3087
Sök

köpte vit färg på biltema, trodde jag...

605 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
hej, var på biltem idag för o köpa vit färg

hittade en med vit kork, läste snabbt, de stod för färgprov se lock så de verkade bra
jag betalade o så

nu ikväll skulle ja prova nyansen så ja sprayade lite, de va ju helt genomskinligt typ, o läste sen, bättringsfärg

hur fan kan dom då skriva att den e vit hmm
Senast redigerat av sveaochedith (8 september 2008)

526 Inlägg
7 september 2008
Skakade du burken ordentligt innan du sprayade?

Smålänning
7 883 Inlägg
7 september 2008
1: Då får lägga fler lager.

2: Det är en universalfärg, så nyansen stämmer inte till 100% me bilens.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

4 506 Inlägg
7 september 2008
Om du hade varit ngt seriös så hade du kollat i deras listor
så hade du nog kunnat hitta din färgkod.

Du kan ju inte klaga på ett företag när du har gjort fel ffs.

http://tn3-1.deviantart.com/fs8/300W/i/2005/287/9/6/I_see_dumb_people_o_O_by_cool_slayer.jpg

Kan du andas kan du dö.

605 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
jag vet att jag gjorde fel, men hade tokbråttom

men bättringsfärg ska väll vara vit endån, ja jag har skakat, provade även att stå och pumpa ett tag, men var bara genomskinligt

16 197 Inlägg
7 september 2008
sveaochedith skrev:
jag vet att jag gjorde fel, men hade tokbråttom

men bättringsfärg ska väll vara vit endån, ja jag har skakat, provade även att stå och pumpa ett tag, men var bara genomskinligt

då e de ju klarlack du köpt.. ava står de i botten på burken??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

badboy for life
356 Inlägg
7 september 2008
som sagt låken ger en uppskatning om hur färgen ser ut men som någon sa du måste gå efter våra listor med färg koder efter som vi har säkert minst 5-10 olika vita nyanser av bättrings färger så den vita du fick behöver inte vara samma vita färg som din bil har

leva bör man ändå dör man

605 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
nej, dom har en annan lack som heter klarlack ju, men denna heter bättringsfärg

605 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
biltemaanstalld skrev:
som sagt låken ger en uppskatning om hur färgen ser ut men som någon sa du måste gå efter våra listor med färg koder efter som vi har säkert minst 5-10 olika vita nyanser av bättrings färger så den vita du fick behöver inte vara samma vita färg som din bil har

men den ska inte vara genomskinlig, så om man köper en svart kan man råka få en gråaktig

men det fanns bara denna sorten med vit kork

3 059 Inlägg
7 september 2008
sveaochedith skrev:
...men bättringsfärg ska väll vara vit endån, ja jag har skakat, provade även att stå och pumpa ett tag, men var bara genomskinligt

Ja har du en vit bil ska färgen ju vara vit men bättringsfärg kan vara mycket mer färger än bara vitt.

Det är inte biltema som har fel färg.. Det är ju du som gjort ett misstag som du själva skriver nånstans..
Så varför inte ändra topic till nått passande.
Du vill ha det till att dom harfel färg i sina burkar.. fast du bara klantat dig och just nu gått ut med det till allmänheten i en helt onödig tråd..

Du har ju köpt klarlack.

Ta ett par bilder o lägg upp på burken så kan folk läsa åt dig,.
Senast redigerat av Smajly (7 september 2008)

16 197 Inlägg
7 september 2008
men har du läst va som står under burken??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

605 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
ska ta bild imorrn så ni kan se att det står bättringsfärg
men det ska ju inte stå att locket är ett färgprov, då skulle ju locket vara genomskinligt

Diktator
968 Inlägg
8 september 2008
han är inte den första som köper färg som ska vara något som sen är något annat på biltema, köpte grå färg där när vi skulle rolla en polares amazon, den va helt vit tongue  blank vit istället för matt grå...

Filkörning?
852 Inlägg
8 september 2008
åk in till biltema och säg till dem att det blivit något fel med färgen. är du trevlig mot dem så är dem nog tillräckligt trevliga och fixar fram en vit färg åt dig smile

12 086 Inlägg
8 september 2008
Du får skylla dig själv när du köper färg på biltema tongue
Jag brukar förespråka Biltema men deras sprayfärg är absolut skit, kasta burken och köp meknomens vattenbaserade om du inte vill lacka med 2k.

911 Inlägg
8 september 2008
hallåå ! burken kostar typ 40 kr , lägg ner !

pic up the phone, wazzzaaa

Diktator
968 Inlägg
8 september 2008
Portal skrev:
åk in till biltema och säg till dem att det blivit något fel med färgen. är du trevlig mot dem så är dem nog tillräckligt trevliga och fixar fram en vit färg åt dig smile

någon som varit i sthlm och blivit bemött av en snäll människa där när man ska byta något? dom 4 gångerna jag varit där har dom  tittat snett som fan och jämrat sig över proceduren.. så man nästan inte vill byta grejerna för dom är så jävla jobbiga och ska klaga hela tiden på en. men nu är ju sthlmarna en egen "art" med egna lagar och regler kring uppförande inför andra, jag kanske gjorde fel? i linköping va dom iallafall skit trevliga

892 Inlägg
8 september 2008
Brandis skrev:
Portal skrev:

någon som varit i sthlm och blivit bemött av en snäll människa där när man ska byta något? dom 4 gångerna jag varit där har dom  tittat snett som fan och jämrat sig över proceduren.. så man nästan inte vill byta grejerna för dom är så jävla jobbiga och ska klaga hela tiden på en. men nu är ju sthlmarna en egen "art" med egna lagar och regler kring uppförande inför andra, jag kanske gjorde fel? i linköping va dom iallafall skit trevliga

Ja. Aldrig varit några problem.

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Bärs!
3 456 Inlägg
8 september 2008
zortep skrev:
hallåå ! burken kostar typ 40 kr , lägg ner !

Precis, orka jiddra runt på ett forum för att man tabbat sej? tongue
Senast redigerat av Aga_Diff (8 september 2008)

Garaget.org peakade 2008.

Renaultskadad
694 Inlägg
8 september 2008
Stäng Tråden !!!

Sök