4369
Sök

Dimljus till SAAB 9000cs

15 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
Jag vet att det finns en liknande tråd, men skulle vilja aätta in dimljus i min bil o den har inte dimljus från början. Det ska tydligen finnas kontakter dragna, men jag hittar inte dem. De ända jag hitta sitter ihop me varandra o jag tror inte dom har me dimljusen att göra.

4 299 Inlägg
8 september 2008
Bakom luckorna som ersätter själva lyktan så finns en kontakt per sida. I dom kontakterna är det rundstift, sitter för övrigt lock på dom för att de inte ska lägga sig skit där.

Sen e allt förberett me relä, säkring knappar o lyktor. Så de gäller bara o ha grejerna o montera på respektive position.

15 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
Har alla 9000cs kontakter dragna för montering av dimljus. För jag hittar inga, har en knapp i kupén för dimljus bak e det samma knapp till dimljusen i fram?

Saabvilde!
1 708 Inlägg
14 september 2008
Jack_Bauer skrev:
Har alla 9000cs kontakter dragna för montering av dimljus. För jag hittar inga, har en knapp i kupén för dimljus bak e det samma knapp till dimljusen i fram?

Nej det ska det inte va iaf, på min dimljusknapp (har med en 9000) står det EXTRA.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

15 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
E det svårt o sätta in kontakter o ytterligare en knapp?

Saabvilde!
1 708 Inlägg
14 september 2008
Jack_Bauer skrev:

Har du ingen knapp det står EXTRA på?

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

15 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
Nää den knappen till dimljuset bak står inget på, finns plats för en. Kan inte tänka me att det ska finnas en till nån annanstan varför sprida ut dem i så fall

4 299 Inlägg
14 september 2008
Larsson_Power skrev:
Jack_Bauer skrev:

Har du ingen knapp det står EXTRA på?

Den knappen får inte jag o funka på min bil, stiften stämmer inte överens me varandra.

De finns en knapp som ser nästan likadan ut som bakdimljusknappen. Skillnaden är att ljuset (läs sträcken) pekar mer neråt medans bakdimljuset pekar rakt bakåt.

15 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
Den knappen har jag inte hur svårt e det o sätta in o dra kontakter?

Sök