Byggarens projekttråd: http://www.ssra.org/ssra_forum/viewtopi … amp;t=8603 Duettrod reggad med Ford Popular hytt. Besiktades våren 2014 utan större problem, kör en rullande renovering/ombyggnad, ca... Visa mer
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 523 Inlägg
19 november 2014
Trådstartare
Dudden skrev:
Riktigt kul bygge! Kul att se!
Tackar, ja jag föll pladask när jag såg den på annons i vintras. Det finns mycket kvar att fixa trots att den är körklar. Men det blir nog till våren det. Jag har ju ett annat projekt i garaget. :-)
6 523 Inlägg
9 augusti 2015
Trådstartare
Cortina1 skrev:
Ja okej, ibland får man prioritera ! Blir det projekttråd på den gule framöver?
Givetvis, startar nog upp en tråd redan i höst, ska bara får in den i garaget en vända & göra lite mockuptester med motor osv så jag får lite fler foton & drömma till
6 523 Inlägg
25 augusti 2015
Trådstartare
En liten försenad uppdatering av vad som hände på "servicen" givetvis räckte ju inte tiden till allt man tänk, som vanligt, men jag måttade ut & fixade klart bakruteramen, kapade hål ibakväggen, konstaterade att det ej var svetsbart i karossen pga brandfarlig klistrad inredning, så istället för & riva bilen totalt så klippte jag hål runt kanten på rutramen & skruvade den på plats med lite tätningsmedel mellan plåtarna. det är ju ändå en "ratrod" , målade även om det röda på nederkanten av dörrarna & bytte flakskivan till en ny i formplyfa.
Sen blev det da för min klubb Outback Rodders hemmaträff, Högbo Rodträff
6 523 Inlägg
16 oktober 2015
Trådstartare
Baldrik skrev:
HA ha! Fan va ball! det måste jag ju härma på Amazonen.
kanske kalla det för en "texas police special"
ska svetsa på nå fäste på B20 ventilkåpan & snabblås så får man lyfta den här när man ska fylla olja, sen längre tändkablar som går upp över ventilkåpan & ner genom hålen i den.