15 december 2006
Trådstartare
Ja se bilar... skulle vilja kunna flyga!
Givarna är bytta, samma fel kvarstår. Verkstaden kliar huvudet o taxametern går. Hu.
Min underbara kärra står där som ett äkta amerikanskt fullblod och verkar nervöst...
Har hjärnsläpp och spånar om det ändå (!) är startspärren som spökar.
Mannen i familjen har hållt på det hela tiden (men jag har inte hittat någon handfast logik)
men jag tror att vi ska gå på det (mannen har rätt, javisst, jag är inte feminist om någon trodde det, lutar mer åt fullblodskvinna om jag ska ha någon titel alls, kvinna räcker dock gott, efter att ha fött fem barn, tycker jag ;-))
Visst är det typiskt att bilar krånglar när man behöver dem...
- - -
Har under fredagen gått in i bilen och provat (då ingen såg mig) att slå på bilens tändning och fick faktiskt fram följande : med reservation för fel för barn nr 4 ropade på mig hela tiden...
12 54 55 är den rätta raden för dagen
- - - - -
Eftersom jag inte är född i farstun, hittade jag en felkodlista för JEEP, gissar att den inte är alltför långt från Voyagerns felkodlista.
12 Problem med batterianslutningen. Direktinmatningen från batteriet till PCM har varit avbruten någon gång under de senaste 50 tändningsnyckelcyklerna.
54 Ingen sensorsignal för kamaxelläge från fördelaren. Problem med fördelarens synkroniseringskrets.
55 Avslutning av visning av felkoder på Check Engine-lampan. Detta är en "Slut-på-meddelanden"–kod.
PCM står för styrboxen, hujeda. Eller ?!?
Senast redigerat av bilmuppen (15 december 2006)