Ta av batteripoler på en Skoda 2018.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
13 december 2023 · 17 552 Inlägg

Jag är en smula tveksam. Har ärvt en Skoda Kodiaq TSI 180 4x4 -18. I stället för att rulla ut den några mil var 14:e dag så kan jag ta av en pol och låta den stå i 2 månader? Behöver inte bilen just nu. Den står i ett kallgarage där den kan stå tills vidare.

Eller får bilfan ett frispel om den är spänningslös så länge?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Jesper328
13 december 2023 · 2 387 Inlägg

Ja.
Det kommer troligen att bli lite julgran i bilen precis som i andra VAG-produkter när man bryter strömmen.

Brukar däremot inte vara jävligare än att ta sig över 20km/h för att det skall slockna, eller på sin höjd radera felkoder.

Up the RA
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
13 december 2023 · 17 552 Inlägg

Jesper328 skrev:
Ja.
Det kommer troligen att bli lite julgran i bilen precis som i andra VAG-produkter när man bryter strömmen.

Brukar däremot inte vara jävligare än att ta sig över 20km/h för att det skall slockna, eller på sin höjd radera felkoder.

Ja, VAG... Avgjorde saken. Tar dit min smartladdare -Ctek MX5- och låter den vara inkopplad. Tack!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
jaka54
13 december 2023 · 5 794 Inlägg

Har haft batteriet "borttaget" på min Audi TT från 2004 utan problem när jag på våren kopplat in det igen.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
13 december 2023 · 17 552 Inlägg

jaka54 skrev:
Har haft batteriet "borttaget" på min Audi TT från 2004 utan problem när jag på våren kopplat in det igen.

Tack Jaka men den har inte övervakning.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
torsen
14 december 2023 · 7 269 Inlägg

I ditt fall skulle jag köpa en batteriladdare hos LIDL för 189:- och ansluta på batteriet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang