3503
Sök

Projekt Uppfräshning och tillsnyggning av Volvo 240

601 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
ichibon skrev:
240 for president!

Nu ska vi inte ta i så vi spricker hära roll lol

601 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
Tjeenare igen! ett tag sen jag uppdatera hmm tyvärr. Jajja har inte hunnit göra så mycket alls i veckan. Monterat oljetrycksgivaren och kopplat in mätaren så den fungerar. 2,5 bar pekade mätaren på vid tomgång smile är väl ganska normalt? Ska till helgen försöka att få frontspoilern och snowcapen lackad och monterat. Sen är det att montera vingen som är på listan. Besiktning bokad nu. Är nästa onsdag 12/11 tongue Hoppas den går igenom bara! Håller tummarna smile Har börjat gå i säljartankar nu när bilen börjar bli klar... Är sugen på något annat att sätta händerna i.. Någon som är sugen? wink

44 Inlägg
3 november 2008
fräch !!!

601 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
Robinho7 skrev:
fräch !!!

Den börjar att bli det nu smile Var ett lik från början tongue

601 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
Jaa eftersom jag inte kommer åt bilen förrän till helgen så vart jag rastlös och satte mig ner och kollade igenom alla kvitton till bilen. Har inte räknat de som ligger i bilen än och har råkat kasta en del av bara farten. Men av de som jag har hemma hära så uppgår sommarens kvitton till otroliga 21188:- yikes Fattar inte själv hur summan kommit dit.. Har inte räknat dit fälgarna då (har inte kvitto på dom) och diverse annat som jag kastat kvittot till.. Kommer update till slutet på helgen om allt går som planerat! big_smile

Forummoderator
26 339 Inlägg
5 november 2008
Pedaal skrev:
Jaa eftersom jag inte kommer åt bilen förrän till helgen så vart jag rastlös och satte mig ner och kollade igenom alla kvitton till bilen. Har inte räknat de som ligger i bilen än och har råkat kasta en del av bara farten. Men av de som jag har hemma hära så uppgår sommarens kvitton till otroliga 21188:- yikes Fattar inte själv hur summan kommit dit.. Har inte räknat dit fälgarna då (har inte kvitto på dom) och diverse annat som jag kastat kvittot till.. Kommer update till slutet på helgen om allt går som planerat! big_smile

Det blir lätt så, utan att men ens tänker på det så rusar siffrorna iväg. Men då får man vara glad att det är en "billig" bil för det hade kunnat rusa iväg bra mycket mer om man haft ett annat märke tex smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

601 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
AirOne skrev:
Pedaal skrev:

Det blir lätt så, utan att men ens tänker på det så rusar siffrorna iväg. Men då får man vara glad att det är en "billig" bil för det hade kunnat rusa iväg bra mycket mer om man haft ett annat märke tex smile

Haha joo det gör ju lätt det yikes Jaa det är ju sant wink man får se det från den ljusa sidan cool

SKÅNING
1 215 Inlägg
5 november 2008
Pedaal skrev:
AirOne skrev:
Pedaal skrev:

Haha joo det gör ju lätt det yikes Jaa det är ju sant wink man får se det från den ljusa sidan cool

Ja man får se det från ljusa sidan, själv så huvud räknade jag på det härom dan på min 244 och det var en liknande summa visst det var med fälgar och så men har ju inte en bråkdel av alla kvitton kvar, längtar till nästa update tongue

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Soubee
5 november 2008
riktigt snyggt, kul med härliga volvo 240! big_smile

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
5 november 2008
Snyggt som tusan! smile. Fortsätt så! big_smile

Allt för den där jävla hatten!

601 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
alexm- skrev:
Pedaal skrev:
AirOne skrev:

Ja man får se det från ljusa sidan, själv så huvud räknade jag på det härom dan på min 244 och det var en liknande summa visst det var med fälgar och så men har ju inte en bråkdel av alla kvitton kvar, längtar till nästa update tongue

Härligt att höra att det är någon fler som är tokig nog att plöjja så där mycket pengar i en 240 wink

601 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
THEBADGUY skrev:

Ska försöka så långt det går smile Men snart är den ju klar sad Vad ska jag då göra? Går i banorna om att sälja och köpa annat.. smile

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
5 november 2008
Pedaal skrev:
THEBADGUY skrev:

Ska försöka så långt det går smile Men snart är den ju klar sad Vad ska jag då göra? Går i banorna om att sälja och köpa annat.. smile

Haha, joo, jag har samma tankar om min.
Man funderar lite över nästa bil som man ska sätta klorna i.

601 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
THEBADGUY skrev:
Pedaal skrev:
THEBADGUY skrev:

Joo kollar varje dag på blocket efter olika bilar wink du är inte sugen på en till uppsättning Super DTM fälgar? 17" wink

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
5 november 2008
Pedaal skrev:
THEBADGUY skrev:
Pedaal skrev:

Joo kollar varje dag på blocket efter olika bilar wink du är inte sugen på en till uppsättning Super DTM fälgar? 17" wink

Njaa big_smile. Jag står över tongue

601 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
THEBADGUY skrev:
Pedaal skrev:
THEBADGUY skrev:

Jasså på de viset tongue du känner ingen som är ute efter sådana fälgar?

SKÅNING
1 215 Inlägg
5 november 2008
Pedaal skrev:
THEBADGUY skrev:
Pedaal skrev:

Kostar prisen?

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

601 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
alexm- skrev:
Pedaal skrev:
THEBADGUY skrev:

Kostar prisen?

Skulle vilja ha 6000:- för dom ungefär
Farsan kör lastbil så kan få dom söderut smile
Bara PMa om nån känner sig intresserad
Senast redigerat av Pedaal (5 november 2008)

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
5 november 2008
Sälja 240in och DTMarna, sen köpa nå annat me bakhjuls krafs och inte åka så speciellt rakt på vägen big_smile

sen ordna Heden Basen, och ge tillbaka gummit åt naturen big_smile om nån e på så kan vi ju fixa en träff där smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

601 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
The_Mechanic skrev:
Sälja 240in och DTMarna, sen köpa nå annat me bakhjuls krafs och inte åka så speciellt rakt på vägen big_smile

sen ordna Heden Basen, och ge tillbaka gummit åt naturen big_smile om nån e på så kan vi ju fixa en träff där smile

Joo hedenbasen ska vi bemanna då och då ett gäng! smile

Sök