Hmm. skrev:
...är ett stort svin.
Har uppkörning på tisdag, så var ute och övningskörde med farsan. klockan är ca 17.30. Jag kör lugnt och sansat på grusvägen från Greyhound Park. Kommer så småningom fram till väjningslinjen till riksväg 41, landsväg. Tittar åt vänster, tittar åt höger, Ser att en bil kommer från höger i sitt körfält, men att det är fritt från trafik från vänster(sikt sträcka ca 200m), dvs i det körfältet jag skulle köra in på, jag kör in på riksväg 41 och tittar i backspegeln. fortfarande fritt från trafik. Jag gasar på och så småningom var det dags att peta in femte växeln vid ca 70km/h.
Samtidigt som jag lägger i femmans växel tittar jag upp i backspegeln, och vad får jag se? jo till min fasa ser jag en Porsche Cayman komma i EXTREMT hög fart, och var ca 50 meter ifrån mig. Jag rycker i ratten och väjer ut till vägrenen så däcken skrek. samma ögonblick som jag väjer tillbaka för att inte köra ut i diket blåser han förbi som en JAS. Någon sekund senare ser jag honom inte mer.
Han körde inte om heller, utan höll väl till vänster, på grund av mötande, väldigt nära mig. Alltså hade det varit ett extremt farligt läge om jag inte upptäckt honom. Hade varit skönare om jag upptäckte honom tidigare dock.
Det var max 3 sekunder mellan båda "backspegeltittningarna". Jag låg i ca 80 när han körde förbi mig. och efter kanske 3 sekunder så var han helt osynlig för mig. Så, hur fort kan han ha kört? 250+? jag vet inte. Det jag vet att en EXTREM whip-lash skada till mig och min far hade vart oundviklig, om vi ens överlevt.
När jag skulle köra hemåt åkte jag förbi knalleland och såg att det var en träff där. Antar att han var sen till träffen, och hade LITE bråttom.
Jag tror att det var en Cayman. inte helt hundra dock.
Till föraren av porschen: Om du ser detta vill jag bara tacka dig för du gjorde min dag(hade inte klarat mig utan det), inte nog med att du bara riskerade våra liv, så riskerade du även andra liv på den vägen, för det var nog inte bara jag som såg din färd. tack så mycket, ditt jävla as.