Leasa bil? pris, tips & råd?

granadadr
10 juni 2016 · 7 304 Inlägg

aa fränt,, jag som är fordfreak,, hahaha men aldrig en ka,, å ärligt så kan jag aldrig leasa en bil,, har ett antal hundar,, å dem förstör bak å dyl, med hår å dreggel bla, så skulle kosta fläsk den dan den ska bytas in

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 juni 2016 · 17 570 Inlägg

Nu påstår tjejen att hon "skulle vilja ha en sådan Fiat 500". Ja, men hon vill också ha automatlåda som alla andra över 25 år...

Får väl ringa på måndag då. Suck. Fast då kanske jag får tillbaka min älskade Prius!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
granadadr
11 juni 2016 · 7 304 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Nu påstår tjejen att hon "skulle vilja ha en sådan Fiat 500". Ja, men hon vill också ha automatlåda som alla andra över 25 år...

Får väl ringa på måndag då. Suck. Fast då kanske jag får tillbaka min älskade Prius!

man måste offra sig ibland wink som sagt gillar Fiat 500 smile

matteeee Ingen himmel är så blå som min
13 juni 2016 · 2 973 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Nu påstår tjejen att hon "skulle vilja ha en sådan Fiat 500". Ja, men hon vill också ha automatlåda som alla andra över 25 år...

Jag är över 25 och vill inte (tvunget) ha tomatlåda smile

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
zleepy Trucker
13 juni 2016 · 1 393 Inlägg

Jag är 34 och vill inte ha något annat än automatlåda, är så himla trött på att behöva koppla och växla, visst sen jag bytte jobb för tre år sen plus så blev "nya" lastbilen en manuell och efter 25k mil i sthlms trafiken med dess köer och konstanta växlingar så är jag glad att slippa växla, så förra året när jag köpte en V70n så var kravet automatlåda och dragkrok, förjäkla skönt smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
13 juni 2016 · 2 973 Inlägg

Det beror nog lite på hur man använder bilen. Skulle jag köra mycket i stan hade jag absolut velat ha en automatlåda. Nu kör jag i min pendling under 1km innan jag är på motorvägen, sen likadant när jag kör av motorvägen under 1km innan jag är på jobb. Dvs jag växlar inte mycket ändå, så manuell blir inte så besvärande precis.

Om jag sen skulle köra en lite sportigare bil mer aktivt (bana eller ej) så skulle jag inte vilja ha en automatväxlad alls. Manuellt ger så mycket mer känsla i upplevelsen. Men det verkar vi vara få som tycker, då allt fler sportigare bilar inte ens går att få med manuell längre - tyvärr.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
zleepy Trucker
13 juni 2016 · 1 393 Inlägg

matteeee skrev:
Det beror nog lite på hur man använder bilen. Skulle jag köra mycket i stan hade jag absolut velat ha en automatlåda. Nu kör jag i min pendling under 1km innan jag är på motorvägen, sen likadant när jag kör av motorvägen under 1km innan jag är på jobb. Dvs jag växlar inte mycket ändå, så manuell blir inte så besvärande precis.

Om jag sen skulle köra en lite sportigare bil mer aktivt (bana eller ej) så skulle jag inte vilja ha en automatväxlad alls. Manuellt ger så mycket mer känsla i upplevelsen. Men det verkar vi vara få som tycker, då allt fler sportigare bilar inte ens går att få med manuell längre - tyvärr.

Ja klart det gör, jag kör mest till-från matbutiken, hämtar grabben på förskolan, eller bara glider runt och ja, åker smile och har inte ångrat en gång att jag köpte automat, tjejen som kör passaten har efter jag sålde min v70-00 manuella efter jag köpte automat:aren, velat ha automat i bilen med hehe, hon har insett hur skönt det är, men visst kör man mycket bana och busleker så är väl manuell trevligare, mot att "slava" efter en automatlådas eget växelmönster, det håller jag med om, men det är bra knuff i min bil med, och den sköter kickdown's ordentligt vid omkörning, så behöver inte oroa mig smile

Neee, det manuella försvinner mer och mer, dock kan många inte köra manuell, dom sliter ut synkringar, övervarvar och sliter sönder kopplingar, så för många är automat bra värt, då håller deras bil bättre smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang