3181
Sök

Hur j-vla långt får lapplisorna gå? (Nu får det fan va nog)

831 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
Var hos en kompis ikväll och till sin bostad har han tre stycken besöksparkeringar som kräver p-tillstånd. Jag parkerade som jag alltid gjort med mitt tillstånd väl synligt i rutan och gick där ifrån, klockan var då 21:00. På dessa tre parkeringar är det 48 timmar man får stå med p-tillstånd.

Hur som helst, när jag kommer ut kl 00:30 så ser jag en lapp på rutan och tänker "inte fan kan det väl vara en p-bot? Det måste vara någon reklam av något slag?". Nej tro det eller ej, det är en botjävel. Jag har blivit lappad trots att bilen står där enligt alla regler och normer.

På boten stod det "P-tillstånd saknas". Och kryssrutan "Foto taget" var ikryssat. Det fotot skulle jag bra gärna vilja se. Jag fotade förövrigt själv min ruta med boten och p-tillståndet och höll på ett bra tag där innan jag ringde till dess PARKIAS jour. Givetvis kunde inte denna jouren ha hand om sånna här fall utan man fick ringa mån-fre med invändningar. Man kunde bara ange felparkerade bilar, vilket jag också gjorde ihopp om att någon jävla lapplisa skulle dyka upp på den parkeringen jag stod igen. Jag ringde och sa att det stod en bil på diagonalen över två parkeringar.

"-Jaha ja nej så ska det inte vara, vi skickar ut en bil". Sagt och gjort en bil var där inom 15 min. Kanon tänkte jag, nu kan jag fråga hur i ... dom kunnat sätta en bot på min bil trots att den står där helt "lagligt". En gubbe, jävligt tappad/mongo kliver ur halvt ur bilen och jag går fram bakom husknuten och frågar om det är han som lappat min bil. "Nej det är inte jag" säger han och ser livrädd och står frusen som en isbit. Han hoppar in i bilen då jag går emot honom han låser bilen, startar och bränner iväg. Jag kan förstå att han blir rädd då platsen jag är på inte kanske är den trevligaste i staden.

Hur som helst på måndag ska jag ringa till dom där jävla rikspuckona och gå dit till dom personligen. Just nu är jag så jävla förbannad och grymt irriterad. Polarn ska ringa till sin hyresvärd och höra efter hur jag kunde bli bötfälld trots att jag hade p-tillståndet. Och observera det var mycket väl synligt i rutan!

Hur jävla långt får dom här puckona gå? Nu lappar dom inte bara felparkerade bilar, utan även bilar som står enligt gällande regler. I värsta fall kommer jag dra det här till domstol, finns inte en chans i världen att jag har gjort något fel här. Vägrar bli urmjölkad på pengar av dessa jävla parkeringsbolag som bötfäller för att få mer provision i sin plånbok.

Parkeringsbolaget PARKIA i Uppsala kan dra åt fanders. Sen undrar jag vad det är för människor som jobbar där. Det verkar vara ett så IQ-befriat folk utan dess like! Vilket jävla skämt. Jag vet att man inte ska propagera för våld men nog fan rinner bägaren över och tanken slår en ju inte bara en eller två gånger! mad

Jag återkommer i ämnet.

EDIT: Kan man kräva ersättning för all tid och kostnader för mobilsamtal man lägger ut på sånt här jävla skit?
Senast redigerat av CrilleD (7 september 2008)

385 Inlägg
7 september 2008
Har dom provisionslön eller nåt? :S

831 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
Ja det betvivlar jag inte. Jag editerade mitt inlägg, hittade inte ordet men provision var det jag menade.

evilmaster skrev:
Har dom provisionslön eller nåt? :S

831 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
Sökte på Parkia som är ett KB. Läste kommentarer av artiklen i "Vi bilägare". Verkar vara ett riktigt skojföretag enligt flera. Där det stod det för att citera:

"Tjoho CP försökte kacka mig på näsan men jag hade bilder på felaktig skyltning och jag läste lagen för dom.
Skickade in överklagan men de har ännu inte hört av sig med den begärda ursäkten.
Tips till Uppsalabor parkeringsligisten PARKIA har inget inkasso för han vill ingen ha att göra med.
Hahahahahah där fick du uffe, nu kom saningen ut"

"Hej! Hur kan ett så oproffessionellt bevakningsföretag som PARKIA KB få vara kvar??? Personal ute på fältet är konflikträdda, drar så fort man ifrågarsätter boten. När man ringer PARKIA så är personen i den andra änden av luren hur oförskämd som helst. Sköter man ett bolag så?? Detta företag är inte branchanslutna men det kanske beror på att inom branchen finns regler som ska följas."

EDIT: Artikeln: http://vibilagare.oktavilla.se/zino.asp … leID=11717

518 Inlägg
7 september 2008
rätt uppenbart att personen som satt boten inte är utbildad rätt om allt stämmer som du skrivit , vilket jag inte tvivlar på alls för det finns ju ingen anledning att bli arg när man innerst inne vet att man gjort fel.

ring o fråga dom vad de håller på med , var bestämd men inte otrevlig för då brukar det bara bli pannkaka av allt.

Lycka till.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

831 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
Ja om det var samma som bötfällde min bil som kom där efteråt så var han nog inte utbildad någonstans för han var bokstavligen tappad bakom.

Och givetvis får jag nypa mig i armen och ta det proffisionellt annars blir det som du säger troligast pannkaka av allt.

Karl-Bertil skrev:
rätt uppenbart att personen som satt boten inte är utbildad rätt om allt stämmer som du skrivit , vilket jag inte tvivlar på alls för det finns ju ingen anledning att bli arg när man innerst inne vet att man gjort fel.

ring o fråga dom vad de håller på med , var bestämd men inte otrevlig för då brukar det bara bli pannkaka av allt.

Lycka till.

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
7 september 2008
grymt tråkigt att det händer. Ge dig inte..

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

831 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
Nej i det här fallet vägrar jag verkligen ge mig. Jag är är med 100% helt säker på att jag har rätt i den här frågan men sen att motvisa det mot fullständiga blåbär är ju ett jävla skämt! Jag tror dom kör med utmattningsmetoden som jag läste någonstans att folk till slut betalar för dom inte pallar hålla på eller för att dom inte vågar ta det till domstol då dom kanske skulle torska på det och få betala domstolsavgifterna. Men parkeringsbolagen aka skojfirmorna kan ju inte få hålla på hur som helst och alltid lyckas damit!

roxe skrev:
grymt tråkigt att det händer. Ge dig inte..

Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
7 september 2008
Jag är från Uppsala och har fått några konstiga botar av Parkia där big_smile

Men jag orkade inte bråka tyvärr.
Men stå på dig !

jag kommer göra det nästa gång jag får en bot som är felaktig.

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

SQ
1 343 Inlägg
7 september 2008
stå på dig...

Ljudnörd!

+Uppfinnare+
643 Inlägg
7 september 2008
när vi var i Uppsala förra året och hälsade på släkten, så fanns det inga p-platser lediga på de bestämda parkeringsrutorna, så vi parkerade längs trottoaren å gick in och drack kaffe, en halvtimme senare gick vi ut och skulle flytta bilen, tro fan att vi hade fått en lapp i rutan då. dom är tydligen jävliga där uppe i Uppsala, men i ditt fall är det ju uppenbart, får man fråga hur mkt boten va på??

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 september 2008
upp med bilden...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

865 Inlägg
7 september 2008
Stå på dig=) samma sak i stan fast hrä bötfäller dom bilar för att dom vill hävda sig för att dom e så värdelösa

831 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
Aa det är tragiskt! Boten var på "bara" 350:- Pengarna är inga problem men det är principen. mad

Evil_90 skrev:
när vi var i Uppsala förra året och hälsade på släkten, så fanns det inga p-platser lediga på de bestämda parkeringsrutorna, så vi parkerade längs trottoaren å gick in och drack kaffe, en halvtimme senare gick vi ut och skulle flytta bilen, tro fan att vi hade fått en lapp i rutan då. dom är tydligen jävliga där uppe i Uppsala, men i ditt fall är det ju uppenbart, får man fråga hur mkt boten va på??

831 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
Denna bot var den bot som det inte fanns några som helst underlag till. En annan bot jag fick en gång det var när jag stod utanför mitt eget garage. Då blev jag lagom glad.

39 Inlägg
7 september 2008
Känns som om många företag sätter lappar på chans också.. - För att så få orkar bråka om hundralapparna..
Stå på dig!

1 688 Inlägg
7 september 2008
Hade ett liknande scenario. Biljettautomatern var trasig, ringde till bolaget som tog mitt reg.nr.
Morgonen efteråt så sitter där likt fan en bot på rutan.
Gick till polisen som ringde upp p-bolaget och boten revs, ibland funkar det bra. Ibland inte.

Men som någon annan skrev, upp med din bild!

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

831 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
Du ringde alltså till polisen också? Kanske borde jag göra det också? Att ringa till Parkias kundservice eller va fan det är känns ju helt värdelöst! Det enda möjliga är hyresvärden som får fixa med det där om jag ska gå fri känns det som.

Losgard skrev:
Hade ett liknande scenario. Biljettautomatern var trasig, ringde till bolaget som tog mitt reg.nr.
Gick till polisen som ringde upp p-bolaget och boten revs, ibland funkar det bra. Ibland inte.

1 688 Inlägg
7 september 2008
CrilleD skrev:
Du ringde alltså till polisen också? Kanske borde jag göra det också? Att ringa till Parkias kundservice eller va fan det är känns ju helt värdelöst! Det enda möjliga är hyresvärden som får fixa med det där om jag ska gå fri känns det som.

Losgard skrev:

Jag gick dit, så mycket enklare att än att sitta och lalla i telefonköer på linjer som är öppna tex 09.00-09.30.
Får lapplisor bota bilar som står överallt?

Jag har för mig att dom måste ha tillstånd för själva parkeringen för att få bötfälla en bil där.
Kolla med din kompis hyresvärd om han har givit dom något tillstånd.
Är inte helt säker på detta, men har för mig att det är så!

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

blacken
7 september 2008
Ännu djävligare är det när någon skitmupp står på en betalda parkering när man kommer hem. Och när man ringer till p-bolaget så kommer dom INTE och lappar den skitstöveln.
Det är bara en tidsfråga innan man blir lappad när man stannar för för rödljuset, eller släpper över några fotgängare vid övergångsstället.. mad

Sök