Interiörspray

stylaren123 Jalusier
15 september 2023 · 66 Inlägg

va använder ni för interiörspray / rengöringsmedel till bilen?

själv använder jag oftast turtle wax ! big_smile

Senast redigerat av Stylaren123 (16 september 2023)

Jesper328
15 september 2023 · 2 400 Inlägg

Ingenting, på sin höjd så hängs en wunderbaum in.

Tidigare ägare till min skåpbil hade rökt i bilen.
Köpte då en turtle wax odörborttagare, har använt liknande tidigare i inbytesbilar som varit inrökta.
Denna turtle wax produkt var däremot hemsk, så den ställdes upp på gården i fel ände av bössan och gick sitt öde till mötes.
En skål ättika löste problemet i min bil.

Up the RA
torsen
16 september 2023 · 7 286 Inlägg

Interiörsprej tar ju inte bort någon odör - den lägger ju bara på en ytterligare doft.
Ozongenerator är det enda som hjälper - och måste kanske göras om regelbundet om det är fråga om tobaksrök eller "blöt hund".

THEBADGUY Gorgilus addictus
16 september 2023 · 4 737 Inlägg

Kör med Tershine APC. Funkar kanon och luktar gott smile

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
mb_pucken
16 september 2023 · 5 089 Inlägg

För tillfället så använder jag biltemas gröna interiörtvätt. En flaska blandad 50/50 med vatten och en flaska med ännu svagare blandning. Tycker den är onödigt stark annars. Men mina bilar är sällan skitiga så oftast torkas dom bara med microfiberduk. För lite god doft kör jag würths deodorant för bilar.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
stylaren123 Jalusier
21 september 2023 · 66 Inlägg

mb_pucken skrev:
För tillfället så använder jag biltemas gröna interiörtvätt. En flaska blandad 50/50 med vatten och en flaska med ännu svagare blandning. Tycker den är onödigt stark annars. Men mina bilar är sällan skitiga så oftast torkas dom bara med microfiberduk. För lite god doft kör jag würths deodorant för bilar.

Biltemas verkar vara bra . Måste inhandlas smile

Senast redigerat av Stylaren123 (21 september 2023)

Hamilton
21 september 2023 · 8 868 Inlägg

Torr microfiberduk är det jag använt dom senaste 20 åren

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang