Kränghammaren är inte i linje med coilen

filipdarius0
8 september 2023 · 106 Inlägg

Håller på att sätta på coilovers på min v70n 2002 och jag har kommit till ett problem.
Kränghammaren är inte i linje med coilen, kan detta bero på att jag måste spänna coilen, höja upp navet med en domkraft eller vad kan det bero på?

Mossan1
8 september 2023 · 2 875 Inlägg

Du menar att hämmaren är för lågt för att staget ska nå till sin fästpunkt?

Så blir det även orginal eftersom hämmarens karrossbussningar är vulkad i hållaren mot subframe. Hämmaren vill till läget den är när den står på hjulen, även med båda framhjulen lyfta.  Är bara ena framhjulet lyft kämpar även hämmaren i sig emot.

Det jag menar är att man får alltid böja upp krängningshämmaren för att staget ska nå sitt fästhål på V70N.

På många andra behöver man inte det om båda framhjulen hänger eftersom krängningsbussningarna då är mer som "lager".

filipdarius0
8 september 2023 · 106 Inlägg

Mossan1 skrev:
Du menar att hämmaren är för lågt för att staget ska nå till sin fästpunkt?

Så blir det även orginal eftersom hämmarens karrossbussningar är vulkad i hållaren mot subframe. Hämmaren vill till läget den är när den står på hjulen, även med båda framhjulen lyfta.  Är bara ena framhjulet lyft kämpar även hämmaren i sig emot.

Det jag menar är att man får alltid böja upp krängningshämmaren för att staget ska nå sitt fästhål på V70N.

På många andra behöver man inte det om båda framhjulen hänger eftersom krängningsbussningarna då är mer som "lager".

Okej så vad måste jag göra? Förstår inte riktigt.

filipdarius0
8 september 2023 · 106 Inlägg

Mossan1 skrev:
Du menar att hämmaren är för lågt för att staget ska nå till sin fästpunkt?

Så blir det även orginal eftersom hämmarens karrossbussningar är vulkad i hållaren mot subframe. Hämmaren vill till läget den är när den står på hjulen, även med båda framhjulen lyfta.  Är bara ena framhjulet lyft kämpar även hämmaren i sig emot.

Det jag menar är att man får alltid böja upp krängningshämmaren för att staget ska nå sitt fästhål på V70N.

På många andra behöver man inte det om båda framhjulen hänger eftersom krängningsbussningarna då är mer som "lager".

Grejen är att krängningshämmaren är för lång att passa i coilen.

Mossan1
8 september 2023 · 2 875 Inlägg

filipdarius0 skrev:
Grejen är att krängningshämmaren är för lång att passa i coilen.

För "Lång"?

Det är alltså inte att krängar"armen" ska upp eller ner för att staget ska nå i hålet?

SportPilot Ubåtsingenjör
8 september 2023 · 7 242 Inlägg

Har aldrig varit med om att krängningshämmaren sitter direkt monterad i fjädern?!

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
filipdarius0
9 september 2023 · 106 Inlägg

Mossan1 skrev:

filipdarius0 skrev:
Grejen är att krängningshämmaren är för lång att passa i coilen.

För "Lång"?

Det är alltså inte att krängar"armen" ska upp eller ner för att staget ska nå i hålet?

Neråt. Det passade perfekt på ena sidan men skruven kunde jag inte få på, fattar inte hur man ska bära sig åt med den skruven…

filipdarius0
9 september 2023 · 106 Inlägg

SportPilot skrev:
Har aldrig varit med om att krängningshämmaren sitter direkt monterad i fjädern?!

Den sitter i ett fäste under fjädern.

Xebers76
9 september 2023 · 2 280 Inlägg

Har du båda sidor av bilen upphissade samtidigt?

filipdarius0
9 september 2023 · 106 Inlägg

Xebers76 skrev:
Har du båda sidor av bilen upphissade samtidigt?

Nej det kan fan vara boven

Jesper328
9 september 2023 · 2 391 Inlägg

Ja.. har man bara ena sidan i luften så brukar man få köra in ett koben eller spett för att få stabstaget i läge.

Bryt på bara.

Up the RA
filipdarius0
9 september 2023 · 106 Inlägg

Jesper328 skrev:
Ja.. har man bara ena sidan i luften så brukar man få köra in ett koben eller spett för att få stabstaget i läge.

Bryt på bara.

Okej, får höja båda sidorna annars.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang