Liten uppdatering.
Tyvärr har det blivit lite fördröjning med lackeringen.
Ärligt, jag vet inte vad som har hänt med den fördröjningen.
Vet att det är lite märkligt men jag lovar att berätta i detalje sedan när bilen är hemma igen.
Jag och Björn från camaroskroten har diskuterat bakaxlar och om min nuvarande 8.2 axel och lite annat.
Han tycker som jag att 8.2 inte är lämplig för Big block eller starkare motor osv.
Fler saker är dåliga på 8.2, inkl c-clips och den är inte den bästa kandidaten för big block.
Jag fick leta på annat håll och fick tips om Gibb performance i Sollebrunn som proffs inom bakaxlar.
Jag hade kontakt med honom i fredags.
Han sade att det fanns saker på lager hos honom som skulle funka för min bil.
Jag bestämde mig för att åka upp till Sollebrunn idag och kolla lite på bakaxlar.
Vi diskuterade om vilka som är bäst och och lite andra saker.
Han är OTROLIGT proffsig och vet precis vad som behövs.
Det var bra pris på den bakaxeln som föreslogs och som jag tycker var ok.
Tills slut valde jag en Moser 9” banjo med större hjullager på 80mm.
Den är anpassad för camaro 67-69 och har alla fästen som är GM. Så det är bara att skruva dit original bak bromsar (förutom lätt modifiering av dammskydd för trumman.
Den har rätt fäste för fler bladfjädrar just för camaro 68-69.
Drivaxel är mycket otroligt biffig, 31 splines, inga c-clips och ska klara av 800hk och liten bit över det.
Yoken är på 1350 som är mycket stark och klarar av mycket.
Jag köpte även ett hus, stöd och kullager sats för differential.
Nästa inköp är differential, utväxling och kardan med 1350.
Jag valde att köpa dem i lösa och ska montera själv.
Det ska blir kul att köra med bra bakaxel än att oroa sig över klen bakaxlen 8.2 med knutkors 1310.
-----------Fortsättning följer--------------