Besiktning med showplates regskylt

linushg111
28 april 2022 · 4 Inlägg

Har en lite regskylt från showplates.se (http://www.showplate.se/butik/product_i … cts_id=625) jag undrade bara ifall någon har lyckats gå igenom besiktningen med dessa, monterade inte den så enkelt att ta av nämligen och funderar på ifall den går igenom alternativ om man kan hänga på original skylten också o ha 2st då, det är fram som vi pratar om föresten.

*Uppdatering : Dem ville inte släppa igenom den, eller ja det hade blivit en etta "underkänt resultat, utan krav på efterkontroll". Men frågade lite snällt om jag inte kunde fäste min original skylt lite snabbt med buntband över den gamla o det tyckte han inte va några problem, sen va det bara hem o klippa buntbanden när man var klar.*

Senast redigerat av linushg111 (30 juli 2023)

torsen
28 april 2022 · 7 286 Inlägg

Varför inte beställa en liten-/USA-skylt den lagliga vägen genom Transportstyrelsen?
Har gjort det till 4 bilar.
I vissa fall måste "bevisas" varför man önskar liten-/USA-skylt.
Har du inte inskrivet i Transportstyrelsens handlingar att du medgivits liten-/USA-skylt får du inte godkänt vid besiktning.
Möjligtvis kan du prova att besikta hos Suspekt(stavas Carspect).
Hos dem går det mesta igenom, enligt egen erfarenhet.

Ps. Varför önskar du liten-/USA-skylt? Av utrymmesskäl? Godtages i regel av Transportstyrelsen.  Ds.

Hamilton
28 april 2022 · 8 868 Inlägg

Varför inte bara besiktiga med originalskylten? En skylt som inte är utfärdad av transportstyrelsen är inte godkänd. Om du nu mot förmodan skulle lyckas med konststycket att få den godkänd med din "showplate" så kommer garanterat polisen inte godkänna den.

Fotograf på tierpidag.se
Lucif3r
28 april 2022 · 2 236 Inlägg

Spelar ingen roll om skylten ser 100% identiskt ut med transportstyrelsen's skylt - kommer den inte från dom är den inte laglig och får inte vistas i trafiken.

Så svaret på din fråga är egentligen rätt enkel: Du SKA få nedslag på den skylten! ... Sen om bes. mannen uppmärksammar det eller inte är en helt annan 5a..
Och givetvis SKA du även få böter varje gång du blir stoppad av polisen.

Gör om, gör rätt.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 april 2022 · 14 079 Inlägg

linushg111 skrev:
Har en lite regskylt från showplates.se (http://www.showplate.se/butik/product_i … cts_id=625) jag undrade bara ifall någon har lyckats gå igenom besiktningen med dessa, monterade inte den så enkelt att ta av nämligen och funderar på ifall den går igenom alternativ om man kan hänga på original skylten också o ha 2st då, det är fram som vi pratar om föresten.

Om du blir stoppad av polisen med din "showplate" monterad på bilen så får du bärga bilen från platsen om du inte har originalskylten med dig och du kan skruva dit den i stället. Jag tror nog att det blir böter också. Jag är inte riktigt säker men det kan vara "falsk urkund"

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang