Hallå nu var det dags för ett nytt projekt strax innan julens all stress och hekt.
Bilen köptes i mitten av oktober månad och inte en krona av priset var lånad.
Billigare än andra av samma modell men hitills har den mot oss varit ganska snäll.
Nu skriver jag på en dator som inte har windows vista men ändå så kommer här en attgöralista:
x= klart
/= påbörjat
i = inköpt
?= inget gjort än
1. Byta värmefläktsmotstånd ( x )
2. Byta drivrem ( x )
3. Byta hjullager fram Vä/ Hö ( x )
4. Byta torkarmotor bak ( x )
5. Montera rallystänkskydd ( ? )
6. Byta drivaxlar ( ? )
7. Byta länkarmar ( x )
8. Byta spindelleder ( x )
9. Byta Styrleder ( x )
10. Byta Stabilisatorstag ( i )
11. Rengöra/ måla bromsok ( ? )
12. Byta tankband ( i )
13. Byta dörrlist gummi ( x )
14 Tona rutor ( ? )
15. Montera GTI-takvinge ( ? )
16. Byta Växellåsolja ( x )
17. Byta packboxar v-låda ( / )
18. Byta comm 2000 ( ? )
19. Måla hjulhus svarta ( ? )
20. Byta tändstift ( ? )
Denna lista kommer jag då och då att justera och när det sker bestämmer tid plånbok fru med mera.....
Bilen en trevlig höstdag bakom kameran står lilla jag.
Inte så snygg men lite stygg.
Lagom bra stereo som dämpar framvagnens alla läten och snygga sköna faktiskt varma och goa säten.
Baksäte i halvskinn även här men nån värme bak det inte är.
Elfel finns det utan dess like men så är ju bilen från Frankrike.
Denna panel styr fart och fläkt och i början så fungerade den inte perfekt.
Blåste när den för det kände och plötsligt sluta när man den ryggen vände.
Då får vi väl fixa detta felet för katten så vi börjar med att ta loss stången till ratten.
Nu får jag sluta tänka på cola och chips och istället ta loss detta säkerhetsclips.
Bulten som sitter där ska även den loss så nu kan jag med fläktmotorn snart börja slåss.
Med stången ur vägen och ratten fixerad så hoppas jag någon hittills är imponerad.
På platsen där fläktmotorn bodde var det trångt nåt så otroligt, så att få loss den jäkeln det var inte roligt.
Två kontakter måste från motorn loss, och det satt ju inte lättåtkomligt förstås.
Men tillslut gav de med sig vilken tur, så nu var det bara att motorn vrida medur.
Den satt hårt så jag blev arg, och frammanade styrkans hos en varg.
Tog i och vred med ett jävla klös, så nu var det äntligen lös.
Dessa kontakter med dess hållare fick jag ta bort tillslut, så att jag genom utrymmet som skapades fläktmotorn kunde ta ut.
Lossa på skruven ni ser här, för att delarna ska kunna tas isär.
Den taggiga saken är den som felar, är den trasig motorn inte luft jämt fördelar.
Här har vi då den nya delen, på den gamla kunde man ej se felen.
Motorn ihop igen och monterad i bilen, nu kan jag själv styra luften förhoppningsvis resten av alla milen.
Nästa jobb blev att byta remmen som bl.a generatorn driver, detta är bland det sista i detta första inlägg jag skriver.
Den gamla remmen var lite trött, att ägaren innan inte bytt tyckte jag var lite slött.
Här snurrar motorn med den nya remmen på plats, som köptes på göteborgs härliga bil-delspalats.
Mycket jobb på bilen är kvar att göra såklart, men att byta till nya delar är ju bara så underbart.
Bilen köptes i mitten av oktober månad och inte en krona av priset var lånad.
Billigare än andra av samma modell men hitills har den mot oss varit ganska snäll.
Nu skriver jag på en dator som inte har windows vista men ändå så kommer här en attgöralista:
x= klart
/= påbörjat
i = inköpt
?= inget gjort än
1. Byta värmefläktsmotstånd ( x )
2. Byta drivrem ( x )
3. Byta hjullager fram Vä/ Hö ( x )
4. Byta torkarmotor bak ( x )
5. Montera rallystänkskydd ( ? )
6. Byta drivaxlar ( ? )
7. Byta länkarmar ( x )
8. Byta spindelleder ( x )
9. Byta Styrleder ( x )
10. Byta Stabilisatorstag ( i )
11. Rengöra/ måla bromsok ( ? )
12. Byta tankband ( i )
13. Byta dörrlist gummi ( x )
14 Tona rutor ( ? )
15. Montera GTI-takvinge ( ? )
16. Byta Växellåsolja ( x )
17. Byta packboxar v-låda ( / )
18. Byta comm 2000 ( ? )
19. Måla hjulhus svarta ( ? )
20. Byta tändstift ( ? )
Denna lista kommer jag då och då att justera och när det sker bestämmer tid plånbok fru med mera.....
Bilen en trevlig höstdag bakom kameran står lilla jag.
Inte så snygg men lite stygg.
Lagom bra stereo som dämpar framvagnens alla läten och snygga sköna faktiskt varma och goa säten.
Baksäte i halvskinn även här men nån värme bak det inte är.
Elfel finns det utan dess like men så är ju bilen från Frankrike.
Denna panel styr fart och fläkt och i början så fungerade den inte perfekt.
Blåste när den för det kände och plötsligt sluta när man den ryggen vände.
Då får vi väl fixa detta felet för katten så vi börjar med att ta loss stången till ratten.
Nu får jag sluta tänka på cola och chips och istället ta loss detta säkerhetsclips.
Bulten som sitter där ska även den loss så nu kan jag med fläktmotorn snart börja slåss.
Med stången ur vägen och ratten fixerad så hoppas jag någon hittills är imponerad.
På platsen där fläktmotorn bodde var det trångt nåt så otroligt, så att få loss den jäkeln det var inte roligt.
Två kontakter måste från motorn loss, och det satt ju inte lättåtkomligt förstås.
Men tillslut gav de med sig vilken tur, så nu var det bara att motorn vrida medur.
Den satt hårt så jag blev arg, och frammanade styrkans hos en varg.
Tog i och vred med ett jävla klös, så nu var det äntligen lös.
Dessa kontakter med dess hållare fick jag ta bort tillslut, så att jag genom utrymmet som skapades fläktmotorn kunde ta ut.
Lossa på skruven ni ser här, för att delarna ska kunna tas isär.
Den taggiga saken är den som felar, är den trasig motorn inte luft jämt fördelar.
Här har vi då den nya delen, på den gamla kunde man ej se felen.
Motorn ihop igen och monterad i bilen, nu kan jag själv styra luften förhoppningsvis resten av alla milen.
Nästa jobb blev att byta remmen som bl.a generatorn driver, detta är bland det sista i detta första inlägg jag skriver.
Den gamla remmen var lite trött, att ägaren innan inte bytt tyckte jag var lite slött.
Här snurrar motorn med den nya remmen på plats, som köptes på göteborgs härliga bil-delspalats.
Mycket jobb på bilen är kvar att göra såklart, men att byta till nya delar är ju bara så underbart.
Senast redigerat av Skruvar till det (8 mars 2016)
Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.
Tommy Out.
0
0
0
0