Är M52TUB20 en bra motor?

Rakfyra
19 oktober 2023 · 39 Inlägg

Hej är sugen på en e46 men är osäker på vad jag ska ha för något, är sugen på någon motor efter facelift men hitta nyligen en äldre 320 med M52TUB20 och undrar om det är stor skillnad mellan M54B22 an. Vad är kända fel på dessa? Bilen motor rekommenderar ni?

Low
19 oktober 2023 · 3 317 Inlägg

Denna sidan gillade jag. När man var intresserad av bmw. https://www.autopower.se/default.asp

Kolla under modellguiden

Senast redigerat av Low (19 oktober 2023)

Utmarks-Loke
19 oktober 2023 · 5 869 Inlägg

Jag personligen skulle inte ha köpt en bil med sexcylindrig motor på bara 2 liter, det är en massa extra som kan gå fel och man har egentligen inga fördelar. Så små motorer kan hellre vara fyrcylindriga. Men förutom det är det inga större fel på motorn. Man hade krånglat till det med Vanos men åtminstone inte börjat med direktinsprutning ännu.

SportPilot Ubåtsingenjör
19 oktober 2023 · 7 236 Inlägg

Plast delarna i kylsystemet är skit, annars en bra motor. Dock så dricker de på tok för mycket med tanke på effekten de ger

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Rakfyra
20 oktober 2023 · 39 Inlägg

SportPilot skrev:
Plast delarna i kylsystemet är skit, annars en bra motor. Dock så dricker de på tok för mycket med tanke på effekten de ger

Jo hade en e36 innan och kylar systemet var inte nått vidare fick köpa ny kylare, jo tyvärr är dom ju törstiga hade gärna haft en 318 efter facelift men verkar inte finnas utbud för att välja fritt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang