3240
Sök

vad ligger rekordet på i db

Avstängd
68 Inlägg
13 oktober 2008
back2topic boys

168db!!

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
13 oktober 2008
bassjunkie skrev:
back2topic boys

Topic'en är slut. Svaret skrev Thomas i tredje inlägget. Bara att kolla på TermPro om man vill veta vad siffran för högsta officiella ljudtrycket som uppmätts enligt dBdragracings normer är.

End of discussion.

mvh Jonas
Senast redigerat av jonash (13 oktober 2008)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Avstängd
68 Inlägg
13 oktober 2008
äntligen

168db!!

260 Inlägg
13 oktober 2008
sista som lyder e väl Dante igen då finalen gick i helgen o det blev 180.9dB

2004 Fiesta: Team dB-Akuten Kicker, Europa 3:a Extreme 1
2006 CRX:Team Soundmadness DigitalDesigns Bassrace/ESPL Unl
www.street-beat.se PB 163.4dB
2011> Nytt märke KoveAudio

Avstängd
68 Inlägg
13 oktober 2008
JAPP med z18

168db!!

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
13 oktober 2008
bassjunkie skrev:
JAPP med z18

Jösses.....alltså, jag tror inte nån säger emot att Z18 är en bra bas, men jag kan lova att det finns inte en enda i Sverige som kommer komma över 170 nästa år. Z18 eller ej.

Det är 20% produkter, max. Resten är tid, och ERFARENHET.

mvh Jonas

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
13 oktober 2008
jonash skrev:
bassjunkie skrev:
JAPP med z18

Jösses.....alltså, jag tror inte nån säger emot att Z18 är en bra bas, men jag kan lova att det finns inte en enda i Sverige som kommer komma över 170 nästa år. Z18 eller ej.

mvh Jonas

Jonas.......jag tror inte det är ngn idé.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Team dBakuten
3 453 Inlägg
13 oktober 2008
jonash skrev:
bassjunkie skrev:
JAPP med z18

mvh Jonas

Håller med till 100%!

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

"There can only be one"
205 Inlägg
13 oktober 2008
Jomenvisst, klart man kan inte vinna VM om man inte kan det här med att bygga rätt och styra sina prylar på rätt sätt oavsett utrustning. MEN har man kommit till en så pass hög nivå att man kan lira i elitserien är det bra att ha dessa xtra 20% att stödja sig på.

Sverige är och jag hoppas alltid kommer att förbli ett fritt land och folk får tycka vad som helst, men när folk inte kan skilja på nätteorier och fakta då anser jag att man bör försöka hjälpa folka att hitta rätt fakta istället för att pumpa ur sig en massa nonsens som man sett på Yrör eller hört av nån på PMS eller vad det heter...

Vill man ha information leta på rätt ställe först och fråga sedan de som kan tänkas ha en aning om det du söker svar på.

Dock är jag så less på allt skräp som skrivs överallt att jag personligen inte orkar engagera mig i alla galna trådar men försöker alltid svara på mejl och PM så snart jag får dessa. Jag kommer aldrig att diskutera andras produkter och ler varje gång en av mina trevliga kollegor/konkurenter inte kan hålla sig att kommentera DDitt å DDatt smile Det får de gärna göra men med risk att jag blandar mig i ibland. *Host Jonas Host* wink

Grillby over and out...

"There can only be one"
205 Inlägg
13 oktober 2008
jonash skrev:
bassjunkie skrev:
JAPP med z18

mvh Jonas

Oops vad hände här? Friskt vågat J smile

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
13 oktober 2008
Naughty Tee skrev:
Jomenvisst, klart man kan inte vinna VM om man inte kan det här med att bygga rätt och styra sina prylar på rätt sätt oavsett utrustning. MEN har man kommit till en så pass hög nivå att man kan lira i elitserien är det bra att ha dessa xtra 20% att stödja sig på.

Sverige är och jag hoppas alltid kommer att förbli ett fritt land och folk får tycka vad som helst, men när folk inte kan skilja på nätteorier och fakta då anser jag att man bör försöka hjälpa folka att hitta rätt fakta istället för att pumpa ur sig en massa nonsens som man sett på Yrör eller hört av nån på PMS eller vad det heter...

Vill man ha information leta på rätt ställe först och fråga sedan de som kan tänkas ha en aning om det du söker svar på.

Dock är jag så less på allt skräp som skrivs överallt att jag personligen inte orkar engagera mig i alla galna trådar men försöker alltid svara på mejl och PM så snart jag får dessa. Jag kommer aldrig att diskutera andras produkter och ler varje gång en av mina trevliga kollegor/konkurenter inte kan hålla sig att kommentera DDitt å DDatt smile Det får de gärna göra men med risk att jag blandar mig i ibland. *Host Jonas Host* wink

Grillby over and out...

Jag har inte sagt nåt negativt om era produkter överhuvudtaget.

Jag konstaterar bara att i Sverige finns det ingen som är  så pass bra att de kan sägas tillhöra Elitserien. Om vi nu menar Elitserien, dvs den TYNGSTA klassen. I de andra klasserna är det faktiskt bevisat att det inte behös ELIT-serie produkter för att vara bäst. Eller hur?

mvh Jonas

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
13 oktober 2008
Naughty Tee skrev:
jonash skrev:
bassjunkie skrev:
JAPP med z18

mvh Jonas

Oops vad hände här? Friskt vågat J smile

Ja, man kan hoppas att nu nån tar tag i tdet och bevisar mig fel! Att Sveriges högst spelande bil är nånstans 160 eller strax däröver är ju skit - eller hur?

Vi är absolut bland de bästa inom SQ, men inom extreme SPL så nej.

mvh Jonas
Senast redigerat av jonash (13 oktober 2008)

"There can only be one"
205 Inlägg
13 oktober 2008
Med elitserien menar jag att ligga i toppen i respektive klass. Samtliga klasser har sin tjusning och fixar man 165 i street A,b eller C då är man GARANTERAT kung om man klarar av detta. Det som behövs är att folk får mer info om hur svårt varje klass är.

Det finns ju vad jag vet 3 olika former av bollspel som kallas fotboll, och vissa (typ jag) fattar inte charmen med vår vanligaste definition dvs Soccer (för jag är såndär teknik kille ju smile ) Ni andra som gillar fotboll här i europa har för det mesta svårt att se det vackra i Australisk fotbolls tandlösa grinanden, och för sjutton tala inte om Amerikansk fotboll, totalt obegripligt för mig men likförbannat krävs det minst lika stor träningsinsats för att bli bra i detta som Zlatans jobb på träningarna.

Att det sedan finns de som anser att bollgymnastik är den enda bollsport som är intressant får stå för den som gillar det med smile Jag gillar baddräkterna som bärs av utövarna dock big_smile
Senast redigerat av Naughty Tee (13 oktober 2008)

Avstängd
68 Inlägg
13 oktober 2008
FÖRST MÅSTE NI SKAFFA ER EN REDIG BIL  volvo 245  och sen Z18 och sen Stetson steg och grejjer

SEN 300h byggtid
sen spelar man lätt över 170db smile    ni får gärna tro vad ni vill

jag kan inte bry mindre smile

edit: en lektion i svettsning och lite extra metall  , bort me alla rutor bak ersätta med dubbla lager plåt . hela bilen ramas in och svetsas med grov plåt , as mycket dynamat spray överallt sen matta på osv osv osv smile
Senast redigerat av bassjunkie (13 oktober 2008)

168db!!

Avstängd
68 Inlägg
13 oktober 2008
http://www.dynamat.com/store/images/specialty/12025_Dynaspray_Jug.jpg

http://www.12volt.com/images/stories/feature/052808/foose_dynamat_mega_pak_no_bg.jpg

bas me lite mer än 7kg magnet i smile
http://www.blekingebilradio.se/pub_images/large/Z12_2_8612.jpg

man kan börja med två st stetson 7K2D

http://futuremusic.com/news/images/alan_dante_dbdrag.jpg

168db!!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
13 oktober 2008
bassjunkie skrev:
FÖRST MÅSTE NI SKAFFA ER EN REDIG BIL  volvo 245  och sen Z18 och sen Stetson steg och grejjer

SEN 300h byggtid
sen spelar man lätt över 170db smile    ni får gärna tro vad ni vill

jag kan inte bry mindre smile

edit: en lektion i svettsning och lite extra metall  , bort me alla rutor bak ersätta med dubbla lager plåt . hela bilen ramas in och svetsas med grov plåt , as mycket dynamat spray överallt sen matta på osv osv osv smile

rollrollroll
Du har inte speciellt mycket koll på hur mycket som faktiskt krävs för att spela riktigt högt.
Det du skrev precis är rent larv, försök i alla fall hålla en lagom nivå på tramset.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

6 851 Inlägg
13 oktober 2008
bassjunkie skrev:

Stetson?
Sedan får jag nog hålla med Tokken, det krävs ganska mycke mer än bara det som du skriver.
Senast redigerat av TT-Avant (13 oktober 2008)

605 Inlägg
13 oktober 2008
bassjunkie skrev:
Minitaylor skrev:
bassjunkie skrev:
mmm har världsrekord basen själv  ETT MÅSTE om man är freak

Du menar DD Z18? Den har du ju inte så varför säga det?

lilla taylor ASGARV, vi snackar inte så på GARAGET detta är för 18+

såg du va i epa åldern lol

jag tycker det är du som e omogen

jag är i "epa-åldern" och bara för det så behöver man inte vara dum i huvet

när du har lite mer kunskaper, så kan du kanske börja snacka
men köp du en 240 o kasta in lite dynamat, svetsa en ram
så kan vi ju se hur det går roll

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
13 oktober 2008
Säger bara:

OMG roll

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Avstängd
68 Inlägg
13 oktober 2008
ni som inte ens kan spela mer än 150db . berätta hur ni gör då smile

edit : men det är några exempel på vägen

berätta ni resten

168db!!

Sök