Fälgar

donpz
16 juli 2021 · 26 Inlägg

Tjena boys and girls.
Är ute efter nya fälgar till bilen min men är skit dålig på vad som passar.
Hittar knappt några fälgar med ET42 så vad kan jag göra då?
Funderar också på om jag kan använda samma däck som jag har på nu, dvs ta bort den gamla fälgen bara och sätta in den nya.
Däckdimension
195/55 R16 87H
Fälgdimension
6 1/2Jx16/ET42 mm

zleepy Trucker
16 juli 2021 · 1 393 Inlägg

Du får väl gå in på valfri hemsida, typ abswheels.se / gummihuset.se och skriva i ditt regnr så får dom fram vad som passar till din bil smile

Ja, om du vill ha 16" så kan du absolut beställa nya fälgar i 16" med samma mått som du har 6,5 breda fälgar, och låta en däckverkstad montera av dina däck från gamla fälgarna och montera på dina däck på nya fälgarna, men jag personligen tycker, ska man köpa nya fälgar så är nya däck att rekommendera med, så mycket extra pengar är det inte smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Utmarks-Loke
16 juli 2021 · 5 875 Inlägg

Du kan ju ta fälgar med annan ET och använda spacer också, men klart att det blir bäst om man slipper det. Sedan borde du som sagt köpa nya däck när du ändå håller på, det kostar ju ändå en slant att kränga av de gamla och kränga på de nya fälgarna. Sedan vet jag inte vad det är för bil men 195 är väldigt smala däck nu för tiden. Om du vill ha 6,5" breda fälgar kan du ju gå upp till 205 i alla fall, eller gå upp till 7" breda fälgar och sätta på 215.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang