3861
Sök

Projekt Uppfräshning och tillsnyggning av Volvo 240

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
5 november 2008
Pedaal skrev:
The_Mechanic skrev:
Sälja 240in och DTMarna, sen köpa nå annat me bakhjuls krafs och inte åka så speciellt rakt på vägen big_smile

sen ordna Heden Basen, och ge tillbaka gummit åt naturen big_smile om nån e på så kan vi ju fixa en träff där smile

Joo hedenbasen ska vi bemanna då och då ett gäng! smile

de ska skjutas skarpt med gummi lol cool

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
5 november 2008
"Nothing to worry about with 240"
"240, the real thing"
"Heal the world with 240"

Det är vad jag tänker på när jag hör det minst sagt prisade begreppet 240...
not

Lycka till nu!

Ableton Live

601 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
The_Mechanic skrev:
Pedaal skrev:
The_Mechanic skrev:
Sälja 240in och DTMarna, sen köpa nå annat me bakhjuls krafs och inte åka så speciellt rakt på vägen big_smile

sen ordna Heden Basen, och ge tillbaka gummit åt naturen big_smile om nån e på så kan vi ju fixa en träff där smile

Synd att farbror blå bannade oss från helikopterplattan (rakan) på AF1..

2 252 Inlägg
5 november 2008
Pedaal skrev:
The_Mechanic skrev:
Pedaal skrev:

Synd att farbror blå bannade oss från helikopterplattan (rakan) på AF1..

jooo de va jävligt surt, sköna lång kruvor smile tur att vi slapp böter idag iaf big_smile

601 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
Qwaffe skrev:
"Nothing to worry about with 240"
"240, the real thing"
"Heal the world with 240"

Det är vad jag tänker på när jag hör det minst sagt prisade begreppet 240...
not

Lycka till nu!

Hhahahaha sanna ord roll XD
Tackartackar! smile

601 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
Var ute idag och sandpapprade ner frontspoilern smile Var mindre gnugga än jag från börja trodde, hade förväntningar att det skulle ta hela kvällen men vart gjort i ett naffs smile Fick dock hjälp av en kompis wink Ska imorgon och köpa färg så den får färg på sig big_smile Ska pappra snowcapen i helgen och lacka den svart. Så ska avgaset få sätta sig riktigt på plats, är lite otätt och det gillar inte besiktningen.. Juste! besiktning nu på onsdag 0700!! Håller tummarna. Måste komma ihåg att byta en lampa till skyltbelysningen för det får man väl en 2a för?

SKÅNING
1 215 Inlägg
6 november 2008
Pedaal skrev:
Var ute idag och sandpapprade ner frontspoilern smile Var mindre gnugga än jag från börja trodde, hade förväntningar att det skulle ta hela kvällen men vart gjort i ett naffs smile Fick dock hjälp av en kompis wink Ska imorgon och köpa färg så den får färg på sig big_smile Ska pappra snowcapen i helgen och lacka den svart. Så ska avgaset få sätta sig riktigt på plats, är lite otätt och det gillar inte besiktningen.. Juste! besiktning nu på onsdag 0700!! Håller tummarna. Måste komma ihåg att byta en lampa till skyltbelysningen för det får man väl en 2a för?

njo man får en x 2:a en sån som man måste fixa utan att komma tillbaka

lycka till, men kom jag igenom utan katt så kommer du nog igenom me dålig skyltbelysning
Senast redigerat av alexm- (6 november 2008)

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

601 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
alexm- skrev:
Pedaal skrev:

lycka till, men kom jag igenom utan katt så kommer du nog igenom me dålig skyltbelysning

Haha hur kom du igenom utan katt? yikes

SKÅNING
1 215 Inlägg
6 november 2008
Pedaal skrev:
alexm- skrev:
Pedaal skrev:

främre rör ifrån en 240 me förgasare så det finns inga skarvar så det ser ut som att det inte ska finnas katt finurligt va, kanske inte så bra för miljön men värdena va samma som me katt och effekt ökningen är nog bara psykisk

601 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
alexm- skrev:
Pedaal skrev:
alexm- skrev:

främre rör ifrån en 240 me förgasare så det finns inga skarvar så det ser ut som att det inte ska finnas katt finurligt va, kanske inte så bra för miljön men värdena va samma som me katt och effekt ökningen är nog bara psykisk

Det var ju lite finurligt gjort faktiskt tongue Har en polare som kör utan katt men han måste tillbaka med den nu för besiktning smile

601 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
Tog tummen ur röven imorse och klev upp kl 9 smile Tänkte att nu måste bilen bli klar. Besiktning på onsdag och lite småfix kvar tongue Så nu äntligen vart jag av med avgasläckaget, hade inte satt ihop det ordentligt så läckte som ett såll precis före första dämparen. Sen bytte jag en trasig lampa till skyltbelysningen och kollade allmänt blinkers,bromsljus, ljusbild osv sov smile Så hoppas du att den går igenom big_smile Har ÄNTLIGEN lackat frontspoilern nu! Fyfann vad skönt, tog bara sen i somras att orka med det roll Sen så vart vingen FASTMONTERAD inte bara ditlagd som den alltid varit tidigare smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93720/498683_tj80pd.jpg
Inpassning på G smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93720/498688_btak9e.jpg
Börjar sitta på plats nu

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93720/498684_ffaet5.jpg
Sådär vart det smile ska spruta över skruvskallarna så dom inte syns wink vart någorlunda bra färg med tanke på att det är burksprayat

https://www1.garaget.org/gallery/archive/93720/498686_s83y03.jpg
Vingen också på plats smile

2 252 Inlägg
9 november 2008
Sälj sälj sälj big_smilebig_smile

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
9 november 2008
Vad är det för frontspoiler?! yikes

Vill haaaa big_smile
Ser riktigt fint ut ! smile

Allt för den där jävla hatten!

601 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
THEBADGUY skrev:
Vad är det för frontspoiler?! yikes

Vill haaaa big_smile
Ser riktigt fint ut ! smile

Det är från en 850 ;P Årsmodell 92-94 cool Joo tyckte det var ganska fint, över förväntan

601 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
The_Mechanic skrev:
Sälj sälj sälj big_smilebig_smile

Ska bara besikta nu på onsdag, sen fixa lite småsaker, typ diodröret på passagerarsidan och sånt.

2 788 Inlägg
9 november 2008
Satan vilket bra garage yikes Blev ju kanon med den nya fronten på plats cool Lycka till med besiktningen nu, den kan ju bara gå igenom och inget annat wink

601 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Satan vilket bra garage yikes Blev ju kanon med den nya fronten på plats cool Lycka till med besiktningen nu, den kan ju bara gå igenom och inget annat wink

Haha joo är på pappas jobb wink Joo det är ju så ;P Den KOMMER att gå igenom lol

SKÅNING
1 215 Inlägg
9 november 2008
nu är den fin både fram och bak blev riktigt bra me både vingen och spoilern, klart den går igenom, här har hänt en del

601 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
alexm- skrev:
nu är den fin både fram och bak blev riktigt bra me både vingen och spoilern, klart den går igenom, här har hänt en del

Joo, jag gör så mycket jag hinner smile haha

2 252 Inlägg
9 november 2008
hörru teskeden wink nu måste du skaffa dig kylar scoopet som sitter bakom frontspilern för att leda upp mer luft till kylaren big_smile ...psst..har ett liggandes..psst. wink

Sök