Black Friday 2023, Ryobi?..

Low
14 november 2023 · 3 317 Inlägg

Hej! Håller på samla på Ryobi verktyg. One+ hp. Någon som har koll om Ryobi brukar några reor? Vilka sidor är värt att ha koll på?... brukar aldrig jaga black friday varor men kanske värt det?

Jesper328
15 november 2023 · 2 387 Inlägg

Jula brukar ju ha en drive på knackar när det börjar bli dags att skifta hjul.
Annars vet jag inte, verkar lite dåligt med reor på verktyg man faktist använder.

Säg till om du ser något på en RIWH18X-0. big_smile

Up the RA
Low
15 november 2023 · 3 317 Inlägg

Jesper328 skrev:
Jula brukar ju ha en drive på knackar när det börjar bli dags att skifta hjul.
Annars vet jag inte, verkar lite dåligt med reor på verktyg man faktist använder.

Säg till om du ser något på en RIWH18X-0. big_smile

Trodde jag också,  men inte har de kommit något ännu och däcken är bytt😅 även om 900nm maskinen skulle räcka för mig.

Men länkar om det skulle dyka upp..

Mossan1
16 november 2023 · 2 866 Inlägg

Jag har flera Ryobimaskiner och köpt dom flesta när Jula har haft sänkt pris.

Känns prisvärda. Inte bäst kanske, men bra värde per krona.

Jag har inte köpt någon superstark mutterknack och håller ändå på med egen skogstraktor ibland.  Känns som lågt värde per krona.

Lucif3r
16 november 2023 · 2 221 Inlägg

Mossan1 skrev:
Känns som lågt värde per krona.

Beror ju lite på hur man ser det. Behöver man den inte så är värdet såklart lågt, men när man väl står där och behöver det? ja då är det ovärdeligt smile

Själv väntar jag fortfarande på att RIW18C ska släppas.... Den har börjat så sakteligen att ploppa upp runtom i EU och övriga nordenländer, men sverige lyser med sin frånvaro........

Low
20 november 2023 · 3 317 Inlägg

Jesper328 skrev:
Jula brukar ju ha en drive på knackar när det börjar bli dags att skifta hjul.
Annars vet jag inte, verkar lite dåligt med reor på verktyg man faktist använder.

Säg till om du ser något på en RIWH18X-0. big_smile

Bauhaus har nu för 2500:-. Frågan är, vilka priser andra varuhus har då alla inte börjat?😅

Jesper328
20 november 2023 · 2 387 Inlägg

Low skrev:

Jesper328 skrev:
Jula brukar ju ha en drive på knackar när det börjar bli dags att skifta hjul.
Annars vet jag inte, verkar lite dåligt med reor på verktyg man faktist använder.

Säg till om du ser något på en RIWH18X-0. big_smile

Bauhaus har nu för 2500:-. Frågan är, vilka priser andra varuhus har då alla inte börjat?😅

Fan, 2000kr ex moms..
Får nog åka och hämta upp en nu när mitt sista Snap-On batteri packade ihop. lol
Har enbart en Ryobi ”400nm” att röra mig med just nu.

Tack!

Senast redigerat av Jesper328 (20 november 2023)

Up the RA
Low
20 november 2023 · 3 317 Inlägg

Jesper328 skrev:

Low skrev:

Jesper328 skrev:
Jula brukar ju ha en drive på knackar när det börjar bli dags att skifta hjul.
Annars vet jag inte, verkar lite dåligt med reor på verktyg man faktist använder.

Säg till om du ser något på en RIWH18X-0. big_smile

Bauhaus har nu för 2500:-. Frågan är, vilka priser andra varuhus har då alla inte börjat?😅

Fan, 2000kr ex moms..
Får nog åka och hämta upp en nu när mitt sista Snap-On batteri packade ihop. lol
Har enbart en Ryobi ”400nm” att röra mig med just nu.

Tack!

Mhm, skulle beställa nu på kvällen och slut i webbshoppen😅 fick bli en RYOBI RDG18C-0 ONE+ HP iaf hittills...

Lucif3r
21 november 2023 · 2 221 Inlägg

Low skrev:
fick bli en RYOBI RDG18C-0 ONE+ HP iaf hittills...

Den har jag, och den är fantastisk! Makalöst kraftfull och relativt snål på batteri(för att vara en slip).
Enda nackdelen är väl, likt många andra ryobi-verktyg, att batteriet kan vara ivägen i vissa scenarion. Ajuste, den medföljande nyckeln är komiskt liten också, men funkar iaf tongue
Kom dock ihåg att det är 2-stegs mantel på den, så du inte får för dig att börja banka på verkyget för att du tror att det fastnat wink

Low
21 november 2023 · 3 317 Inlägg

Lucif3r skrev:

Low skrev:
fick bli en RYOBI RDG18C-0 ONE+ HP iaf hittills...

Den har jag, och den är fantastisk! Makalöst kraftfull och relativt snål på batteri(för att vara en slip).
Enda nackdelen är väl, likt många andra ryobi-verktyg, att batteriet kan vara ivägen i vissa scenarion. Ajuste, den medföljande nyckeln är komiskt liten också, men funkar iaf tongue
Kom dock ihåg att det är 2-stegs mantel på den, så du inte får för dig att börja banka på verkyget för att du tror att det fastnat wink

Tack för tipset med manteln, såg också någon video på youtube om det. Kul att du gillar den, ser fram emot att få den!😁

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang