760 turbo (B230ET) Tänder inte..

lurifaxx
20 november 2007 · 23 Inlägg

Ska försöka förklara mitt problem på ett hyffsat kortfattat sätt:

Innan Bilen började gå lite ryckigt en stund för att senare helt plötsligt kunna dö vid låga varv. Jag bytte tändstift men utan resultat. Därefter börjar den gå sämre och sämre mer ryckigt. Och vid tomgång växlar den mellan 500-1500 varv. Vi kommer fram till att den bara går på 3 cylindrar (kan varit fel).

Efter Byter batteri, och köper nya tändkablar. Kommer hem och stoppar i de nya tändkablarna och försöker starta, resultat: Bilen tänder inte alls längre (startmotorn går som vanligt), ibland kan 1 cylinder gå igång men dör igen efter 1 sekund. Tar ut tändstiften och kollar på de och ser att de är sotiga och en aning blöta.

Något som kan vara värt att säga är att de gamla tändstiften var i bra kondition fortfarande när jag bytte och inte alls sotiga eller blöta.


MVH lurifaxx!

turbotony
20 november 2007 · 19 Inlägg

Pröva å byt tänspolen, finns mycket som kan spöka, men då kan man utesluta den iaf,,Lycka till..

lurifaxx
20 november 2007 · 23 Inlägg

turbotony skrev:
Pröva å byt tänspolen, finns mycket som kan spöka, men då kan man utesluta den iaf,,Lycka till..

Tänkte lite i de banorna också.. Men ska göra ett test på torsdag och se om de kommer in tjuvluft i insuget.. Så väntar med spolen fram tills dess.

wimhed
20 november 2007 · 510 Inlägg

lurifaxx skrev:

turbotony skrev:
Pröva å byt tänspolen, finns mycket som kan spöka, men då kan man utesluta den iaf,,Lycka till..

Tänkte lite i de banorna också.. Men ska göra ett test på torsdag och se om de kommer in tjuvluft i insuget.. Så väntar med spolen fram tills dess.

Gör det vanliga .. Kolla om du har gnista .. Kolla om soppapumpen/pumparna går .. Gör dom det och du har gnista så är det ju något annat smile

Opel Vivaro (2011)
Ford F100 (1953)
turboforssen Telge Drifting Team
20 november 2007 · 5 398 Inlägg

svänghjulsgivarn

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
760turbo
21 november 2007 · 220 Inlägg

säger det samma som turboforssen, hade samma problem på min 760 turbo

leo_m83
21 november 2007 ·

tänspole
tändsförstärkaren
soppa pumpen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang