Opel Manta GSI vs Ford Sierra XR4i

Xaben
22 juli 2007 · 213 Inlägg

darkdog8 skrev:
Synd =/
Vet ni nånstans där man kan köpa lamelldiffade bakaxlar till dessa bilar? Tror inte enem.se har det?

du får helt enkelt ta från en Manta gsi tongue

Necrodamus
22 juli 2007 · 220 Inlägg

Ascona B finns visst med lamell diffad bakaxel, men endast på GT/E, och dom är rätt sällsynta.. En GT/E hade lamelldiff, 2 liters motor med insprut samt sportigare inredning.

Jag hade köpt en Manta B Gsi, handlat en 2,4 från en Omega a som har 125hk orginal. Monterat en trimkam i den och sen har du en oerhört kul bil som kör ifrån XR4i utan problem.. Forden är bara överskattad, drar massa bensin och framförallt massa olja eftersom ventiltätningar/kolvringar brukar vara slut vilket är ett vida känt fenomen med ford..

Opel Vectra B "Irmscher I500" (1998)
Volvo V40 (2003)
BMW 540ia "Wee Eight" (1994)
klinder ...
22 juli 2007 · 227 Inlägg

darkdog8 skrev:
Synd =/
Vet ni nånstans där man kan köpa lamelldiffade bakaxlar till dessa bilar? Tror inte enem.se har det?

Går ju plocka från vilken manta B som helst om man hittar någon på nån skrot smile

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
darkdog8
22 juli 2007 · 183 Inlägg

Passar den rakt på då?

Xaben
22 juli 2007 · 213 Inlägg

Necrodamus skrev:
Ascona B finns visst med lamell diffad bakaxel, men endast på GT/E, och dom är rätt sällsynta.. En GT/E hade lamelldiff, 2 liters motor med insprut samt sportigare inredning.

so sorry mannen viste jag inte hmm

JPalm
22 juli 2007 · 338 Inlägg

Jag har åkt min manta i 1½ år nu. orginal motorn kan kännas lite trött nu när jag har börjat ändra mina intressen för lite högre farter men det är klart den roligaste bilen jag kan komma på. Går och funderar på vad man skulle kunna byta till eller om jag ska slänga i en roligare motor i min istället. Styrningen är inga problem alls tycker jag. Händer ibland när man är och driftar och har sig att det kan bli lite tungt men det är nån enstaka gång bara. Min drar mellan 1 - 1.3 bortsätt från en kväll på flyge för då kan det dra iväg lite mer. men har nog aldrig fått den över 2 även om jag hade stått på en enda lång börn big_smile
Funderar på att köpa på mig en till manta nu jag och börja bygga om med b230et eller nått annat kul i big_smile Men som sagt. bara tankar än så länge tongue

Nissan 200sx S13
darkdog8
24 juli 2007 · 183 Inlägg

Låter bra, ska se om jag kanske ska ta o kolla på en trots allt. Verkar vara en kul bil, och om den inte är särskilt trög pga servon så finns det väl inget annat jag har att klaga på smile

JPalm
24 juli 2007 · 338 Inlägg

Nej, verkligen inte big_smile Det enda är väll rosten som börjar äta på dom. sparklådor och skärmkanter ska du slänga ett öga på ;P Ett tips bara ! haha... Sen är dom ju mkt fränare också än forden med! Eller ja, det kan jag ju inte säga att alla tycker men jag håller för det iaf tongue

Menar inget illa mot forden nu men så tycker jag iaf roll

Nissan 200sx S13
darkdog8
24 juli 2007 · 183 Inlägg

Men vad kan en Manta GSI Exclusive -88 vara värd då?
Tänk er att den är i bra skick, har gått typ 15000 mil osv.

JPalm
25 juli 2007 · 338 Inlägg

Det är nog inte allt för många av dom som inte gått längre men om dom är hyfsat fräscha så mellan 15 - 20 hamnar dom flesta men då ska det inte vara några ris högar. kika på blocket så ser du vad som finns tongue Kan alltid få köpa min om du vill big_smile hehe ...

Nissan 200sx S13
darkdog8
27 juli 2007 · 183 Inlägg

hmm 15-20000 ok

Ska den kosta mer så får den alltså vara i absolut toppskick?

JPalm
27 juli 2007 · 338 Inlägg

Det tycker jag och gärna ett par fina fälgar på det :DMin åker ut för 17 den ungefär tror jag men då kanske det går att diskutera det lite för rosten har trängt igenom i skärmkanten bak på ena sidan iaf. Sen var jag i diket med den i vintras och knölade fram skärmen lite som jag inte gjort nått åt mer än att rätat skapligt. är lite lack släpp och så men i övrigt fin smile haha !

Nissan 200sx S13
gemini78 Jägermeister
27 juli 2007 · 909 Inlägg

Klart det är en manta du ska köpa, köpte mig en jag med för ett par dagar sen.
Ska bli kul att ha nått projekt att jobba på.

Dom flesta är tyvär väldigt rostiga, fast är väl inget konstigt om en gammal opel rostar.

Var och provkörde bilen lite idag trotts att den inte varit besiktad och varit avställd i 6 år nu och inte kommer jag ihåg att dom gick så fint och brett i bredställ i en rondell, riktigt kul med heldiffad bakaxel!smile

Fattigmans ferrari säger jag bara.=P

En gång är ingen gång...
JPalm
27 juli 2007 · 338 Inlägg

Helt klart big_smile Har lite ångest nu om jag verkligen ska kunna sälja den ! Sugen på att fixa upp den ordentligt med en turbo snurra från en volvo och smaska på brembo bromsar runt om eller nått och typa om big_smile Sen tok trimma skiten big_smile Är ordentligt sugen iaf tongue

Nissan 200sx S13
darkdog8
30 juli 2007 · 183 Inlägg

..

Senast redigerat av darkdog8 (30 juli 2007)

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
30 juli 2007 · 5 753 Inlägg

vet inte riktigt jag, jag är sierra nörd men en manta är ju riktigt grym och tuff också smile


roliga bilar båda två men XR4I är väll coupe modellen och då måste jag säga att mantan är snyggare smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang