rcy skrev:
M123 skrev:
rcy skrev:
Det är en väldig skillnad på att stå rakryggad och att gnälla för att man inte trivs.
Jag har haft väldigt många dåliga jobb där jag inte alls trivts, men jag har gått dit rakryggad och gjort mitt jävla jobb så bra jag kunnat iaf.
Vart utläser du att jag säger man inte ska göra sitt jobb?
Att yppa åsikter och vilja förändra arbetssituationen är inte att gnälla och nu helt sonika gör du själv beskrivningen på den där bruksandan.
Så vad vill du med ditt inlägg, egentligen?
Delge min åsikt givetvis, vad vill du med dina inlägg?
Jag tolkade ditt inlägg som typisk propaganda från någon som har massor med rättigheter men inga skyldigheter.
Att göra ett bra jobb är inte ett sätt att hålla nere lönerna, det är ett sätt att visa att man är effektiv och därmed förtjänar en bra lön. Det har funkat för mig, jag har varenda gång jag löneförhandlat fått betydligt högre ökning än dom som bara åker med på fackets kollektivavtal.
Hade läst det jag skrivit och förstått det så är nog den frågan rätt överflödig.
Men för att förtydliga.
Jag vill belysa vikten av att vara rak mot arbetsgivaren om arbetssituationen ställer till problem för arbetstagaren, att hålla käften löser inget annat än att arbetsgivaren slipper hantera problem för stunden. Ingen vinner på detta i längden inte ens arbetsgivaren.
Sen din tolkning var bara så fånigt så bemöter inte ens det där larvet.
"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.