negativ camber du får kommer vara fördelaktigt för grepp och kurvtagning.

Dock hade jag aldrig sänkt en E46:a så mycket då jag inte får in nån lyft under som det är med 20mm sänkning. =p

mb_pucken
13 augusti 2015 · 5 089 Inlägg

Hjulinställning bör alltid göras efter sänkning då toe vinklarna ändras både fram och bak. Detta leder till onödigt däckslitage.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
sneddarn
13 augusti 2015 · 27 Inlägg

_Thor_ skrev:

sneddarn skrev:
tjena någon som vet ungefär hur mycket negativ camber det blir på bilen ifall jag skulle sänka den ca 55mm runt om? +är det då värt att göra en 4 hjuls inställning för att änndra toe så man får så lite slitage på insidan som möjligt?

Den negativ camber du får kommer vara fördelaktigt för grepp och kurvtagning.

Dock hade jag aldrig sänkt en E46:a så mycket då jag inte får in nån lyft under som det är med 20mm sänkning. =p

jorå det jag tänkte big_smile men tänkte ifall man skulle ställa in toe'n så man får så lite slitage som möjligt smile

_Thor_
13 augusti 2015 · 512 Inlägg

sneddarn skrev:

_Thor_ skrev:

sneddarn skrev:
tjena någon som vet ungefär hur mycket negativ camber det blir på bilen ifall jag skulle sänka den ca 55mm runt om? +är det då värt att göra en 4 hjuls inställning för att änndra toe så man får så lite slitage på insidan som möjligt?

Den negativ camber du får kommer vara fördelaktigt för grepp och kurvtagning.

Dock hade jag aldrig sänkt en E46:a så mycket då jag inte får in nån lyft under som det är med 20mm sänkning. =p

jorå det jag tänkte big_smile men tänkte ifall man skulle ställa in toe'n så man får så lite slitage som möjligt smile

Blir toe-vinklarna helt galna så kan du se det med blotta ögat.

sneddarn
13 augusti 2015 · 27 Inlägg

tack för alla svaren wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang