3028
Sök

Peugeot 206 Roland Garros fixas i ordning

Detta är ju en bruksbil, som gärna får rulla många problemfria mil. Men för att uppnå detta så är ju byta delar det enda rätta. Det är mycket som behöver göras så vi kommer i denna tråden ofta att höras. Jag rimmar ungefär lika... Visa mer

49 621 Visningar
Uppdaterades senast 6 augusti 2017
1 702 Inlägg
1 december 2015
Trådstartare
#1
Hallå nu var det dags för ett nytt projekt strax innan julens all stress och hekt.

Bilen köptes i mitten av oktober månad och inte en krona av priset var lånad.

Billigare än andra av samma modell men hitills har den mot oss varit ganska snäll.


Nu skriver jag på en dator som inte har windows vista men ändå så kommer här en attgöralista:

x= klart

/= påbörjat

i =  inköpt

?= inget gjort än


1. Byta värmefläktsmotstånd    ( x )

2. Byta drivrem                       ( x )

3. Byta hjullager fram Vä/ Hö   ( x )

4. Byta torkarmotor bak           ( x )

5. Montera rallystänkskydd      ( ? )

6. Byta drivaxlar                     ( ? )

7. Byta länkarmar                   ( x )

8. Byta spindelleder                ( x )

9. Byta Styrleder                    ( x )

10. Byta Stabilisatorstag         ( i )

11. Rengöra/ måla bromsok    ( ? )

12. Byta tankband                  ( i )

13. Byta dörrlist gummi          ( x )

14 Tona rutor                        ( ? )

15. Montera GTI-takvinge       ( ? )

16. Byta Växellåsolja             ( x )

17. Byta packboxar v-låda     ( / )

18. Byta comm 2000             ( ? )

19. Måla hjulhus svarta         ( ? )

20. Byta tändstift                  ( ? )






Denna lista kommer jag då och då att justera och när det sker bestämmer tid plånbok fru med mera.....



Bilen en trevlig höstdag bakom kameran står lilla jag.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-144471a2485f602be8bc7c08118f1123.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-1608209019c8ef12eeacb957a5114f6a.jpg

Inte så snygg men lite stygg.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-bbf88e992a2e20085176603efa55eb58.jpg   

Lagom bra stereo som dämpar framvagnens alla läten och snygga sköna  faktiskt varma och goa säten.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-badb5827336be02e796d065514819e03.jpg

Baksäte i halvskinn även här men nån värme bak det inte är.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-6f34ba1c123cbb0bf178d75d22c25c9a.jpg


Elfel finns det utan dess like men så är ju bilen från Frankrike.
Denna panel styr fart och fläkt och i början så fungerade den inte perfekt.
Blåste när den för det kände och plötsligt sluta när man den ryggen vände.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-51be365717d9fb0c18f455c7a9b9b3f0.jpg

Då får vi väl fixa detta felet för katten så vi börjar med att ta loss stången till ratten.

Nu får jag sluta tänka på cola och chips och istället ta loss detta säkerhetsclips.

Bulten som sitter där ska även den loss så nu kan jag med fläktmotorn snart börja slåss.

https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-92ee85f7ad67be8b9f2c5ac8a2fcca21.jpg


Med stången ur vägen och ratten fixerad så hoppas jag någon hittills är imponerad.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-88ae384881cd6729665bdaad4aff0c1d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-b8b7341d70c1860ef136394bea1c943d.jpg

På platsen där fläktmotorn bodde var det trångt nåt så otroligt, så att få loss den jäkeln det var inte roligt.

Två kontakter måste från motorn loss, och det satt ju inte lättåtkomligt förstås.

Men tillslut gav de med sig vilken tur, så nu var det bara att motorn vrida medur.

Den satt hårt så jag blev arg, och frammanade styrkans hos en varg.

Tog i och vred med ett jävla klös, så nu var det äntligen lös.

https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-20b7c736ce3886d223d6e290ca941516.jpg

Dessa kontakter med dess hållare fick jag ta bort tillslut, så att jag genom utrymmet som skapades fläktmotorn kunde ta ut.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-aee819ed9cdfca11e91503f19b87678c.jpg

Lossa på skruven ni ser här, för att delarna ska kunna tas isär.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-83fb7e1bee6641af28c42d031bd21196.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-733ecfe28e96e09518191ed2f27cfe72.jpg

Den taggiga saken är den som felar, är den trasig motorn inte luft jämt fördelar.

https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-6b1c252b14084c1afcd40f91a658844b.jpg

Här har vi då den nya delen, på den gamla kunde man ej se felen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-ea9751c25e9e01367ab9751b77b4256c.jpg

Motorn ihop igen och monterad i bilen, nu kan jag själv styra luften förhoppningsvis resten av alla milen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-562c2f7e87e41306d433a3a8878dfb24.jpg


Nästa jobb blev att byta remmen som bl.a generatorn driver, detta är bland det sista i detta första inlägg jag skriver.

Den gamla remmen var lite trött, att ägaren innan inte bytt tyckte jag var lite slött.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-ac331dbcb8b81631e80ab2383b65a47f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-c0dc287b7a49109b21145d47a7b8f0ed.jpg

Här snurrar motorn med den nya remmen på plats, som köptes på göteborgs härliga bil-delspalats.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-d836ea1ed41c157d2ff576c442b25199.jpg


Mycket jobb på bilen är kvar att göra såklart, men att byta till nya delar är ju bara så underbart.
Senast redigerat av Skruvar till det (8 mars 2016)

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

2 030 Inlägg
1 december 2015
#2
Följde din smart, så följer även detta!
Kan ju inte säga annat än att det var roligt att läsa! lol

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.

1 702 Inlägg
1 december 2015
Trådstartare
#3
BlueScreeen skrev:
Följde din smart, så följer även detta!
Kan ju inte säga annat än att det var roligt att läsa! lol

Jadu det tog sin lilla tid att komponera, så jag hoppas att det förnöjer tillvaron för flera.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

mopar300
1 december 2015
#4
Vad e de tänkt me bilen..

1 702 Inlägg
1 december 2015
Trådstartare
#5
mopar300 skrev:
Vad e de tänkt me bilen..

Först göra allt på listan, sen bara användas som bruksbil tills han tappar gnistan.

Flera saker kommer säkert att hända, men först ska bilen till besiktningen en vända.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

490 Inlägg
1 december 2015
#6
Svart i hjulhusen har du lackat,
På min bubbla som jag in i garaget backat.

Nu är det min tur att hjälpa till med underredsmassa,
Så upp på liften med bilen borde ju passa?

Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
1 december 2015
#7
hahaah du är ju så slut! detta projekt kommer ju o slå alla dina tidigare projekt! kommer det sluta såhär typ?

http://robson.m3rlin.org/cars/wp-content/uploads/2007/12/peugeot-206-tuning-california-copy.jpg

http://migastyling.com/upload/photos/1647_a.jpg


2 564 Inlägg
2 december 2015
#8
man får la ta och hänga med här då wink

tack till:
www.MBSCA.com

1 702 Inlägg
2 december 2015
Trådstartare
#9
Funkiee skrev:
hahaah du är ju så slut! detta projekt kommer ju o slå alla dina tidigare projekt! kommer det sluta såhär typ?

http://robson.m3rlin.org/cars/wp-conten … a-copy.jpg

http://migastyling.com/upload/photos/1647_a.jpg

Med inspirationsbilder var ni inte sena, älskar dina kommentarer för dom är ju klockrena.

Föreslår jag för frugan att vi ska göra som det andra ekipaget, då får jag nog ta kudde och täcke och sova i garaget.

Men bilden av den första bilen, ligger henne nog mera i stilen.

Får jag däremot som jag vill så kommer det till våren komma på 18" fälgar, om jag innan dess inte kört på ett gäng älgar.

Jag sitter här bakom datorn och smilar, för jag tänker på framtidens alla pilar.

Ännu har dom inte hittat rätt, men det är för att jag ska visa upp dom på ett annat sätt.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

1 702 Inlägg
2 december 2015
Trådstartare
#10
robertfab skrev:
Svart i hjulhusen har du lackat,
På min bubbla som jag in i garaget backat.

Nu är det min tur att hjälpa till med underredsmassa,
Så upp på liften med bilen borde ju passa?

Tackar för denna härliga  invit, så jag kan få kladda på en massa som ser ut som skit.

Hjulhusen ska även på denna lackas, och det är inte bara som det snackas.

Kul att du dig med lite rim tar tid, för du är ju inte vanligtvis en sån individ.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

1 702 Inlägg
12 januari 2016
Trådstartare
#11
OK nu får det sluta rimmas för det tar en sån tid att göra inläggen, tiden jag förut hade men inte längre ( kallas tydligen att arbeta phff.


Då börjar vi med förra året i december.

Jag hade då besiktningtid t.o.m 31 december så innan jag bokade ett sånt besök visste jag redan att det var glapp i en spindelled vänster fram och sedan lös både abs och airbaglampan.

206:an är lagom storlek för mitt garage, det var ju guld att jobba med smarten och saaben fick ju egentligen inte plats alls, men det beror ju på hur mycket annat som är ivägen som inte jag äger.

Men som sagt för att göra plats att jobba på så fick jag stapla alla svärfars bildelar på,i och under hans projektbil som ännu inte rört sig.
Detta gav bra plats på ena sidan bilen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-cb09dba3312facd72d4ac11ad11fb48f.jpg

Men mycket mindre på andra, vilket inte gjorde nåt nu.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-8fab5e005939876c5080aa1ab399bea8.jpg

Skitigt jobb ger inte så mycket bilder, men här är delarna som jag böt ut på vänster sida.
Spindelleden sitter ipressad på länkarmen så man byter hela den.
Ett ganska lätt jobb men mycket behöver tas bort för att komma åt bultarna som själva länkarmen sitter med upp i karossen.

Styrleden byttes även ut när jag hade rivit ner allt annat.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-0a816f5cb665b126376f4e8eff054a39.jpg

Spindelled
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-7b6f8f8f75004730c9410905668e0cdd.jpg

Drivavelns mutter behöver lossas för att drivaxeln sitter ivägen för en utav länkarmens fästbultar.
Då fick jag snällt åka till biltema och handla en 36 mm stor 3/4 tums krafthylsa samt en adapter ner till 1/2 tum för att passa mutterdragaren.
Det ska vara 35  mm för att vara exakt men det hade inte biltema eller nån annan fysisk butik så det gick ändå bra med 36.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-7cfb7136bf814165c312555dc9c12c43.jpg

även adaptern är i det kraftigare stålet.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-e1a0a1200ce0d0127a3492ad185f52d9.jpg

Jag hade redan beställt och fått hem 2 absgivare så jag tänkte byta båda fram och hoppas på att lampan slocknar.
Någon som har ett bra knep på hur man får loss de gamla givarna hela.....jag lyckas inte iaf.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-a57022a052f79ed8e38e43455616a634.jpg

Blev massaker av den hehe.
Kan ju säga att det finns mycket koppartråd inuti en sån här.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-d0cbd3f1249010208a0b14a6246d062f.jpg

En liten bild på ett kit jag köpte från england med 2 länkarmar, 2 styrleder och 2 stabilisatorstag för krängningshämmaren.
Allt gick på 1100 inkl frakt.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-557feef6b76e9105638307dfd9d54acd.jpg

styrled
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-9ff1748b71de5d7b695783cba5478c45.jpg

Här igenom hålet syns en ganska sliten abs-krans som faktiskt var hel, så jag snyggade till den lite bara typ petade rent mellan tänderna.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-a7bed6a8bd8fcb365ab2a353e78aec9d.jpg

Nya fina givaren till vänster fram.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-126dce9f7ee0ecaf50573901e0aa1d9c.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-020204050592a5d8f15b82dd6614c3dd.jpg

Då var det dags att montera den nya givaren och då behövdes hjulhusplasten tas bort för kabeln går in i motorrummet där bakom.

Satt fast med några enkla clips och skruv nere vid skärmkanten.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-4790690105af46122fba326a6c003eea.jpg

Här syns lite rost för att det saknas stänkskärmar så det har blästrats från framhjulen, detta ska jag ta tag i snart och även sätta dit stänkskydd runtom alla fyra.
Men det är nog den enda allvarliga rosten jag hittat .....än.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-b065bfd3d2cfb9d601b8bd89f9ae73bf.jpg

En skruv i underkant framskärmen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-7cb7ccfcc2e1e5ec2178ee93f7992b89.jpg

Det var duktigt med skit där bakom i hjulhuset så en ordentlig tvätt där till våren står på schemat, skall även lackas svart i hjulhusen.
Men där är kabeln indragen iaf.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-91e32e8b8dd54960c6798e73f175acbe.jpg

Där är kontakten och så satte jag tillbaka allt och vred på nyckeln men lampan lös fortfarande så jag bytte även på höger sida men utan framgång.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-f01ab1f59aaf79853759e252686d1ed5.jpg

Nu börjar det närma sig julafton så efter lite internetforskning kom jag fram till att jag vill ha peugeotplanet.
Det är samma program som verkstäderna har och det går att läsa alla system och även radera dess felkoder.
Så istället för att gissa var felen är kommer jag nu att veta.

Jag beställde då ett paket med interface( det är dosan på bild ) och programvara,kablage mm som passar till citroen och peugeots alla modeller.

Beställde den 16 dec och enligt ebay skulle det dyka upp mellan 23-28 dec, paketet kom i fredags 8 januari....
wow vad jag har väntat på det här.

Började genast installera på en laptop som har windows7 fast i en virituell maskin där jag har installerat windows xp, varför? jo programmen fungerar bäst i xp-mode säger dom som vet.
Programmen samt alla uppdateringar tog ca 8 timmar att slutföra för att kunna användas.
Hela lördagen gick men sent på kvällen gick jag ut och kopplade upp mot bilen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-988f8e859da52106d4e278ec0f9a4cb6.jpg

Jag körde ett test som gick över alla systemen och fick upp 1 fel i airbagsystemet, det var stolsairbag förare ( glapp i kontakten under stolen)

2 Fel i abssystemet.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-2633cd1dc2bd027c87c3619004652237.jpg

2 fel i abs men ett är temporärt alltså jag har fixat det och det finns kvar i minnet men det är inte den givaren som gör att lampan lyser utan det är den höger bak där felet är permanent.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-0084362ffef26d4c7fa02cc5248a90d9.jpg

Jag gillar att jag så billigt kan lösa elproblem utan att behöva uppsöka verkstad.

Det finns mycket annat i programmet som jag kommer använda, tex koda in nya nycklar i immobilizern mm.


Nu är det söndag och jag ska lossa absgivaren höger bak så vi börjar med att plocka av pluspolen som peugeot har gjort väldigt enkelt för mig.
Den funkar klockrent denna klämman, inget glapp alls I lööööööv it.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-b45f7933f5649d76bee006ee01625392.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-ecdeb62db80ca131d8bd2971930c54e8.jpg

Det blev ett snabbt jobb idag.
Plockade av hjulet och såg att bromsarna bak inte var så snygga men ska fixas en annan gång.
Lossade oket och skivan och började följa absgivarens kabel för att hitta kontakten.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-ba5aeb0c1ec00bedd18346938ce37b32.jpg

Hittade den bakom tanken vid bakaxeln.
En fungerande givare ska ha ett motståndvärde som kan vara olika för olika bilmodeller jag såg en video på youtube där sa gubben att 1,5-1,7 kiloohm var ok.
Medans en trasig givaren där skulle bara moståndet öka hela tiden.....
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-e71c510d8677e5542e5d4a1235e8bebd.jpg

Nu vet jag inte om jag har rätt typ av givare där jag ska ha ett ohmvärde utan att hjulen rör sig men min gav inte utslag alls så jag borrade bort den gamla givaren och väntar i skrivande stund på en ny givare så får vi se om den går att mäta upp innan jag monterar den.

Söndagen bjöd även på lite elkoppling med airbagkablarna under förarstolen.
Då det var glapp i kontakten så klippte jag bort den och satte ihop kablarna igen, temporärt i dessa kopplingarna.
Jag ska löda dom ordentligt eller iaf hitta en bra lösning.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-fed0a53a70a96c306f63063009173726.jpg

Airbaglampan lyser inte mera och i början när tändningen är på så gör systemet sin koll och allt är bra.


Ett litet sidospår.... jag ska även snart byta tankbandet för det är riktigt rostigt och går väl snart av.

https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-76fc3f370281ddefbd4c5989c76439bb.jpg

en fästmutter ser ut så här.....hur många tror att jag får loss den????
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-516c8f04cac4fd6d70a87e5a779209dc.jpg


Glömde säga att jag fick ju göra en besiktning den 27e: december trots att jag visste om det med airbag/abs men när killen som testade bilen drog bak stolen slocknade airbaglampan så det enda jag fick nedslag på var abslampan och glapp i höger styrled.

Så det som är kvar nu är då att byta styrleden och absgivaren inför återkontrollen.

Sen kan det komma roligare saker att hitta på med bilen.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
12 januari 2016
#12
visst är det härligt när elektroniken fungerar...... ibland! men skönt att datorn .....ibland..... kan fixa fram rätta felkoder! skönt med endå lätta fel smile


1 702 Inlägg
27 januari 2016
Trådstartare
#13
Hello det blir ett bildlöst inlägg idag.

Jag trotsade vinterkylan och så fort jag fick hem abs-givaren till höger bak så monterades den och lampan i instrumentet slocknade själv när jag kom upp i ca 20 km/h.

Samma dag byttes även styrled höger fram som jag fått anmärkning på.

Bilen är nu godkänd ett helt år framåt och även nyskattad så det känns bra.

Nästa jobb som planeras är byte av växellådsolja och packboxarna på lådan då en läcker lite.
Det finns ett jobbigt ljud som låter från antingen växellådan,drivaxlarna eller hjullager.

Jag har svårt att hitta orsaken, för det är inte ett sånt hjullagerljud som jag är van vid.
Det låter mer som obalans nånstans typ drivaxel?

Nästa grej är när man kör och släpper gasen så hackar bilen lite och samma när man börjar gasa, det är väldigt irriterande så jag får väl börja med att byta stift och luftfilter och se om det hjälper annars kan det va vakumläcka.

Återkommer med progress.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

3 295 Inlägg
1 702 Inlägg
27 januari 2016
Trådstartare
#15
Slave_joe skrev:
Rolig tråd, jag följer! smile

Kul med nya följeslagare, hoppas på att jag kan uppdatera oftare framöver och även mera filmer.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

3 295 Inlägg
27 januari 2016
#16
Ang ditt missljud nånstans. Jag hade nåt liknande ljud och det var vänster hjullager fram. Lät precis så slm du beskriver, ljudet färdades in via drivaxeln till växellådan så jag trodde först missljudet kom från diffen:)


1 702 Inlägg
29 januari 2016
Trådstartare
#17
Slave_joe skrev:
Ang ditt missljud nånstans. Jag hade nåt liknande ljud och det var vänster hjullager fram. Lät precis så slm du beskriver, ljudet färdades in via drivaxeln till växellådan så jag trodde först missljudet kom från diffen:)

Ja det är så störande, vet inte exakt varifrån det kommer.

Jag köpte hela navet med hjullager i från en skrot och det var väl inte i bästa skick men jag ville prova den enkla vägen eftersom jag inte har nån press.

Jag får nog köpa nya hjullager fram och hitta nånstans där jag kan göra jobbet rätt, alltså med press eller liknande.

Biltema har ju en sats med allt som behövs men den är dyr..... får se hur jag gör.

Jag trodde först ljudet kom från vänster fram, men när jag åkte med som passagerare så lät det även höger fram.
Jag tänker att det finns ju även ett stödlager för höger drivaxel som kan låta....men det är väl inte fel att byta hjullager först.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
29 januari 2016
#18
ang, hacken. är det inte motorupphängningen som är tokslut så allt gungar? rätt vanligt faktiskt!


490 Inlägg
29 januari 2016
#19
Slarvar till det kan ALLT om glapp och oljud ifrån framvagnen, han har ju kört Göteborg-Stockholm med en fucking-Fiesta som ALLT va löst i framvagnen.....  och det gick ju bra...

Det kan varit en GOGR inblandad under den resan....





Men om du ändå byter packbox på motorn, så är det ju VÄLDIGT lätt att byta urtrampningslagret till kopplingen på samma gång.... Dom kan också låta konstigt...
MEN OM du bara byter packboxen vid vattenpump, generator, servoremmen.... så blir det svårare.

Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!

1 702 Inlägg
3 februari 2016
Trådstartare
#20
robertfab skrev:
Slarvar till det kan ALLT om glapp och oljud ifrån framvagnen, han har ju kört Göteborg-Stockholm med en fucking-Fiesta som ALLT va löst i framvagnen.....  och det gick ju bra...

Det kan varit en GOGR inblandad under den resan....





Men om du ändå byter packbox på motorn, så är det ju VÄLDIGT lätt att byta urtrampningslagret till kopplingen på samma gång.... Dom kan också låta konstigt...
MEN OM du bara byter packboxen vid vattenpump, generator, servoremmen.... så blir det svårare.

Jag ska byta packboxarna på växellådan, där drivaxlarna sitter.
För en gångs skull läcker det inte från motorn hähä.

Fel fel fel jag åkte till stockholm med glapp i bakvagnen pga en gogr med Bakhjulslagret.

Men det var nära att du kom ihåg rätt.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.


Sök