Ang. Baslåda och Saabs AS3

Jepppe_
2 november 2006 · 65 Inlägg

Hej alla!

Jo, det är så att jag har tänkt å köpa en baslåda å slänga in i skuffen och undrar nu vad som behövs för att kunna driva detta hade tänkt mig en 2x10 eller 2x12  på en 200 - 400w. Kan verkligen ingenting om detta så skulle behöva lite svar smile
Har saabs AS3 stereo i nu.

tack på förhand

/jesper

Senast redigerat av Jepppe_ (2 november 2006)

ScottaN Medlem 5280
2 november 2006 · 552 Inlägg

Hejsan!
Har du planerat nått vad du ska ha för grejer?
Kan tipsa om mutant. Ett märka som växer på marknaden. Bra grejer till bra pris.
Kolla på www.dbakuten.se för info om mutant.
Sen så behöver du rca utgångar och det får du genom ett köpa en saab 3 adepter på backes.se
Hur mycker har du tänkt att lägga?

Jepppe_
2 november 2006 · 65 Inlägg

Har inte planerat märke eller något då jag inte är så insatt i det hela men man tackar för tipset smile
jadu, inte så värst mycket, 2000~ gärna under wink för har lite andra grejjer på gång till bilen.
Förresten hittar ingen saab 3 adepter på backes.se och vad har du fått tag i logan på din bil?

Senast redigerat av Jepppe_ (2 november 2006)

ScottaN Medlem 5280
2 november 2006 · 552 Inlägg

Ahaa det va ju inte så jätte mycket. Då blir det nog till att jaga beg grejer..

    SAAB adapter för att få ut lågnivåutgång när kontakten i radion är upptagen. Passar  modeller utan 8 pol DIN. 4-kanal. Remote från elantenn. Art.nr. SAAB3, Pris: 395:-

http://www.backesljudbygg.se/lagniva/specialadap.htm längst ner.

Gripen köpte jag av en kille på stcs.nu
Är du medlem där?

Jepppe_
2 november 2006 · 65 Inlägg

Nee, är ju inte det. Har lite andra grejjer på gång som sportavgassystem och chip å grejer så vill inte lägga ut för mycket pengar på ljud just nu. Men hade bara tänkt mig så det blir lite extra dunka dunka wink aha, hittade adaptern nu smile
Nej, är inte medlem där än, ska bli det. Har inte varit Saab ägare så länge smile

ScottaN Medlem 5280
2 november 2006 · 552 Inlägg

OK. kollade nyss på www.brl.se där kan du ju kolla på Bilbasar / Baspaket - GAS Alpha X2 + 2x12" baslåda

2298kr för 2st 12" med slutsteg eller 1998kr för 2st 10" med slutsteg.

Jepppe_
2 november 2006 · 65 Inlägg

Man tackar för all hjälp!
Snygg bil förresten 5:a smile

ScottaN Medlem 5280
3 november 2006 · 552 Inlägg

tackar! Lägg upp din bil snart då så man får se den!

robinc97
1 januari 2016 · 173 Inlägg

ScottaN skrev:
Ahaa det va ju inte så jätte mycket. Då blir det nog till att jaga beg grejer..

    SAAB adapter för att få ut lågnivåutgång när kontakten i radion är upptagen. Passar  modeller utan 8 pol DIN. 4-kanal. Remote från elantenn. Art.nr. SAAB3, Pris: 395:-

http://www.backesljudbygg.se/lagniva/specialadap.htm längst ner.

Gripen köpte jag av en kille på stcs.nu
Är du medlem där?

antar att denna tråd inte är igång men jag testar endå!

Köpte en JBL CS-1214 baselement för någon vecka sedan och har kopplat in allt med ny huvudenhet, kablage, steg mm... men problemet jag har är att original systemet som sitter i min Saab 95 Aero -00 med AS3 ljudpaketet spelar något extremt mycket högre än vad basen gör. Vilket gör att jag inte kommer upp i den nivå så att basen faktiskt spelar bra! Eller hörs för den delen....

Har testat att försöka höja basen utan resultat då även original spelar högre och basen inte ens hörs.

Hur ska jag gå tillväga för att kunna få en bra balans eller en lägre nivå på original systemet än basen så att basen blir högre!?

Allt är korrekt kopplat och ska fungera felfritt då vi testat det i en annan bil!

Mina grejer är:

Stereo: Kenwood KMM 101-GY

Slutsteg: Bassface DB 2.1

Bas: JBL CS-1214

Tackar så mycket på förhand!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang