3869
Sök

klotter på grannens bil...

539 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
Jaha... går till parkeringen i morse och ser grannens bil målad... yikes känner inte grannen personligen men jag börjar undra allt mer, vad händer med dagens ungdomar?

Har precis läst en tråd att några ungdomar kastade ägg på en bil som finns här på garaget...

Jag vet det finns massa trådar om sånt, jag vill inte starta nån diskussion utan ville bara skriva av mig...smile

http://img221.imageshack.us/img221/4268/dsc00044hk3.jpg

2 123 Inlägg
31 oktober 2007
Och hur vet du att det är ungdomar ?
Snacka om att dra en konkret slutsats, kanske var ett gammalt fyllo ?
En 25åring som gillar att klottra och får en kick varje gång ?
Kanske var Björn borg ?
Nej du, tänk dig för innan du säger nåt.
Att tala innan man tänkt är som att torka sig i röven innan man skitit.

Körv
3 535 Inlägg
31 oktober 2007
Jävla idioter.. Finns några moppe-snorungar som bor mittemot mig. Är rädd för att dom ska pysa ut luften en dag. Eller repa sidan.. Typiskt ungdomsgrejer liksom..

*suck*

Truckdriving Man

Körv
3 535 Inlägg
31 oktober 2007
Fredrik.Gustavsson skrev:
Och hur vet du att det är ungdomar ?
Snacka om att dra en konkret slutsats, kanske var ett gammalt fyllo ?
En 25åring som gillar att klottra och får en kick varje gång ?
Kanske var Björn borg ?
Nej du, tänk dig för innan du säger nåt.
Att tala innan man tänkt är som att torka sig i röven innan man skitit.

Du har en poäng där. Men jag tror inte trådskaparen menade att dra alla över en kam.

Truckdriving Man

Vw-mekare
15 Inlägg
31 oktober 2007
asså alla är inte så..
jag har aldrig klottrat eller förstört något på det viset och dom flesta jag känner har inte heller gjort det!!
Skärpning för f*n!

Jetta 1989 :)

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
31 oktober 2007
Ja själv är 16 å ser då fan inget nöja i att förstöra andra ägodelar. Vet själv va jävla förbannad man blir. Så var inte så säker på att de är ungdomar

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

Maskinförare
1 163 Inlägg
31 oktober 2007
Självfallet att det är ungdomar.. det är väl ingenting att disskutera. big_smile

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Lada-missbrukare
566 Inlägg
31 oktober 2007
Att de ABSOLUT e ungdomar ska man inte säjja.. Men man kan ju naturligtvis rent teoretiskt ANTA att de e ungdomar som ligger bakom sånt.. Finns ju ju faktiskt en hel del urkorkade folkgrupper som finner tillfredsställelse i att förstöra andras egendomar utan någon som helst orsak.
Men som sagt kan det ju röra sejj om vem som helst.. skittråkigt iaf när sånt händer.. blir lika arg varje gång ja hör om nått sånt..

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

410 Inlägg
31 oktober 2007
kan ju vara någon dement gamling som rymt från ett ålderdomshem (ironi) det är klart det var en ungdom. Tycker att vi ungdomar ska ta det lite lungt och skita i att folk skyller på ungdomar när det handlar om klotter. För jag menar det är helt självklart att det var ung antagligen man som gjorde det. Det är precis som när man läser någon rubrik om en våldtäkt absolut första bilden av gärningsmannen/männen är just att det är en man och offret en kvinna samma sak med klotter första tanken som slår en och oftast sant också tyvär.

410 Inlägg
31 oktober 2007
Garic skrev:
Jaha... går till parkeringen i morse och ser grannens bil målad... yikes känner inte grannen personligen men jag börjar undra allt mer, vad händer med dagens ungdomar?

Har precis läst en tråd att några ungdomar kastade ägg på en bil som finns här på garaget...

Jag vet det finns massa trådar om sånt, jag vill inte starta nån diskussion utan ville bara skriva av mig...smile

http://img221.imageshack.us/img221/4268/dsc00044hk3.jpg

men var bilen parkerad ute på gatan? brukar ju oftast vara så att man ser helsunkinga bilar nerklottrade inte så pass nya bilar. O oftast inte bilar som är parkerade i bostadsområden bland andra bilar. Jäkligt tråkigt i varje fall.

320 Inlägg
31 oktober 2007
celica-freddan menar juh att det är  Gamla fyllon som "tägar" ner våra t-banor osv xD.

...allt handlar om föräldrarna & uppfostran gott folk wink skaffa för fan inte barn.

2 123 Inlägg
31 oktober 2007
Errol skrev:
celica-freddan menar juh att det är  Gamla fyllon som "tägar" ner våra t-banor osv xD.

...allt handlar om föräldrarna & uppfostran gott folk wink skaffa för fan inte barn.

Nej det menar jag verkligen inte, men klotter bland ungdomar har dött ut på 2000talet, var mer inne på 90talet så jag tror nog att det är nån småkriminel 20-25åring som gjort det.
Ungdom för mig är 13-18år.
Vissa saker jag skrev var ironi men det kanske inte var så svårt att förstå ? Tog ju trots allt bara upp Björn Borg också wink

a.k.a aLan.
281 Inlägg
1 november 2007
Ahlbergtim skrev:
asså alla är inte så..
jag har aldrig klottrat eller förstört något på det viset och dom flesta jag känner har inte heller gjort det!!
Skärpning för f*n!

ånej nån snackade skit om mig på internet.. shit ta det inte så allvarligt. jag är bara 18 jag med.. men jag tar väl inte illa upp för det.. majoriteten är ju ungdomar som håller på med sånt här..

over and out.

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
1 november 2007
Jag tror att det är såhär att ingen (kanske någon enstaka dum fan) som är medlem här på garaget klottrar på bilar eller dylikt. Hur gammal man än är.

Men sedan finns det ju dem som inte äger någon bil och inte inser hur mycket man kan tycka om en bil ful som snygg. Och det är dem rackarna som springer runt och klottrar.

Och ja, första tanken är ju ungdomar... Tyvärr.

I do it my way

221 Inlägg
1 november 2007
ja e 16 o håller inte på med sånt skit !

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
1 november 2007
..  om nån hade kastat ägg påren går ju de o ta bort! .. detta är förstörelese som kostar en hel del..  undrar om snorungarna fattar sånt när de håller på..   och visst fan är det snorungar..

chansen att det är ett fyllo som fått tag på en sprayburk, och gått en estetisk utbildning .. samt är nykter vid tillfället då brottet begås tror jag knappast på..

det är ungdomar helt klart!.. antagligen sånna i 14-17 år .. ni som säger annat: hur tänker ni? javisst man kan inte vara 100% säker... men 99,9% på att det är ungdomar!

eller kanske är det tant britta (80år) som av nån konstig anledning går ut på natten o sprayar..?  samt hon sprayar olika märken och ord som alla gamlingar fattar.. men inte ungdomar....  jesus.... tänk!
Senast redigerat av richardoo290 (1 november 2007)

Meister
6 763 Inlägg
1 november 2007
Fredrik.Gustavsson skrev:
Errol skrev:

Nej det menar jag verkligen inte, men klotter bland ungdomar har dött ut på 2000talet, var mer inne på 90talet så jag tror nog att det är nån småkriminel 20-25åring som gjort det.
Ungdom för mig är 13-18år.
Vissa saker jag skrev var ironi men det kanske inte var så svårt att förstå ? Tog ju trots allt bara upp Björn Borg också wink

Jag tror precis som du. Iaf de som är "organiserade" eller vad man ska säga. I örebro hade vi "CHS" eller va fan de skrev. Jag tror att de åkte dit för ett tag sen och de va över 20

mercedes_driver
1 november 2007
Tror inte fyllon tänker med röva hela tiden. De lägger nog inte ut pengar på att köpa en sprayburk med färg för att klottra, de köper juh något starkt som de kan dricka. wink

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
2 november 2007
mercedes_driver skrev:
Tror inte fyllon tänker med röva hela tiden. De lägger nog inte ut pengar på att köpa en sprayburk med färg för att klottra, de köper juh något starkt som de kan dricka. wink

precis va ja mena på, hmm

Sök