3343
Sök

Misshandel, Våld, Skottlossningar - Värre blir det!

Avstängd
914 Inlägg
31 augusti 2008
Pikey skrev:
Maffia = hemlig organiserad, kriminell verksamhet

http://sv.wikipedia.org/wiki/Maffia

Saab900Racing: Det finns maffia i Sverige, dock kanske du inte hört talas om det då du bor aslångt upp i landet.
Vad jag vet finns det en del organiserade gäng med olika ändamål, det vet man efter varit i kontakt med dem.

Var finns maffian? Vad heter dom? Och vrf har jag aldrig hört talas om dom? Jag har hört talas om Jugoslaviska, italienska, amerikanska och ryska maffian. Jag har aldrig bott i något av dom länderna, men jag har hört talas om dom iaf. Men någon svensk "maffia" har jag inte hört talas om? Okej, kriminella gäng vet jag att det finns hur många som helst, b.la i närheten där jag bor. Men det är skillnad på gäng och maffia.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
31 augusti 2008
KimVsWorld skrev:
varför kan vi inte ändra asyllagen till: Ja, du får komma in i landet men då får du bo uppe i Lappland!

Det är tal på att man i ett lagförslag skall kunna tvinga invandrade att flytta dit de anvisas och ej dit de själva vill (till släktingar eller folk som pratar deras språk osv).
Det vore bra att få igång en ordentlig form av integrering.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

DFFL
9 020 Inlägg
31 augusti 2008
Saab900Racing skrev:
Var finns maffian? Vad heter dom? Och vrf har jag aldrig hört talas om dom? Jag har hört talas om Jugoslaviska, italienska, amerikanska och ryska maffian. Jag har aldrig bott i något av dom länderna, men jag har hört talas om dom iaf. Men någon svensk "maffia" har jag inte hört talas om? Okej, kriminella gäng vet jag att det finns hur många som helst, b.la i närheten där jag bor. Men det är skillnad på gäng och maffia.

Du vet uppenbarligen inte ett skit, tycker inte du ska uttala dig om det då.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 082 Inlägg
31 augusti 2008
Saab900Racing skrev:
Pikey skrev:

Saab900Racing: Det finns maffia i Sverige, dock kanske du inte hört talas om det då du bor aslångt upp i landet.
Vad jag vet finns det en del organiserade gäng med olika ändamål, det vet man efter varit i kontakt med dem.

Det finns kriminella gäng som använder sig av maffialiknande metoder. Spelar det roll om de går under "maffia" eller "gäng", då deras huvudsakliga syfte är det samma och metoderna de använder sig av är identiska?

Avstängd
914 Inlägg
31 augusti 2008
FireTraXX skrev:
Saab900Racing skrev:

Förklara du då, som vet?

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

Avstängd
367 Inlägg
31 augusti 2008
Riktig Mafia har stor nätverk
många poliser och mäktiga män på sin sida inom högsta hönsen osv

Det är män i kostym och gott om pengar

Det är inga Ghetto pojkar som spelar gangstas

Sånt har vi inte i sverige . Men i Ryssland mm

http://img253.imageshack.us/img253/6600/331331176809131ou3.jpg

MVH Beyond

719 Inlägg
31 augusti 2008
Som en annan skrev betyder ordet Maffia = hemlig organiserad, kriminell verksamhet.

Ska vi ta två som exempel. Hells Angels och Bandidos är dom som är störst i Sverige och vet va dom gör håller sig relativt osynliga. Dom visar sig bara i positiva sammanhang.

Saab900Racing: Läs boken Svenska Maffia om du vill veta mer.

Sen ang rosengårds klippet: Helt sjukt! att man ska känna sig osäker som sjukvårdare/Brandman var väl just därför dom uppmärksamma det i USA.

live free, die young.

Avstängd
367 Inlägg
31 augusti 2008
Scratch skrev:
Som en annan skrev betyder ordet Maffia = hemlig organiserad, kriminell verksamhet.

Ska vi ta två som exempel. Hells Angels och Bandidos är dom som är störst i Sverige och vet va dom gör håller sig relativt osynliga. Dom visar sig bara i positiva sammanhang.

Saab900Racing: Läs boken Svenska Maffia om du vill veta mer.

Sen ang rosengårds klippet: Helt sjukt! att man ska känna sig osäker som sjukvårdare/Brandman var väl just därför dom uppmärksamma det i USA.

kan du fatta att det sker i sverige? det där huligan grejjen som är i Rosengård
I vårt lilla föredetta fina land

MVH Beyond

2 283 Inlägg
31 augusti 2008
Saab900Racing skrev:
FireTraXX skrev:
Saab900Racing skrev:

Förklara du då, som vet?

Förklara skillnaden mellan Maffia och gäng!

R.I.P. Michael Jackson!

Meister
6 763 Inlägg
31 augusti 2008
Saab900Racing skrev:
Pikey skrev:

Uppsalamaffian? Den kanske inte finns kvar men ändå. Gammla ledaren tjock-steffe kvaddade ju en Enzo. Han hade två stycken. Stulna? Knappast tongue

Evolution Garage
1 299 Inlägg
31 augusti 2008
blacken skrev:
Rushman skrev:
Sverige är på tok för mesigt i alla avseenden, och polisen med sina begränsade behörigheter och tafatta ingrepp (stanna moppepojkar) har, i alla fall jag inget som helst förtroende för. När/om dom "tuffa killarna" blir ett hot mot mig kommer jag sitta med älgstudsaren och lämna polisen utanför...

Tro mig en del av dom "tuffa" snubbarna vill du inte träffa eller möta, ens om du har en knallpåk..

Vill helst slippa dom tuffa killarna... men om jag någonsin råkar ut för en riktigt läskig situation (liv eller död) så vänder jag mig då inte till polisen.

Sky´s the limit...

Avstängd
367 Inlägg
31 augusti 2008
nog om tuffa killar och allt , nu får det va bil snack för min del smile lycka till med denna tråd smile

MVH Beyond

Gödseldräng
4 529 Inlägg
31 augusti 2008
Bandidos ser man rätt ofta här jag bor
liten skitby med 5000 invånare
har lokal å hela köret några mil härifrån
jävlas man inte med dom är dom faktiskt riktigt trevliga big_smile

1 082 Inlägg
31 augusti 2008
Team-Adolfsson skrev:

Det är just det som är grejen!
Man jävlas inte med dem eftersom det kommer gå riktigt illa då.
Å andra sidan, om man blir för "tillmötesgående" med dessa så sitter man plötsligt i klistret med tjänster och gentjänster... Inte heller bra och kan sluta minst lika illa!
Man skall komma ihåg att Bandidos är knappt hälften så pass välorganiserade som HA.
Där finns det en helt annan typ av organisering med presidenter på höga höjder och vad man kan likna vid "lakejer" i botten. Man är mer slipade i sin verksamhet och har bättre koll på sina medlemmar än Bandidos som tar in lite mer "ostabila" människor (om man nu kan tala om mer stabila/mindre stabila människor i dessa kretsar).

V70D5
199 Inlägg
31 augusti 2008
Sluta lägg era näsor i blöt och snacka inte om sådant här, ju mer det snackars ju högre status får folket..

Man lever bara en gång

1 082 Inlägg
1 september 2008
dyGGz skrev:
Sluta lägg era näsor i blöt och snacka inte om sådant här, ju mer det snackars ju högre status får folket..

Får fler kunskap om hur det verkligen fungerar, kan också fler förhoppningsvis hålla sig borta från det då de får nys om tänkbara konsekvenser. Vet man varför folk går in i det, kan man också jobba mer för att förhindra det - på alla plan. Dock finns det alltid en "klick" som drar sig åt dessa håll oavsett, vilket är problematiskt.
"De" får högre status om man "ger" dem det. Det gäller att dra ner verksamheten på jorden och se bortom status och identitet.

2 126 Inlägg
1 september 2008
Värst bland alla gängen skulle jag säga att den Jugoslaviska maffian är! Dom bangar inte för något samt att det är pga dom som det kommer in en massa handeldvapen till Sverige just nu!

Gödseldräng
4 529 Inlägg
1 september 2008
jonesono skrev:
Team-Adolfsson skrev:

Det är just det som är grejen!
Man jävlas inte med dem eftersom det kommer gå riktigt illa då.
Å andra sidan, om man blir för "tillmötesgående" med dessa så sitter man plötsligt i klistret med tjänster och gentjänster... Inte heller bra och kan sluta minst lika illa!
Man skall komma ihåg att Bandidos är knappt hälften så pass välorganiserade som HA.
Där finns det en helt annan typ av organisering med presidenter på höga höjder och vad man kan likna vid "lakejer" i botten. Man är mer slipade i sin verksamhet och har bättre koll på sina medlemmar än Bandidos som tar in lite mer "ostabila" människor (om man nu kan tala om mer stabila/mindre stabila människor i dessa kretsar).

sant till en viss del det dät
tjänster och gentjänster stämmer riktigt bra
känner några som "köpt" tjänster av bandidos
det är inte billigt men kan man betala för sig så fixar dom det mesta

Gödseldräng
4 529 Inlägg
1 september 2008
Big_JN skrev:
Värst bland alla gängen skulle jag säga att den Jugoslaviska maffian är! Dom bangar inte för något samt att det är pga dom som det kommer in en massa handeldvapen till Sverige just nu!

bandidos eller hells angels stället nog upp på vad du säger bara du betalar för dig så

Sök