3924
Sök

Projekt Uppfräshning och tillsnyggning av Volvo 240

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
15 september 2008
Du kan ju stoppa in en diskant i hålet på varje dörr cool

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

77 Inlägg
15 september 2008
finns täckbrickor till hålen. satt iallafall såna i en 240 jag hade!

misstänkte att du skulle tappa fälgarna, för 5cm lät jävligt mycket! men då vet du det , att det inte funkar wink

fin i övrigt!

man lever bara en gång,så se till att ha så kul som möjligt!

601 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
rosengren1 skrev:
finns täckbrickor till hålen. satt iallafall såna i en 240 jag hade!

misstänkte att du skulle tappa fälgarna, för 5cm lät jävligt mycket! men då vet du det , att det inte funkar wink

fin i övrigt!

Ahaa okej får väl leta reda på nå sånna då smile inte CM utan MM tongue de vart liite för mycket, vart ungefär halva muttern med gängor neutral Men är huvet dumt så får bilen lida roll

2 788 Inlägg
16 september 2008
Riktigt snygg wink

040 RedLine
1 219 Inlägg
16 september 2008
Jävlar vilket projekt!!! Nästan exakt som mina planer för min 240:D Om du vill och pallar så adda: GT_Jacob@hotmail.com

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

Forummoderator
26 339 Inlägg
16 september 2008
Pedaal skrev:
AirOne skrev:
Ser ju toppenbra ut det där smile

Tackartackar smile Du råkar inte vilja sälja R-sport satsen du har på din motor? wink

Haha nehejdu då är ju inte min "unik" längre smile
Plus att den är ju reggad med det så..men tack för erbjudandet i alla fall.
Synd på skärmen förresten..dock tur det gick bra med fälgen smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

601 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
BrajjAxx skrev:
Jävlar vilket projekt!!! Nästan exakt som mina planer för min 240:D Om du vill och pallar så adda: GT_Jacob@hotmail.com

Härligt bara du sätter igång!! big_smile Har addat dig nu wink

601 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
AirOne skrev:
Pedaal skrev:
AirOne skrev:
Ser ju toppenbra ut det där smile

Tackartackar smile Du råkar inte vilja sälja R-sport satsen du har på din motor? wink

Haha nehejdu då är ju inte min "unik" längre smile
Plus att den är ju reggad med det så..men tack för erbjudandet i alla fall.
Synd på skärmen förresten..dock tur det gick bra med fälgen smile

Haha ne jag förstod nästan det wink Joo skärmen går ju att byta för billigare peng. Fälgen vet jag inte om de hade varit lika enkelt.. tongue

601 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
Ett tag sen jag uppdaterade nu. Men har inte hänt så mycket. Har monterat ihop mitt konsollen nu och beställt Volvo original mätare smile två stycken, volt och oljetryck. Har alla volvo original nu förutom Amperemätaren sad Är "host" biltema "host"... Någon som har en Volvo ampere mätare liggandes?? Sen så har jag beställt två stycken diodrör som skall has vid fötterna fram, kanske blir två till sen att ha till dom i baksätet så dom också ser sina fötter wink Framskärmen hämtas i helgen sedan lämnas den in på lackering så får se när den kommer på bilen. Min blixt på kameran har gått sönder också så måste hitta en annan att ta kort med, lite tråkigt med bara text tongue Jajja, dags att börja ta godnatt nu. Hejs!

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
25 september 2008
Pedaal skrev:
THEBADGUY skrev:
Snyggt som satan!smile

Tackartackar! Snygga fälgar du har på din 240 wink och i övrigt också cool

Man tackar big_smile. Kul att du gillar den! smile. Är avis på dina extra mätare sad

Allt för den där jävla hatten!

601 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Idag så kom mina efterlängtade två mätare big_smile Kopplade in Volten, måste vänta på min adapter innan jag kan montera oljetrycksmätaren men kommer ske snart big_smile Är Amperemätaren kvar nu sen är alla fem hålen fyllda tongue Är det någon som kan tänkas att sälja sin om ni har nån liggandes? Är nu klocka, utetemp, volt och oljetryck som jag har uppe på raden.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93720/473314_cgmbgl.jpg
smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93720/473318_vczm7r.jpg
smile

Sen så kom två stycken diodrör idag också, röda. Ska sättas vid fötterna på förar och passagerarsidan. Är det något ni hissar eller dissar? eller har ni andra förslag vars dom kan monteras snyggt? smile Kom med förslag smile

Beslutsångest.
322 Inlägg
29 september 2008
Hade neonrör under sätena på min 740. Blev riktig mysfaktor på kvällarna kan jag säga wink
Jag hissar för det!
Fint bygge måste jag lägga till.

2 252 Inlägg
29 september 2008
sååja patrik big_smile hehe joo diodrören kommer nog iaf jag fästa övanför pedalerna big_smile cool

601 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Larschon skrev:
Hade neonrör under sätena på min 740. Blev riktig mysfaktor på kvällarna kan jag säga wink
Jag hissar för det!
Fint bygge måste jag lägga till.

Kanske blir lite svagare sken då så man inte blir störd när man kör. inte monterat så vet inte exakt hur starkt det blir när det är mörkt smile Men tack för tipset big_smile

601 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Ingen direkt stor uppdatering men har monterat vintersulorna nu sad Så nu får sommarfälgarna ligga på sidan om ett tag.... Köpte en uppsättning Good Year Ultra Grip Extreme. Sen köpte jag röda vippknappar till diodrören vid fötterna. Monterat ena knappen bara än. Kommer nog i helgen att montera andra sidan.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93720/484236_j3gfei.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93720/484237_75iw4w.jpg
Tyvärr väldigt dåliga mörkerbilder sad måste hitta riktig kamera och ta kort med..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93720/484238_6r8q0c.jpg
Man ser då nåt lysa iallafall roll

601 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
Nuu har jag äntligen fått en framskärm lackad big_smile Hämtade ut den igår, så blir montering i helgen eller nu under nästa vecka. Är ju lov en vecka nu cool Här är resultatet. Sup och svälj trevlig helg!!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93720/488813_e40nq5.jpg
Är inte så stor skillnad som bilden säger. Är kameran som är kass

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93720/488814_dn92w6.jpg
Vart lite apelsinskal tongue Men nå duger den ändå fint. Blir nu att rubba och vaxa massor på andra delar på bilen så de blir någolunda lika kulör på skärm och övriga delar på bilen smile

2 252 Inlägg
24 oktober 2008
Rubba skärmen också så försviner lite av apelsin skalet smile

Försöker iaf
1 998 Inlägg
24 oktober 2008
BLir bra detta big_smile

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

2 788 Inlägg
24 oktober 2008
Kanon att du fick tag i en fin skärm och fick den lackerad wink Garagelackering elr vad rör det sig om? tongue Fungerar ju även att våtslipa + polera om du inte är nöjd med ytan smile

601 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Kanon att du fick tag i en fin skärm och fick den lackerad wink Garagelackering elr vad rör det sig om? tongue Fungerar ju även att våtslipa + polera om du inte är nöjd med ytan smile

Inge garagelackering. Lämnade till en som heter Tord här i Boden som skötte detta åt mig smile Ska prova att bara rubba och vaxa den noggrannt först tillsammans med hela bilen tongue annars får jag våtslipa hela skärmen tongue

Sök