Så nu har man äntligen efter att ha drömt i flera år startat ett bilprojekt.
Jag har en liten golf 87 som jag och en kompis skall rusta upp och besiktiga och sen modda.
Vi har en del idéer och den som verkar mest genomarbetad är att göra en pickup rallykärra av den.
Jag vill sätta ett ganska så muskelbilsinspirerat projekt men vi får se hur det blir när den är upprustad.
dag 1:
Här har vi äntligen flyttat den till min kompis där vi har ett garage.
Vi var lite av en trafikfara när vi knappt såg ut genom rutan (att få den bytt är prio ett)
Nu är den inne i garaget och problemet med det urladdade batteriet löses snabbt.
Nu har vi rensat ur bilen på allt äkligt skräp som låg inne i den, massor av tidningar och skumma saker usch!
Jag är i full färd med att damsuga igenom hela bilen... det behövdes.
Dag 2:
Vi tar oss på att ta en titt på motorn...
Vi bytte omedelbart tändstiften med lite trasslande, de var inte lättåtkomliga.
Bort med all trasig plast!
En del smuts behöve vi "hyvla" bort...
Dag 3:
Nu har vi tagit bort den stora plastmojängen innehållande luftfilter och sånt. det skall bytas.
Vi fick den inte ren med bara vatten och bilschampoo det krävdes att den skulle dränkas i WD-40 för att få bort den smutsen smutsen, tillockmed det vita på framskärmen är väck!!!
Dag 4:
Nu har vi rensat hela bilen på all onödig vikt, baksätena och dess säkerhetsbälten är borta, även högtalare, reservhjul, golvmattor, plastpaneler och diverse grejer.
Även ratten är borta för att bytas mot en ny.
Sådär, det var för det jag hade för idag.
Vad tror ni? Kan det bli något?
Kom gärna med tips och råd om ni har något, det är ett ganska så öppet projekt så ös på bara